Parkeerboete op afstand!?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ik stel voor (nogmaals) dat TS eerst een foto plaatst en dat daarna pas verder hierover gediscussieerd wordt. Dit levert teveel onduidelijkheden op.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Ik snap de verwarring wel, want hoe zit het inderdaad met je voortuintje? Is dat ook voor het openbaar verkeer openstaande weg? Als er geen hekje voor zit?

Mogelijk dat Peter Selie een officieel bord "Verboden toegang voor onbevoegden"...

Afbeelding

...kan plaatsen, als het terrein voor zijn garage inderdaad volledig zijn eigendom is. Of een hek. Dan wordt het een stuk erf. Of zit ik er nu naast, Gijs?
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Je kunt niet "zomaar" een stuk openbare weg, zelfs als het je eigendom is, aan de openbare weg onttrekken. Steld dat er een ingang ligt van een andere achtertuin etc.etc.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Peter Selie TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Peter Selie »

Ik ben eigenlijk ook te veel door aan het gaan over of ik wel of niet in overtreding ben. Daar mag de rechter zich over buigen en zijn besluit respecteer ik.

Het ging mij in eerste instantie erom, hoe ik een k.v.b. kan krijgen zonder een politiebeambte of een parkeerwachter gezien te hebben en zonder een p.v. onder mijn ruit.
Kan zo iemand gewoon een kenteken noteren en later ergens anders een p.v. opmaken terwijl ze mij aan mijn auto zien werken? Zo ja, dan zal ik hiervan een kopie moeten opvragen (indien dit mogelijk is) want op de k.v.b. staat alleen "geconstateerd door: Opsporingsdienst gemeente ...".

Verder heb ik geen digitale foto's bij de hand. Ik zal vanavond mijn Paint skillz aanspreken en een situatie schets maken als ik tijd heb. Ik moet met dit warme weer 8) helaas nu gaan werken...
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Peter Selie schreef:Het ging mij in eerste instantie erom, hoe ik een k.v.b. kan krijgen zonder een politiebeambte of een parkeerwachter gezien te hebben en zonder een p.v. onder mijn ruit.
Kan zo iemand gewoon een kenteken noteren en later ergens anders een p.v. opmaken terwijl ze mij aan mijn auto zien werken?
Ja, dat kan dus.
Peter Selie schreef:Zo ja, dan zal ik hiervan een kopie moeten opvragen (indien dit mogelijk is) want op de k.v.b. staat alleen "geconstateerd door: Opsporingsdienst gemeente ...".
De acceptgiro die u krijgt is geen kennisgeving van beschikking, maar de echte beschikking zelf. Ik begrijp dus dat u die nu gekregen heeft. U hoeft dus geen kopie op te vragen, u heeft zelfs het origineel in handen.
Peter Selie schreef:Verder heb ik geen digitale foto's bij de hand. Ik zal vanavond mijn Paint skillz aanspreken en een situatie schets maken als ik tijd heb. Ik moet met dit warme weer 8) helaas nu gaan werken...
Tja, ik moet zeggen dat het me eigenlijk wel bevalt zo, in de tuin, aan een koel glas....euhm, euhm, blond water met een smaakje, een metertje of 2 van mijn zwembad af......maar toch: werk ze!
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Roland schreef:Ik snap de verwarring wel, want hoe zit het inderdaad met je voortuintje? Is dat ook voor het openbaar verkeer openstaande weg? Als er geen hekje voor zit?
Wordt er openbaar verkeer toegestaan? vindt er ook daadwerkelijk openbaar verkeer plaats?

Dit zijn telkens de vragen die je je moet stellen.

Het terrein van de politieschool Arnhemseweg 348 Apeldoorn:

Aan de achterkant staat het hek open, schoolkinderen komen aan de voorkant het terrein op, gaan aan de achterkant er weer af:

Voor het openbaar verkeer openstaande weg dus.

etc etc.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

gvdbor schreef:Aan de achterkant staat het hek open, schoolkinderen komen aan de voorkant het terrein op, gaan aan de achterkant er weer af
Is dat niet de snellere doorstroming van PO2002 Gijs ??? :D
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Janssen
Toplid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Bas
Geslacht:
Leeftijd: 43

Ongelezen bericht door Janssen »

..::Frans::.. schreef: Is dat niet de snellere doorstroming van PO2002 Gijs ??? :D
:lol: :jocolor: :toost: :lol:
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

gvdbor schreef:
Roland schreef:Ik snap de verwarring wel, want hoe zit het inderdaad met je voortuintje? Is dat ook voor het openbaar verkeer openstaande weg? Als er geen hekje voor zit?
Wordt er openbaar verkeer toegestaan? vindt er ook daadwerkelijk openbaar verkeer plaats?

Dit zijn telkens de vragen die je je moet stellen.

Het terrein van de politieschool Arnhemseweg 348 Apeldoorn:

Aan de achterkant staat het hek open, schoolkinderen komen aan de voorkant het terrein op, gaan aan de achterkant er weer af:

Voor het openbaar verkeer openstaande weg dus.

etc etc.
Ok, maar stel nu dat ze daar in Apeldoorn zeggen:"We zijn die koters die hier elke dag over ons terrein voorbij fietsen zat.We sluiten de boel af met een mooi, groot hek met een electronisch toefgangsysteem voor studenten van de politieacademie." Als ik Frans goed begrijp kan dat dus niet?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Dat kan wel. Als je dat eens per 30 jaar doet dan blijf je ook zelf de zeggenschap daarover houden.

Oftewel je kunt je eigendom aan de openbaarheid onttrekken. Bijvoorbeeld door een hek, of een paaltje voor een parkeerplaats.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

En ik bedoelde eigenlijk hetzelfde, echter, dit onttrekken mag en kan je niet altijd "zomaar" doen....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Niet altijd nee.

Bijvoorbeeld: hier in het dorp staat een psychiatrisch ziekenhuis, honderden personeelsleden en ook derden maken dagelijks gebruik van het terrein. Ook bijv. mijn echtgenote die daar op een kinderdagverblijf werkt. Deze wegen mogen niet onttrokken worden aan de openbaarheid.

Ik ken echter ook een huisje wat precies tussen twee wegen ligt. Het huisje had een inrit naar beide wegen. Het werd dus ook veel gebruikt door fietsers die van de ene naar de andere weg gingen. Enige tijd geleden hebben de bewoners midden op de weg een hek geplaatst. Daarmee is dus de weg onttrokken aan het openbaar verkeer en in die situatie mag dat dus wel. Hadden ze het echter 30 jaar laten voortduren dan had het niet meer gemogen.
Gesloten