jagen op eksters, kraaien, eenden, konijnen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
wilhelmina TS
Infopolitie Gast

jagen op eksters, kraaien, eenden, konijnen

Ongelezen bericht door wilhelmina »

Ik ben erg benieuwd of er het gehele jaar door op bovenstaande dieren geschoten mag worden. Volgens mij mag dat niet in het broedseizoen als er jonge dieren zijn die dan creperen (ook al is de soort niet geliefd). Maar iemand zei dat het altijd mag en de flora fauna wet kan ik niet zo lezen dat ik het snel kan snappen.
Mag het nou wel? (ik hoop toch echt van niet)bedankt
(ik weet ook niet wat "schakel HTML en BBcode uit", is dat u onder de tekst vraagt....)
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

uw laatste vraag kan ik in ieder geval wel beantwoorden.

Schakel html en bbcode uit wil niets anders zeggen dat dat u dan kale tekst overhoudt.

Kennelijk heeft u deze codes niet uitgechakeld, gezien de oranje en rode tekst die er tussen staat. Indien u de html en bbcode had uitgeschakeld waren deze teksten ook gewone platte tekst geweest.

Op uw overige vragen moet ik het antwoord even schuldig blijven, maar misschien dat iemand anders het zo weet. Anders wordt het opzoeken....
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

ik ben niet zo thuis in de flora en fauna wetgeving
Walter TS
Infopolitie Gast

Re: jagen op eksters, kraaien, eenden, konijnen

Ongelezen bericht door Walter »

wilhelmina schreef:Ik ben erg benieuwd of er het gehele jaar door op bovenstaande dieren geschoten mag worden. Volgens mij mag dat niet in het broedseizoen als er jonge dieren zijn die dan creperen (ook al is de soort niet geliefd). Maar iemand zei dat het altijd mag en de flora fauna wet kan ik niet zo lezen dat ik het snel kan snappen.
Mag het nou wel? (ik hoop toch echt van niet)bedankt
(ik weet ook niet wat "schakel HTML en BBcode uit", is dat u onder de tekst vraagt....)
Jagen mag in principe alleen in vastgestelde perioden. Momenteel mag er NIET gejaagd worden ivm broedseizoen en de geboorte van jong leven. Al schijnt er meen ik wel op reebokken gejaagd mogen worden. Maar dan zou ik de jachtkalender erbij moeten hebben en die heb ik even niet.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

check hier
bravri TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door bravri »

Vorige jaar heb ik toevallig het leerboek voor de jager doorgelezen.
Hier stond toen in, dat er het hele jaar op kraaien geschoten mocht worden.

Of dit nu nog het geval is weet ik alleen niet, maar de kans is groot van wel.

Maar mischien is er wel ergens een jagersforum.
Zij weten hier vast en zeker het antwoord wel op.
Succes.
Gesloten