overlast van katten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

BenL TS
Infopolitie Gast

overlast van katten

Ongelezen bericht door BenL »

Ik heb in mijn tuin een ren met een konijn en drie cavia's. Nu wonen in mijn buurt heel veel kattenbezitters en katten zijn dieren die graag op alles wat beweegt springen zoals vogels en cavia's.Nu is mijn vraag of ik maatregelen mag nemen om te voorkomen dat de katten in mijn tuin kunnen komen.Ik dacht bijvoorbeeld aan een soort schrikdraad die te koop is bij de Welkoop.
lady TS
Infopolitie Gast

Re: overlast van katten

Ongelezen bericht door lady »

BenL schreef:Ik heb in mijn tuin een ren met een konijn en drie cavia's. Nu wonen in mijn buurt heel veel kattenbezitters en katten zijn dieren die graag op alles wat beweegt springen zoals vogels en cavia's.Nu is mijn vraag of ik maatregelen mag nemen om te voorkomen dat de katten in mijn tuin kunnen komen.Ik dacht bijvoorbeeld aan een soort schrikdraad die te koop is bij de Welkoop.

Koop een halve tuincentra leeg aan lavendel....Katten hebben de pest eraan en je bent diervriendelijk goed bezig... :wink: :wink: :wink:
BenL TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door BenL »

Bedankt voor de tip ik zal deze eens proberen.Koffiedik en cacaodoppen helpen namelijk niet.
k a TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door k a »

u kunt ook kattenlollies proberen, die hebben ook een bepaalde geur waar katten niet van houden
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Er is ook een bepaalde plant; als een kat daar een paar minuten onderzit gaat ie geheid dood.

Vandaar dat katten dus ver van die plant wegblijven. Als er interesse in is wil ik wel even opzoeken welke plant dat is.

Ik heb er eens op gelet en inderdaad willen katten absoluut niet bij die plant in de buurt komen.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Ík weet 'm Gijs??..;)
Laatst gewijzigd door Julio op 17 jun 2005, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

koop 'n alarmpistool, wedden dat ze van de schrik weg blijven :twisted:
Marjolijn TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Marjolijn »

Goh wat een kattenhaters hier allemaal :wink:
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Nee hoor, heb zelf ook 'n kat :P Maar ik kan me voorstellen dat als mijn kat in tuinen van anderen loopt en sch**t dat die buren daar niet blij mee zijn ;)
Marjolijn TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Marjolijn »

Nee ik ben bekend met het fenomeen, ik heb er ook 2, maar gelukkig zijn hier geen tuinen.

Mijn vader moet echter niks van die beesten hebben en zijn buren hebben er 4 :lol:
Maar hij houdt ze niet buiten de tuin, ze gaan overal onderdoor of doorheen, echt niks helpt!

Dus BenL, veel succes, doe zeker wat met de tips die hier staan, maar verwacht geen wonderen!
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Venzent schreef:
Marjolijn schreef: maar verwacht geen wonderen!
Nou, die staart inkorten doet echt wel wonderen hoor, je hebt nooit meer last van de kat.
Wat sadistisch op de vroege morgen zeg :shock:
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Venzent schreef:
foreverblue schreef:
Venzent schreef:
Marjolijn schreef: maar verwacht geen wonderen!
Nou, die staart inkorten doet echt wel wonderen hoor, je hebt nooit meer last van de kat.
Wat saddistisch op de vroege morgen zeg :shock:
Nha, die kat merkt er niet zoveel van, als je hem maar op de juiste plek inkort (vlak achter de oren :twisted: )
Nou, de barbeque is pas geweest dus wacht maar even tot volgend jaar 8)
Gesloten