Europees Vuurwapenpas voor Luchtgeweren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

Europees Vuurwapenpas voor Luchtgeweren

Ongelezen bericht door Gast »

Luchtgeweren zijn in NL vrij, ongeacht de E0. In ons buurland Duitsland handhaaft men een grens van 7,5 J. Daarboven zijn de Duitsers een verlof nodig omdat sterkere luchtgeweren bij hun onder de vuurwapenwet vallen. (Net als in Engeland met een bovengrens van 16 Joule)

Het probleem: als aktieve Field-Target Schutters (Field Target is een schietsport met LGs tot een max. van 16 Joule en afstanden tot 50 m) gaan we ook regelmatig naar wedstrijden in Duitsland.
Om een >7,5 J LG dan mee te nemen is men een "Internationaal Vuurwapenpas" nodig.
Maar, sommige ambtenaren van "Bijzondere Wetten" die hierover gaan willen dze paspoort niet afgeven omdat een luchtgeweer geen vuurwapen is.

De vraag: hoe kan men dit probleem oplossen?

Obba Gerrit
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Zonder me even te verdiepen en in te lezen:

Als dit zo zou zijn dan moet je dit gewoon aangeven bij de betreffende afdeling. Ze zouden het probleem moeten zien. Als er echt een probleem is dan moeten zij er een oplossing voor zoeken en even overleggen met desnoods het betreffende ministerie.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Zo kom ik ook niet verder.

Sommige ambtenaren zien het zo: een "Vuurwapenpas" is voor vuurwapens en niets anders. Staat er toch op. En daar mee is het probleem in hun ogen opgelost.

Dringt men verder op aan dan komen uitspraken van: met de buitenlandse wetgeving hebben we niets te maken. OF: dan moet je in Duitsland een WBK aanvragen. Of: dat moet via de Duitse Douane. En die sturen je weer terug naar Nederland.

En daarmee is de vicieuze cirkel weer rond.

Net als in dat beroemde toneelstuk: Der Hauptmann von Köpenik. Zonder werk geen verblijfsvergunning en zonder verblijfsvergunning geen werk.

Een diep teleurgestelde
Obba Gerrit
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik ga er wel even naar kijken maar je stelt zelf dat sommige collega's er niet aan meewerken. Dat wekt bij mij de indruk dat er anderen zijn die er wel aan meewerken.

Als het goed is staat er dan een naam bij en dan kan je in ieder geval verwijzen naar een persoon.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gesloten