ZEMBLA

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

sunwave schreef:
foreverblue schreef:Aankomende donderdag bij Peter R. de Vries ook een reportage over de voorbeeldfunctie van de politie.
Dit keer over het parkeergedrag van de politie meen ik me te herinneren... waar je niet een programma over kan maken.
olle-griese schreef:
Kale schreef:Ik heb wel eens een politie paard beledigd.

groetjes Kale :wink:
Wat heb je gezegd? Knol? :lol:
Ben bang dat ik wel wet wat er gezegd is maar of dat noemens waardig hier op dit forum is ;)
Voor het gemak zal Petertje het natuurlijk niet gaan hebben over de vrijstelling of deze niet goed uitleggen.
Burger TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Burger »

Ik vind dat een agent best buiten werktijd wel eens blowtje moet kunnen roken of een keer dronken moet kunnen zijn.

Het is denk ik soms best wel goed als politiemensen de effecten weten/voelen van bepaalde middelen zodat ze er in de praktijk beter mee om kunnen gaan.

Iedereen kent de verhalen van politiemensen die tijdens de dienst buiten de regio gaan, te hard rijden terwijl er geen spoed is, dienstwapen meeneemt naar huis, of een keer iemand te hard slaan.

Het is ook nu wel erg makkellijk de politie een trap na te geven als ze op de grond ligt.

Ik denk dat 95% van de dienders hun best doet het werk op een goede manier uit te voeren. En ik denk dat er bij die 95% ook een percentage zit die wel eens een keer iets niet helemaal volgens de regeltjes hebben gedaan. Overigens ben ik van mening dat dat ook een keertje moet kunnen zolang het vergrijp niet te ernstig is. Zo leer je vanzelf je grenzen kennen. We kunnen nu allemaal wel schijnheilig lopen doen dat een mens nooit iets verkeerds hoort te doen maar elke kantoor pief heeft ook wel eens een pen mee naar huis genomen..

Moet de eerste 100% eerlijke persoon nog tegenkomen...
Daarom "jongens en meiden van de politie" gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig bent! :wink:
Erik12 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Erik12 »

Mijn mond viel open van het bericht van 'gast'. Ik hoop niet dat hij bij de kit zit, dat lijkt me een erg mooi voorbeeld van een foute agent. Volgens mij heeft een agent namelijk een voorbeeldfunctie, en door te blowen en je klem te zuipen weet je en je grenzen niet, en geef je ook nog eens een fout voorbeeld aan de mensen om je heen, (en wordt je al snel door mensen die training day hebben gezien als corrupte agent bestempeld) Ik hoop binnenkort aspirant te worden bij de politie, en ik ben me er wel zeker van bewust dat er een aantal dingen zijn die je gewoon niet moet doen, ook niet om te weten hoe het voelt. Het is denk ik soms best wel goed als politiemensen de effecten weten/voelen van bepaalde middelen zodat ze er in de praktijk beter mee om kunnen gaan. Wat een onzin, alsof je dan moet meeleven met iemand die straalbezopen is en zich de goot in heeft geblowd?
Zo leer je vanzelf je grenzen kennen. lekker wel, moet je je grenzen leren kennen bij de politie? dus eerst iemand doodschieten, en de volgende keer als je eenzelfde situatie tegenkomt hem bijvoorbeeld neerschieten?
We leven hier toch niet in een of andere bananenrepubliek? regels die voor de burgers gelden, gelden ook voor de handhavers van die regels, je meot je er gewoon aan houden en dingen die maatschappelijk onverantwoord, ongepast of wat dan ook zijn, daar moet je je gewoon niet mee inlaten zo makkelijk is dat. En dat geldt voor iedereen, dus ook voor agenten.

Daarom "jongens en meiden van de politie" gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig bent! Knipoog/Wink Ja, mij best, maar dus niet met de foute dingen waardoor je al je andere collega's binnen het korps door het slijk mee kunt halen.

