Vraag over wapenkluis

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Sniper TS
Infopolitie Gast

Vraag over wapenkluis

Ongelezen bericht door Sniper »

Hoi,

In september wil ik mijn wapenvergunning gaan aanvragen. Voordat ik straks een eigen wapen heb wil ik graag weten wat de vereiste zijn tot opberging.

Moet je echt een apart afsluitbaar vak in een wapenkluis?
Moet die kluis worden verankerd?
Hoeveel patronen mag je maximaal thuis opbergen?

Alvast bedankt.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Wat mag je thuis hebben als je aan de eisen voldoet?
Hoeveelheid:

- Maximaal 5 vuurwapens op een verlof
- Maximaal 6 op een jachtakte
- Maximaal 10.000 patronen voorhanden
- Maximaal 2000 patronen vervoeren
- Maximaal 1 kg buskruit (zwart kruit/voorladers)
- Maximaal 3 kg buskruit (rookzwak/patroonvulling)

Let wel!!

Bij een hoeveelheid van ca 10000 patronen wordt er een aparte registratie aangemaakt tbv de brandweer. Mi is 10.000 patronen te veel maar de wet laat het toe.
Munitie en wapens dienen gescheiden van elkaar bewaard te worden. Als bij controle blijkt dat dit niet het geval is dan wordt er een waarschuwing uitgeschreven. Na ontvangst van twee waarschuwingen kan het zo zijn dat een verlof wordt ingetrokken.

Wapen en munitie dienen geborgen te worden in een afsluitbare ruimte (kluis/degelijke kast etc etc) waar alleen de verlofhouder toegang tot heeft.
De eisen gaan echter veranderen maar de preciese invulling is nog niet officieel naar buiten gebracht. Het zal waarschijnlijk zo zijn dat je een kluis moet hebben die aan bepaalde eisen voldoet (categorie) die verankerd is of dusdanig zwaar is dat hij niet zomaar meegenomen kan worden ( er is gesproken over 500 kg)

Deze eisen zullen alleen maar zwaarder worden de komende jaren.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gesloten