De politie is je kameraad niet in Breda als je 80 bent !!!

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

AKKERMANS ROTTERDAM TS
Infopolitie Gast

De politie is je kameraad niet in Breda als je 80 bent !!!

Ongelezen bericht door AKKERMANS ROTTERDAM »

HET ZAL JE MAAR GEBEUREN ALS OUDE DAME JE RAAKT DE AUTO VAN MENEER AGENTJE EN JE WORDT ZO MAAR OPGESLOTEN TERWIJL ER GEEN SCHADE IS ONTSTAAN.
DEZE DAME VERDIENT EEN SCHADE VERGOEDING VAN DE TAXI KOSTEN EN EXCUSES VAN DE POLITIE MET EEN BLOEMETJE.
DIT WAS PURE MACHT MISBRUIK EN VERSPILLING VAN GEMEENSCHAPS GELDEN DOOR DIT SOORT MISBRUIK MOETEN WE STEEDS MEER BEZUINIGEN IN NEDERLAND
IK VIND DIT ECHT EEN GROTE SCHANDE VOOR DE POLITIE IN BREDA.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

1 kant van het verhaal, dus wie weet wat er allemaal gebeurd is? kunnen we dus ook niet over oordelen.

Zouden we die dame van 80 jaar die bij de V&D wat kleren in haar tas stopt en vervolgens zonder te betalen wegloopt dan ook niet mogen opsluiten?

Weg willen rijden bij een aanrijding zonder je id kenbaar te maken etc.......is nou eenmaal strafbaar. Als de dame in kwestie vervolgens alle medewerking weigert.......wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.

Maar goed ik hoor maar 1 kant van het verhaal dus ik kan er niet over oordelen!!!

gr, Mashi
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Een bescheiden vraagje,

wilt u niet schreeuwen!

mashi
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: DE POLITIE IS JE KAMERAAD NIET IN BREDA ALS JE 80 BENT !

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

De betrokken dame was ook erg eigenwijs getuige haar eigen relaas zoals opgetekend door de regionale krant, een tv-uitzending op Omroep Brabant en inmiddels ook SBS-6. Als je iemand aanrijdt is het minste dat je kunt doen een schadeformulier invullen. Dit was wat de agent haar vroeg te doen en hetgeen zij weigerde.

Het blote argument van deze dame dat er op het oog geen schade was is onvoldoende grond om dat te weigeren. Curieus is dat zij dit gedrag vertoonde jegens een agent in burger die zij had aangereden en zich blijkens haar eigen verhaal identificeerde als agent door het tonen van een politie-identieteitskaart. Hierop zijn meerder vorderingen gevolgd eerst om het rijbewijs te tonen, waaraan de dame in kwestie gevolge gaf en later om het rijbewijs af te geven aan de agent.

Dit laatste heeft zij geweigerd hetgeen de grond was voor aanhouding. Nogmaals dit alles is vast te stellen op basis van de verklaringen in de media van mevrouw zelf.

Laat ik het voorzichtig brengen: ze had haar dag niet en was kennelijk te erg geschokt door het feit dat ze iemand bij het achteruitrijden had aangereden.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Bovendien reed ze vrolijk zwaaiend weg...zonder dat ze haar gordel om had......:-D
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Ik wist niet dat er een leeftijdsgrens aan overtredeingen zat ?
Bartikel
Superlid
Agent
Brigadier
Roepnaam: Bart
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Bartikel »

Dag Akkermans Rotterdam.

Allereerst controleer even uw caps lock. :P Nu to the point. De RMWB heeft onderstaand persbericht uitgedaan.

De aanhouding van een 80-jarige Oosterhoutse vrouw in Breda op zaterdag 4 juni 2005 door twee politieagenten van de politie Midden en West Brabant was rechtmatig. De vrouw had haar rijbewijs ook voor de tweede keer moeten overhandigen aan de dienstdoende agenten. Toen de vrouw op geen enkele manier medewerking wilden verlenen aan dat onderzoek en zeer non-coorperatief gedrag vertoonde, werd zij aangehouden en overgebracht naar een politiebureau. Het leverde haar uiteindelijk een boete op van 95 Euro. Gisteren is zij uitgenodigd om een nader gesprek te voeren met de politie over het gebeuren. Tot op heden is zij niet ingegaan op het verzoek.

De politie kreeg zaterdag, om 16.40 uur, een melding van een aanrijding in de Nieuw Ginnekenstraat te Breda. Ter plaatse bleek dat de vrouw met haar auto tijdens het achteruit rijden tegen de voorkant van een personenauto achter haar was gereden. De bestuurder van die auto kon op dat moment onmogelijk achteruit rijden in verband met filevorming. De aanrijding veroorzaakte lichte schade aan zijn auto. Toen de vrouw werd aangesproken door de bestuurder, om de aanrijding af te handelen, gaf zij aan dat er volgens haar geen schade was. De vrouw stapte echter niet uit om dit vast te stellen en reed vervolgens weg. Dit verhaal wordt bevestigd door getuigen.

De bestuurder van het aangereden voertuig reed de vrouw achterna en sprak haar opnieuw aan. Daarbij legitimeerde hij zich als politieagent. Toen de man opnieuw met haar in gesprek wilde over de aanrijding, gaf zij te kennen dat geenszins van plan te zijn. De bestuurder waarschuwde op zijn beurt de plaatselijke politie.