Als agenten zouden zijn zoals jij denkt, zouden we dit soort berichtjes in de krant krijgen:

AGENTEN OPGEPAKT
Utrecht, 12/8/09
Vannacht is wederom een agent opgepakt omdat deze straalbezopen
op het neude een lied stond te zingen. Elders in de stad werden bij een
coffeeshop twee agenten naar het ziekenhuis afgevoerd omdat zij hun
hele maandsalaris opgerookt hadden. Later kreeg de meldkamer nog een melding binnen van een agent die bij het zandpad ruzie had gekregen met
een pooier, omdat hij van mening was dat ze haar werk niet goed had gedaan en dus niet hoefde te betalen. De pooier werd met schotwonden afgevoerd, de agent zit in voorarrest. De woordvoerder van de politie utrecht wilde nog wel een verklaring afleggen, dit is wat zij zei: "Agenten zijn ook maar mensen, ze mogen ook best eens bezopen zijn en blowen, en iedereen heeft toch wel eens ruzie met iemand? Dan is het toch normaal dat je dat uitvecht? Wij kunnen het probleem niet zien, wat de burgers doen en laten, mogen wij ook buiten onze diensttijd.", aldus de politie utrecht.

Lekker berichtje wel he :lol: het is natuurlijk fictief maar het dient even als voorbeeld, hoe de stad utrecht zou zijn met agenten die alles maar doen en laten, wat dus helemaal niet het geval is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/i]
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Je kan het inderdaad ook overdrijven, echter ik vind dat gast het erg netjes heeft verwoord. Het zou mooi zijn als meer mensen wat begrip hadden voor de lastige taak, het glazen huisje, van de politie.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een overdreven en eenzijdige reactie.

Mijn mond viel open van het bericht van 'gast'. Ik hoop niet dat hij bij de kit zit, dat lijkt me een erg mooi voorbeeld van een foute agent. Volgens mij heeft een agent namelijk een voorbeeldfunctie, en door te blowen en je klem te zuipen weet je en je grenzen niet, en geef je ook nog eens een fout voorbeeld aan de mensen om je heen, (en wordt je al snel door mensen die training day hebben gezien als corrupte agent bestempeld) Ik hoop binnenkort aspirant te worden bij de politie, en ik ben me er wel zeker van bewust dat er een aantal dingen zijn die je gewoon niet moet doen, ook niet om te weten hoe het voelt. Het is denk ik soms best wel goed als politiemensen de effecten weten/voelen van bepaalde............

Wie heeft het over klemzuipen etc. Ik had het over een KEER dronken zijn. En een KEER een blowtje roken. Als je dit in je eigen huis doet, wat is er dan mis mee?

Dit typeerd voor mij alleen maar weer de schijnheilige reactie van de burger dat mensen vinden dat een agent/politieambtenaar in zijn eigen tijd nooit eens iets "verkeerds" mag. Als een agent een keer in zijn eigen tijd geflitst wordt is deze dan minder dan iemand anders? Iedereen kan een keer wat te hard rijden..

Zijn het hele zware vergrijpen waar de agenten zich tijdens en buiten de diensttijd aan schuldig maken dan zeg ik ok, doe er wat aan. Maar dat vind ik van iedereen.

Betaal die jongens en meiden dan eerst maar eens een heleboel meer voor een 24 uurs dienst...
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ik neem aan dat je (net als ik) reageert op het stuk van Eric12 en niet op mijn reactie?
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Ik denk dat we geen van allen roomser dan de paus willen en moeten zijn. Voorbeeld: Ik drink heel erg graag met vrienden en familie, onder het genot van een heerlijke steak van de barbecue een lekker pilsje. Dat we er soms wel eens meer dan 1 drinken moge duidelijk zijn. Dat we hem al wel eens goed hebben geraakt is misschien alleen maar menselijk. Maar van mij heeft nog nooit en te nimmer iemand overlast gehad (hooguit van mijn zangtalent...:)), ik heb nog nooit in het openbaar een passant onder gekotst, heb nog nooit met mijn zatte kl*ten gevochten...of erger...

Ik denk dat het ook duidelijk is dat iedereen in Nederland (ongeacht zijn/haar beroep) ook wel eens mens is. Met alle (eventuele) zonden....maar je kunt he tin een bepaald vak (en nee, dat is niet alleen bij d epolitie) NIET maken om in de straat, waar je 's middags om 1600 uur een gozer bekeurt met een geopend blikje bier omdat het toevallig 30 graden is, dezelfde avond, langs diezelfde gozer in de goot te liggen, zo bezopen als een kanon. Zo zijn er nog veel, heel veel voorbeelden te noemen...

