me scoot is vandaag meegenomen voor techinsch onderzoek
Meenemen voor technisch onderzoek is een ander verhaal dan een inbeslagname.
De Wegenverkeerswet geeft de ruimte voor een technisch onderzoek en daar kan gebruik van gemaakt worden. Op veel bureaus zijn er mensen werkzaam die een cursus hebben gehad en daar hebben ze geleerd hoe je een dergelijk voertuig kunt schouwen.
De almachtige ombudsman heeft in al zijn wijsheid bepaald dat dit binnen 14 dagen moet plaatsvinden.
160 lid 4:
De in artikel 159 bedoelde personen zijn bevoegd zich te vergewissen van de naleving van de bij of krachtens deze wet vastgestelde voorschriften en zo nodig een voertuig ten aanzien waarvan zij een onderzoek wensen in te stellen, naar een nabij gelegen plaats te voeren of te doen voeren. De bestuurder van het voertuig ten aanzien waarvan dit onderzoek wenselijk wordt geoordeeld, en de bestuurder van het voertuig waardoor een aanhangwagen wordt voortbewogen ten aanzien waarvan zodanig onderzoek wenselijk wordt geoordeeld, zijn verplicht desgevorderd hun tot het onderzoek noodzakelijke medewerking te verlenen en desverlangd de in artikel 159 bedoelde personen in hun voertuig te vervoeren.
Laatst gewijzigd door rich op 15 jun 2005, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat kunnen wij niet bepalen voor je. Ik krijg de indruk dat de scooter naar binnen is gehaald voor een technisch onderzoek. Als daar blijkt dat er gronden zijn voor een inbeslagname dan zal er overleg plaatsvinden met de officier van justitie. Deze bepaalt wat er verder gebeurt.
Als er geen bijzonderheden naar boven komen dan zal je hem vast wel terugkrijgen.
Met 2,5 Kw is de kans echter wel aanwezig dat er een gesprekje gaat plaatsvinden tussen de verbalisant en de officier van justitie.
Heb jij misschien iets tegen (opgevoerde) scooters ??
Nee hoor, is een leuk onderdeel van mijn werk.
Je vraagt toch ook niet aan een jager of hij een hekel heeft aan wilde eenden?
Vandaag ook nog 1 inbeslaggenomen. En die is dus echt inbeslaggenomen. Krijgt het manneke ook niet meer terug.
Er kunnen er wat mij betreft niet genoeg in beslag genomen worden. Zeker van die opgevoerde apparaten. Levensgevaarlijk, en niet alleen voor zichzelf !!!!