Toen twee politieagenten ter plaatse kwamen, vroegen zij de vrouw om haar rijbewijs. Zij voldeed aan deze vordering en het rijbewijs werd na controle teruggegeven. Vervolgens bleek dat de gegevens nog niet compleet waren en vorderde een politieagent een tweede maal het rijbewijs. Hieraan voldeed de vrouw niet en zij weigerde verder alle medewerking. De agenten hebben de vrouw meerdere keren de gelegenheid gegeven om de zaak ter plaatse af te werken. De vrouw weigerde echter in alle toonaarden. Dat was voor de politieagenten reden om de vrouw aan te houden en over te brengen naar het bureau om daar de zaak in goede orde af te kunnen werken.

Het is vanuit privacyoverwegingen niet gebruikelijk dat de politie Midden en West Brabant via berichtgeving in gaat op klachten van burgers over politieoptreden. Daarom is ook niet eerder op mediaberichtgeving over deze kwestie gereageerd. Wel probeert het korps actie te ondernemen als blijkt dat burgers ontevreden zijn over politieoptreden of wanneer er sprake is van onduidelijkheid over de gevolgde werkwijze. Vaak vindt er dan een gesprek met betrokkenen plaats. De ervaring leert dat dergelijke gesprekken zowel door burgers en politiemedewerkers als constructief worden ervaren. Om die reden is direct nadat het korps via de media kennis nam van het ongenoegen van deze vrouw met haar contact gezocht en is zij uitgenodigd voor een gesprek. Zij heeft hiervan geen gebruik gemaakt.

De politie Midden en West Brabant probeert zoveel mogelijk maatwerk te leveren, zeker in situaties waarin sprake is van specifieke omstandigheden. Soms laat het gedrag van betrokkenen echter niet toe dat zaken op een vrijwillige en soepele manier afgewerkt worden. De politie wordt dan gedwongen om verder gaande maatregelen toe te passen. De Nederlandse wetgeving biedt de politie nu eenmaal geen ruimte om onderscheid te maken in leeftijd, ras, functie of geslacht.
Groetjes Bartikel
Voorbereid op het onverwachte !!
Kaat TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kaat »

..::Frans::.. schreef:Bovendien reed ze vrolijk zwaaiend weg...zonder dat ze haar gordel om had......:-D
Hehe, de kleine details, maar aan de andere kant, ook al is het strafbaar weg te rijden zonder medewerking en je ID laten zien...vraag ik me toch af waarom een vrouwtje van 80 in de boeien geslagen moe(s)t worden....zo agressief zou ze niet geweest kunnen zijn :lol: :wink:
Bartikel
Superlid
Agent
Brigadier
Roepnaam: Bart
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Bartikel »

Kaat schreef:
vraag ik me toch af waarom een vrouwtje van 80 in de boeien geslagen moe(s)t worden....
Oh, wie zegt dat ?

Groetjes Bart
Voorbereid op het onverwachte !!
Lien TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Lien »

Wat ik ook wel appart vond, was dat de "verklaring" van mevrouw zelf op sbs zeer verschilde met wat zei op omroep Brabant zei... Op omroep Brabant vertelde zei dat de man zich gelegitimeerd had als politie. Op sbs zei ze dat ze niet wist dat het een agent was en dat hij buiten functie was. Heeft een agent niet 24 uur opsporingsbevoegdheid?
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Mogelijk dat AKKERMANS ROTTERDAM toch enigzins zijn schreeuwende stelling zal willen bijstellen.
Ik ga er tenminste vanuit dat ook hij met AL deze feiten een bloemetje en schadevergoeding iets te overdreven vind...

Valt het "machtsmisbruik" toch weer mee! :toost:

P.s: zo zie je maar, EERST alle feiten kennen voordat je dit soort beschuldigende stellingen de wereld in helpt. :wink:
Kaat TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kaat »

Bartikel schreef:Kaat schreef:
vraag ik me toch af waarom een vrouwtje van 80 in de boeien geslagen moe(s)t worden....
Oh, wie zegt dat ?

Groetjes Bart
Dat werd letterlijk gezegt op tv, bij SBS6 na haar intervieuw :roll:
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Tja, Kaat, wat zal ik zeggen. SBS6: het is net de Telegraaf. Je leest iets dat misschien waar zou kunnen zijn. :wink:

Of zoals de Engelsen zouden zeggen: A definite possible maybe
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Bouwe TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bouwe »

Onyx schreef:Mogelijk dat AKKERMANS ROTTERDAM toch enigzins zijn schreeuwende stelling zal willen bijstellen.
Ik ga er tenminste vanuit dat ook hij met AL deze feiten een bloemetje en schadevergoeding iets te overdreven vind...
Oke, schadevergoeding is lichtelijk overdreven, maar een bloemetje moet er toch wel vanaf kunnen :wink:
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Bouwe schreef: Oke, schadevergoeding is lichtelijk overdreven, maar een bloemetje moet er toch wel vanaf kunnen :wink:
Vooruit, bosje brandnetels dan. Bloeien erg mooi :wink:

Afbeelding
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Gesloten