wanneer gingen de jongeren stoer rijden in het verkeer

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Ik had in de jaren zestig al een opgevoerde Kapitein Mobylette. Mocht daarom ook regelmatig mijn motorblokje inleveren bij de Rijkspolitie.
De bromfietssloper in het nabijgelegen dorp is rijk geworden van mij en mijn vriendjes. :wink:

Later heb ik geleerd, tijdens een van de vele hoorcolleges neurofysiologie die ik heb gevolgd, dat een en ander te maken heeft met de aanmaak van testosteron, wat weer zijn inwerking heeft op het centraal zenuwstelsel. Met name als deze hormoonproductie op gang komt zijn jongetjes zeer makelijk geneigd om risicovol gedrag te gaan vertonen, zo is wetenschappelijk bewezen. De hersenen weten dan nog niet goed om te gaan met de extra aanmaak van dit hormoon.

Het duurt zeker een jaar of tien voordat het menselijk brein in staat is om deze hormoonproductie in wat genormaliseerde geedragspatronen te verwerken. Velen beweren dat dan sprake zou kunnen zijn van een ingetreden 'volwassenheid', hoewel de eerlijkheid gebied te erkennen dat de wetenschappelijke onderbouwing voor dit laatste toch erg mager is. :D

Gewoon even ter info. 8)

PS. Kan mij niet langer vrijmaken. Moet snel naar mijn werk met mijn Mercedes AMG Kompressor!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
VTEC TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door VTEC »

enne diegene die ermee raggen zijn ouwe bakkies.
en diegene die er wat leuks van maken die zijn tenminste trots op hun auto en raggen er niet mee.
juist..... :thumright:
Gesloten