legitimeren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

niek TS
Infopolitie Gast

legitimeren

Ongelezen bericht door niek »

hallo ik heb een vraagje ik ben laatst aangehouden door 2 politie agenten omdat ik geen licht had hiervoor heb ik een boete ontvangen maar toe ik om legitimatie van de agent vroeg wou hij die niet geven en zei hij zelfs dat ik geen rechten had wat kan ik hiermee doen gr niek

niekindahouse at hotmail.com
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Je zou hiervoor een klacht kunnen indienen... Agenten dienen te legitimeren als er naar wordt gevraagd. Het kan echter wel gebeuren dat het door omstandigheden niet mogelijk is.

Ga er echter niet vanuit dat je bekeuring nu wordt vernietigd...

Zie ook onze schatkist
marvinboogaard TS
Infopolitie Gast

re

Ongelezen bericht door marvinboogaard »

Vreemd....

Maar wat zou er nu gebeuren, stel ik wordt staandegehouden omdat mijn licht niet werkt. Ik heb legitimatie bij me, en ik de legitimatie ook graag zien van de agent. De agent wil hem niet geven, en ik vermoed dat de agent nep is.
Ik fiets weg, en wordt later aangehouden omdat ik niet meegewerkt heb, dus de bekeurende agent was wel echt.

Wat nu? Zou de HOVJ je weer vrijlaten als je dit tegen hem zou zeggen?
Laatst gewijzigd door marvinboogaard op 21 jun 2005, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ja Marvin, leg ons uit, wat nu?
marvinboogaard TS
Infopolitie Gast

re

Ongelezen bericht door marvinboogaard »

Zelf denk ik:
Of je wordt aangehouden voor het niet meewerken, dat is 1. Dan zou ik een klacht indienen.

Of de HOVJ vind de aanhouding onterrecht, en laat je weer vrij.

Je kunt je beter als politieman legitimeren, dit voorkomt zo'n rompslomp. Ik had een collega die alleen haar internepas meenam (zo'n pas waar je de deuren mee opendoet), omdat ze geen zin had om het politielegitimatiebewijs in haar portomonee te stoppen.
T-nus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Weet niet hoe het bij jullie zit, maar die passen om de deuren te openen zijn 10X zo dik als de legitimatiebewijzen!! Dus niet zo'n hele slimme zet van de collega... :D
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Wij hebben hoesjes voor die deurpasjes. Daar past het legitimatiebewijs ook bij in. Deurpas heb je altijd bij je. legitimatie automatisch dus ook
Roland TS
Infopolitie Gast

Re: re

Ongelezen bericht door Roland »

marvinboogaard schreef:Zelf denk ik:
Ik had een collega die alleen haar internepas meenam (zo'n pas waar je de deuren mee opendoet), omdat ze geen zin had om het politielegitimatiebewijs in haar portomonee te stoppen.
Wat een lakse houding.
Ellen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ellen »

Wij hebben hoesjes voor die deurpasjes. Daar past het legitimatiebewijs ook bij in. Deurpas heb je altijd bij je. legitimatie automatisch dus ook
Heb ik bij ons ook geprobeert. Paste eigenlijk net niet met als resultaat dat mn legitimatie nu een vod is....
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Ellen schreef:
Heb ik bij ons ook geprobeert. Paste eigenlijk net niet met als resultaat dat mn legitimatie nu een vod is....
Misschien een iets groter hooesje ??
Ellen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ellen »

Is opzich best een goed plan.......
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

het hoesje wat wij gebruiken is van hard doorzichtig plastic. Daar kunnen precies 2 pasjes in.

als er behoefte aan is wil ik weleens informeren waar die hoesjes vandaan komen.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

gvdbor schreef:het hoesje wat wij gebruiken is van hard doorzichtig plastic. Daar kunnen precies 2 pasjes in.

als er behoefte aan is wil ik weleens informeren waar die hoesjes vandaan komen.
bij logistiek..;-)

bedoel je deze hoesjes Afbeelding?

Afbeelding
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

ja inderdaad die bedoel ik, met dat klepje aan de zijkant wat je er weer in moet drukken
motormuiss TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door motormuiss »

Vreemd niet willen legitimeren. Je dient je altijd te legitimeren.
Ben je in burger dan zelfs ongevraagd, indien de situatie dat toelaat.

Maar in uniform dien je je ook te legitimeren. Je hoeft hem niet op zak te hebben legitimeren aan het bureau mag ook. Maar wat is nou de moeite om je legitimatie mee op straat te hebben. Heb zelf zo'n mooi mapje waarin zelfs het vlammetje zit. Daarnaast zit daar mijn geld, restaurant pasje en natuurlijk de diverse bonuskaarten van supermarkten.
En heel belangrijk voor mij althans de remspoorgrafiek.
Alles past zo in je kontzak en blijft netjes.

Enne de burger dient zich te identificeren. 8)
Gesloten