cultuurspanningen
Moderator: Moderatorteam
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: cultuurspanningen
Een kleine correctie is denk ik nodig. Het Moslim zijn heeft niets te maken met cultuur, maar alles met geloofsovertuiging.foreverblue schreef:Ik denk dat Tracy meer doelt op de cultuurverschillen met moslims. Maar dat is slechts een gokje...
Het is namelijk zo dat er Moslims zijn die tot de Nederlandse cultuur behoren, tot de Afghaans cultuur, tot de Turkse cultuur, Antilliaanse, Marokaanse, Italiaanse etc etc.etc.
Geloof en cultuur worden heel vaak met elkaar verward. Ik ben er zelfs van overtuigd dat samen met Topic Starter velen deze fijne nuance naar alle waarschijnlijk niet zullen vatten.
Wisten jullie trouwens dat het Joodse geloof met het Christendom het Oude Testament gemeen hebben en dat het Christendom en de Islam eigenlijk belangrijke delen uit het Oude en Nieuwe Testament samen delen?
Jammer is dat er maar weinigen zijn die bereid zijn zich in elkaars geloof te verdiepen; alleen op basis daarvan kan uiteindelijk respect voor elkaar ontstaan.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
CrashDuck TS
- Infopolitie Gast
- Krabsalade
- Roepnaam: Koen
- Geslacht:
- Leeftijd: 45
Wat vinden jullie van de cultuurspanningen in onze samenleving.
hoe kan ik een topic krijgen voor het onderwerp peter r de vries?
Ik mis het even helemaal geloof ik. Zit iedereen nu zo te reageren op deze twee zinnen van Tracy?? Staat toch niets verkeerds in? Zijn er berichten verwijderd of zo???
Voor hetzelfde geld heeft Tracy een pesthekel aan Peter R. de Vries.....
Even the smallest person can change the course of the future!
- Krabsalade
- Roepnaam: Koen
- Geslacht:
- Leeftijd: 45
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Welke waarheidAnonymous schreef:Ik geloof dat de waarheid hard overkomt.
Ik heb het recht om mijn zienswijze te verkondigen, we leven in Nederland vrije menigsuiting .
-
tracy TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast