moe...

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Marlies TS
Infopolitie Gast

moe...

Ongelezen bericht door Marlies »

Worden jullie er af en toe ook niet heel erg moe van alle negatieve media aandacht?? Ik werk nu sinds 2 jaar bij de Politie en ik kan me er af en toe mateloos aan iriteren... Kijk naar vandaag. Eerst het verhaal van Peter R de Vries, en vervolgens het verhaal van de dame van 80...

Ik ben er inmiddels wel achter dat het verspeelde energie is, maar het is zo jammer....
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Marlies, steek geen energie in zaken die je toch niet kan veranderen.

Wil je je eigen stress verminderen, doe dan in ieder geval datgene wat je WEL kunt doen. De hele wereld en zelfs heel Nederland kun je niet veranderen.

Misschien is wel het enige wat je er aan kunt doen, hier op dit forum je hart luchten.
Misschien valt het ook nog binnen je mogelijkheden om ergens een brief over te schrijven.
Maar steek dus geen energie in zaken die jij en ik niet kunnen veranderen.
Ik loop al 25 jaar tegen die berichten aan. Ik kijk bewust dus niet meer naar Peter r de V. Ik zou me alleen maar ergeren.
Kaat TS
Infopolitie Gast

Re: moe...

Ongelezen bericht door Kaat »

Marlies schreef:Worden jullie er af en toe ook niet heel erg moe van alle negatieve media aandacht?? Ik werk nu sinds 2 jaar bij de Politie en ik kan me er af en toe mateloos aan iriteren... Kijk naar vandaag. Eerst het verhaal van Peter R de Vries, en vervolgens het verhaal van de dame van 80...
Ik ben er inmiddels wel achter dat het verspeelde energie is, maar het is zo jammer....
Dat vind ik eigenlijk met meer dingen die niet noodzakelijk lijken om op tv te komen....er word steeds meer ruchtbaarheid aan gegeven, en vaak komt SBS 6 met dat soort verschijnselen. Wie oh wie heeft er baat bij dat iemand zijn kat al twee dagen kwijt is? Bij wijze van....

En hoe meer er naar buiten uitlekt, hoe moeilijker het wordt voor het politie korps....en dat is wel begrijpelijk dat ze het dan intern willen oplossen. Als ik zie en hoor hoe veel agenten dé fout in gegaan zijn met dingen die strafbaar zijn, mogen die van mij uit hun bevoegdheid worden gehaald.

En dan kan ik me wel voorstellen dat de media er snel bij is.

Het is heel tegenstrijdig, ik vergelijk het maar dat ik vanavond een blowtje rook en morgen middag iemand naar de obs stuur omdat er wiet op zijn cel is gevonden :roll:
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Hoe meer ze met kleine 'pietluttigheden' komen, hoe mooier het is... Geeft alleen maar aan dat er kennelijk geen interessantere fouten te vinden zijn....

En op straat kap ik dit soort idiote opmerkingen al heel snel af. Als mensen bij mij komen 'zeiken' over dit soort dingen... 'JIJ bent ook van de klpd, dus jij zal ook wel....' heb ik altijd een hele korte standaard tegenreactie;

'Alleen in Amsterdam wordt er al 1000 keer per jaar aangifte gedaan van incest of sexueel misbruik. U bent ook een burger, dus u zal ook wel....' :evil:

Meteen stil.... En nooit ook nog maar 1 woord commentaar...

Stomme opmerkingen verdienen een stom antwoord... 8)

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Moniek TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Moniek »

Ik ben het helemaal met Kaat en zijlvaart67 eens.
Het lijkt wel goedkoop tv programma's maken en wat hebben de burgers aan dit soort informatie.

Groetjes Monique
®win
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door ®win »

't Is een vorm van stemmingmakerij. Inspelen op de gevoelens van 'de kijker' die toch al frustraties heeft over de toenemende lasten (WOZ, accijnzen, belastingen, enz.). Dan is priet-praat over inefficiëntie van het ambtelijk apparaat en alles wat daar mis gaat natuurlijk olie op het vuur. En dat zorgt weer voor hogere kijkcijfers = meer inkomsten voor de omroep...
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Moniek schreef:Ik ben het helemaal met Kaat en zijlvaart67 eens.
Het lijkt wel goedkoop tv programma's maken en wat hebben de burgers aan dit soort informatie.

