Zo had ik het ook begrepen.thijeleo schreef:Helaas: rijden terwijl deze verlichting niet aanstaat in in principe ook niet toegestaan. Immers, de wet zegt dat je er niet mee mag rijden als de auto voorzien van meer lichten en retroreflecterende voorzieiningen dan in de artikelen 5.2.51 en 5.2.57 is voorgeschreven of toegestaan.
Oftewel: aan of uit maakt rijdend geen enkel verschil. Anders had er wel gestaan dat je niet met de auto mag rijden terwijl je gebruik maakt van deze verlichting. Er staat echter heel duidelijk "niet voorzien van" en dat gaat dus verder dan "gebruiken".
..::Frans::.. neon onder auto discussie 202
Moderator: Moderatorteam
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
-
driver012 TS
- Infopolitie Gast
elke vrachtwagen wordt tegenwoordig toch ook gedoogd met 20 lampen extra.
waarom mag dat wel (meestal staan ze uit).
en als wij ze uit hebben staan (apart geschakeld dus) mogen dat niet.
volgens de apk en de rdw moeten ze apart geschakeld staan anders mag je er niet mee over de weg. zo is het mij laatst uitgelegd door een hoofd agent.
volgens de apk en de rdw moeten ze apart geschakeld staan anders mag je er niet mee over de weg. zo is het mij laatst uitgelegd door een hoofd agent.
A) Je kunt een vrachtwagen op geen enkele manier vergelijken met je personenautodriver012 schreef:elke vrachtwagen wordt tegenwoordig toch ook gedoogd met 20 lampen extra.
B) Jawel, verlichting die UIT is mag je gewoon hebben, lees het gehele draadje nog eens
C) Lijkt me sterk dat die hoofdagent het fout uitgelegt, want wij (lees: de wet) hebben helemaal NIETS te maken met de APK.
Kortom, beste driver012, wellicht is hetgeen je denkt en de werkelijkheid een beetje anders....
-
driver012 TS
- Infopolitie Gast
aan de hand van thijeleo had ik hierop ook gereageerd.
en vrachtwagen wil ik wel degelijk vergelijken want ze zitten veel hoger met die bakken waardoor je eerder verblind kan raken (kijk maar naar de bloemenveilingroute van naaldwijk naar wateringen/wateringse veld en andersom. hier wordt je bijna verblind door elke vrachtwagen. en elke vrachtwagenchauffeur noemt zijn wagen een auto. en k vind het zijn allemaal deelnemers van het verkeer en kijk eens naar die kerstverlichting tegen kerst aan en daar buiten dat kan ook mooi afleiden hoor. af en toe word ik een beetje kierewiet van dit alles.
mij is datgene uitgelegd over neon.
men wordt geadviseerd om het zo aan te sluiten.
zelfs agenten op leeftijd vinden het zelfs leuk als ze van kleur verspringen als ze zeggen dat je blauwe neon aan had terwijl je op dat moment rode voert. daar staan sommige toch echt van te kijken. en je krijgt er ook complimentjes mee. en sommige zijn een rot in het vak en die naaien je van je voorbumper tot je achterbumper. ben sowieso dat we nog niet duitsland of belgie zijn waar het daar veel erger is. dus volgende keer stem ik ook weer op nee in de eu. grondwet. maar het spelletje hiermee blijft leuk. wordt het een bekeuring of een gezellige babbel.
en vrachtwagen wil ik wel degelijk vergelijken want ze zitten veel hoger met die bakken waardoor je eerder verblind kan raken (kijk maar naar de bloemenveilingroute van naaldwijk naar wateringen/wateringse veld en andersom. hier wordt je bijna verblind door elke vrachtwagen. en elke vrachtwagenchauffeur noemt zijn wagen een auto. en k vind het zijn allemaal deelnemers van het verkeer en kijk eens naar die kerstverlichting tegen kerst aan en daar buiten dat kan ook mooi afleiden hoor. af en toe word ik een beetje kierewiet van dit alles.
mij is datgene uitgelegd over neon.
men wordt geadviseerd om het zo aan te sluiten.
zelfs agenten op leeftijd vinden het zelfs leuk als ze van kleur verspringen als ze zeggen dat je blauwe neon aan had terwijl je op dat moment rode voert. daar staan sommige toch echt van te kijken. en je krijgt er ook complimentjes mee. en sommige zijn een rot in het vak en die naaien je van je voorbumper tot je achterbumper. ben sowieso dat we nog niet duitsland of belgie zijn waar het daar veel erger is. dus volgende keer stem ik ook weer op nee in de eu. grondwet. maar het spelletje hiermee blijft leuk. wordt het een bekeuring of een gezellige babbel.
-
driver012 TS
- Infopolitie Gast
1 ding helpt zeker blijf rustig, aan sommige merk je gewoon dat ze doorblijven zoeken en dat haalt het bloed onder je nagels vandaan.
omdat vele van ons bloed zweet en tranen er in hebben gestoken ook de gehele wagen.
en neon is leuk en ik vind het geen gevaar op de weg als het uit staat, je ziet het dan ook niet. dus snap niet waarom ze moeilijk doen.
omdat vele van ons bloed zweet en tranen er in hebben gestoken ook de gehele wagen.
en neon is leuk en ik vind het geen gevaar op de weg als het uit staat, je ziet het dan ook niet. dus snap niet waarom ze moeilijk doen.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59