invullen schadeformulier

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Toon TS
Infopolitie Gast

invullen schadeformulier

Ongelezen bericht door Toon »

Bij deze zou ik wel eens willen weten of het bij de wet geregeld is in hoeveel dagen na een ongeval je de schadeformulieren moet hebben ingevuld. En als de tegenpartij die niet wil invullen wat dan.
Beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beamer »

Dat is niet bij wet geregeld. In de toelichting op de Europese schadeformulieren staat, dat je het ingevulde schadeformulier zo snel mogelijk moet opsturen naar de verzekeringsmaatschappij.
Als de tegenpartij niet wil ondertekenen, is dat jammer. Je vermeldt het niet willen tekenen dan op jouw exemplaar van het schadeformulier dat je naar de verzekeringsmaatschappij stuurt.

Hier een link naar een internetsite over autoschade:
http://www.autoschade.nl/info.asp?brok_id=7
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Meestal staat in de verzekeringsvoorwaarden dat een schade binnen 24 uur gemeld moet zijn. Daar is meestal een telefoontje voldoende voor. Over het schadeformulier staat inderdaad z.s.m. Hoe snel dat is mag je zelf uitleggen.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

thijeleo schreef:Meestal staat in de verzekeringsvoorwaarden dat een schade binnen 24 uur gemeld moet zijn. Daar is meestal een telefoontje voldoende voor. Over het schadeformulier staat inderdaad z.s.m. Hoe snel dat is mag je zelf uitleggen.
Aanvullend hierop: vaak staat in de polisvoorwaarden ook binnen welke termijn de schade schriftelijk gemeld moet worden.
Laatst heb ik mijn verzekering om die reden opgezegd. Zij hadden de eis van tot schriftelijke melding teruggebracht van 10 werkdagen tot drie dagen (nee geen werkdagen, maar kalenderdagen).
Op mijn vraag of het hier een tikfout betrof, hield men vast aan drie dagen. Wijzen op de onredelijkheid van een en ander had geen zin. Meer dan een toezegging dat men een kleine overschrijding met coulance zou benaderen kon er niet af. Mijn vraag of die coulance er ook zou zijn als er sprake was van enige tonnen schade of dat dan de polisvoorwaarden keihard zouden worden gehanteerd, bleef onbeantwoord.

Kortom: lees altijd je polisvoorwaarden na.
Laatst gewijzigd door ThunderSTreak op 20 jun 2005, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Roberto TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roberto »

thijeleo schreef:Meestal staat in de verzekeringsvoorwaarden dat een schade binnen 24 uur gemeld moet zijn. Daar is meestal een telefoontje voldoende voor. Over het schadeformulier staat inderdaad z.s.m. Hoe snel dat is mag je zelf uitleggen.
Je hebt inderdaad meldingsplicht aan je verzekeringsmaatschappij maar dan moet je het melden binnen 48 uur.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Roberto schreef: Je hebt inderdaad meldingsplicht aan je verzekeringsmaatschappij maar dan moet je het melden binnen 48 uur.
Nogmaals, ik denk dat TS er zeer verstandigg aan doet om dat in zijn eigen polis na te lezen. Verzekeringsmaatschappijen verzinnen werkelijk van alles en geen enkel polis is hetzelfde. Ook niet wat dit betreft!!!!!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gesloten