Groetjes Monique
Er was eens een marinier die zes maanden van huis gestuurd werd om de vrede terug te brengen in een land waar hij geen oorlog veroorzaakt had. Hij beging in de ogen van het OM een kleine fout en had er vervolgens enige jaren last van............ om uiteindelijk te worden vrijgespoken, terwijl de man in zijn ogen niets meer en minder had gedaan dan wat hem door de politiek was opgedragen.
Media brachten dit geruime tijd onder de aandacht van een ieder die het maar wilde horen, ook zij die zich er van verre wensten te houden. Een mega belasting voor de man, zijn gezin, het korps mariniers en eigenlijk wel alle defensiemedewerkers. Of enige jaren geleden gingen wat militairen naar een enclave genaamd.......... De politiek had het toetsingskader voor militaire missies nog niet geheel voor elkaar en vond bovendien een handje vol YPR's met .50 machinegeweer meer dan voldoende om de enclave te beschermen: het 25 mm kanon was iets te aggressief. Media hebben het falen van deze missie 'fijn' in beeld gebracht in menig avondvullend programma. Ook vandaag de dag worden we er af en toe nog fijntjes aan herinnerd (Joegoslaviëtribunaal en video van de executie van zes moslim jongeren). Camera's zoemen, kranten schrijven en de net verwerkte trauma's liggen weer open en bloot.

Moraal van het verhaal: het kan altijd slechter! De krant (of media in het algemeen) is een 'mijnheer' die graag verkoopt. Doet dit vaak onder het mom van 'het kritisch geweten van de maatschappij'. Heeft in vrije westerse landen over het algemeen een functionele rol als het gaat om het aantonen van misstanden etc..

Als ambtsdrager heb je maar een zorg: zorgen dat je gedrag van onberispelijke aard is en dat je jezelf niet in de picture speelt van deze media. En laten we eerlijk zijn: net zoals snelheidsovertreders hebben we dat uiteindelijk zelf nog het meeste in de hand. Zorg dat er op je gedrag niets aan te merken is en doe je werk op integere wijze en naar behoren. Dan kan het namelijk altijd de toets der kritiek doorstaan. Zonder het misschien zelf te weten hebben alle uniformdragers die 'extra' taak meegekregen bij het aanvaarden van hun (publieke) ambt.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

ThunderSTreak schreef: (...) Moraal van het verhaal: het kan altijd slechter! (...)
Sorry dat ik even offtopic ga, maar ik heb een hekel aan dit soort opmerkingen. Als jij met een hamer op je vinger slaat doet dat pijn. Maar die pijn wordt echt niet minder als iemand naast je z'n beide benen door een gehaktmolen haalt ! De gedachte 'het kan altijd slechter' kan natuurlijk een troost zijn, maar bagitaliseer dingen niet !
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

2cv schreef:
Sorry dat ik even offtopic ga, maar ik heb een hekel aan dit soort opmerkingen. Als jij met een hamer op je vinger slaat doet dat pijn. Maar die pijn wordt echt niet minder als iemand naast je z'n beide benen door een gehaktmolen haalt ! De gedachte 'het kan altijd slechter' kan natuurlijk een troost zijn, maar bagitaliseer dingen niet !
Ik heb geenzins zaken willen bagatelliseren. Het enige wat ik doe is aantonen dat het gras van de buren er ook niet zo groen bij ligt. De overeenkomst moge duidelijk zijn: media genieten ervan als dit soort zaken spelen en in de openbaarheid komen al was het alleen maar omwille van hun eigen populariteit. Dat spreekt naar ik hoop voldoende uit mijn stukje. Mijn advies: lees ook het hele stukje en stop niet na de punt achter ...moraal van het verhaal.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Heb ik zeker gedaan, maar de uitspraak 'het kan altijd slechter' wordt in mijn ogen te vaak gebruikt/misbruikt. Wat maakt het uit hoe het gras van de buren er uit ziet ? Als jouw mooie engelse, gazonnetje perfect is op 1 grassprietje na dat geknikt is, kan je daar best van balen. Daar verandert het gras van de buren niets aan.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ik heb meer last van onze werkgevers, lees regering, met hun vrome smoelen.

De bek vol over integriteit en te behalen doelstellingen. Zoveel aanhoudingen voor dit, zoveel verbalen voor dat etc etc.

En vervolgens steeds meer hindernissen opwerpen waardoor je je werk niet kunt doen.

Nu weer dat gebeuren over snelheidsbeperking tijdens rijden met OGS. Met collega's hebben we al afgesproken dat we ons daar stipt aan gaan houden:

Gebeurt er een overval voor onze neus en de dader rijdt weg met 120 km/u. Sorry dan, wij mogen niet harder dan 100.
Breekt ergens de pleuris uit in het dorp? sorry we mogen niet harder dan 70.

En dan vervolgens gaan klagen dat we onze doelstellingen niet halen, me neus.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Ik word best wel moe van die nachtdiensten! ;)
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

rich schreef:Ik word best wel moe van die nachtdiensten! ;)
vandaar dat je uren opgenomen hebt.
zo jong en dan al zo lui..:-)
Ellen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ellen »

rich schreef:Ik word best wel moe van die nachtdiensten! ;)
Terwijl we het toch best druk gehad hebben :wink:
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Ellen. ben jij dat??

:lol:
Gesloten