Kortom, zie alles in perspectief en het is gewoon logisch....normen en waarden en zo, het klinkt simpel, en dat is het ook........;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

en, moet eerlijk zeggen, dat als ik niet bij de politie gewerkt zou hebben ik ook niet zo snel dronken in de goot zou liggen.

het heeft met je eigen normen en waarden te maken.
Als je een beetje normaal leeft hoef je niets op te geven, hooguit te beseffen dat iedereen naar je kijkt.
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Wat een wijsheid Guido, ik sluit me geheel bij je aan.
Erik12 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Erik12 »

sorry, maar ik blijf toch echt van mening dat blowen en dronken worden, ook al is het maar 1 keer 1 keer te veel is voor een agent, wat moeten mensen die je als agent kennen er wel niet van denken als je dronken bent, dat je geen maat weet te houden. En hoezo zou je gaan blowen als agent? En dat geldt uiteraard voor zat andere beroepen, wat te denken van een blowende OvJ of Rechter? Tuurlijk heeft dat met normen en waarden te maken wat je daar van vindt, maar ik noem mezelf toch echt niet schijnheilig als ik vind dat dat niet kan. Een agent die blowt en overmatig drank gebruikt moet wel uit een 'bijzonder milieu' komen. Tuurlijk mag je best een keer aangeschoten zijn, maar dronken niet. Maar dat zijn de normen en waarden waar iedereen anders over denkt.

Ik begrijp alleen niet wat er mis is met een brave burger? Ben je soms niet 'stoer' genoeg als je je altijd aan de regels houdt?
Tuurlijk kan je een keer geflitst worden, geen probleem dat gebeurt iedereen wel eens, maar dat is heel wat anders als je elke week brieven van het CJIB op de mat hebt liggen.

Mijn mening is dat er een aantal dingen zijn die je gewoon niet kunt
doen als je een functie hebt waarin je een voorbeeld moet zijn voor de maatschappij. Sommige zaken komen de beeldvorming van de politie niet ten goede, en het is ook zeker niet prettig voor je collega's, want in een uniform is iedereen hetzelfde voor de burgers.
Wat jij als agent in uniform doet, kan effect hebben op de burger die alle agenten over een kam scheert, daarom zou ik maar oppassen met dat soort uitspraken want ik noem dat gewoon matenn**erij. Als je aan je collega's en de uitstraling van het korps denkt, dan denk je wel even drie keer na als jij gaat zitten blowen.

mazzel, :arrow: Erik
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Ik sluit mij bij Erik12 aan. Uiteraard zijn we allemaal gewoon mensen, maar als je zonodig ieder weekend strak wil staan van de XTC of aan de ziekte van Heineken lijdt dan zou ik je als collega niet voldoende geloofwaardig vinden denk ik.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Erik12 schreef:Een agent die blowt en overmatig drank gebruikt moet wel uit een 'bijzonder milieu' komen.
Wacht even, al die studenten die elke dag strontlazerus door Leiden heen zwalken komen dus allemaal uit een "minder sociaal milieu"? De meeste zijn gewoon koude kak hoor.

Er zit natuurlijk wel een wereld van verschil tussen een agent die zich helemaal klem zuipt in de regio/ het district waar hij werkt en een agent die een paar biertjes drinkt in een hele andere stad/ regio. Bovendien zit daar nog heel veel tussen.

Agenten die aan de XTC zijn, nee, dat kan natuurlijk niet. Elke pil is er 1 teveel. Maar je moet ook niet roomser dan de paus willen zijn.

Nog een tip: Ga niet Jan en alleman vertellen dat je bij de politie werkt of bent aangenomen. Dat scheelt je een hoop gezeur op verjaardagsfeestjes, buurt BBQ's of als jij je auto per ongelukt een keer met 1 wiel op de stoep hebt staan en de buurman net een bekeuring heeft gehad.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

goede zaak zou zijn dat ze bij de aanmeldingsprocedure de sociale kringen van de aankomende agenten is gaan uitspitten.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Anonymous schreef:goede zaak zou zijn dat ze bij de aanmeldingsprocedure de sociale kringen van de aankomende agenten is gaan uitspitten.
Dat gebeurt ook :?
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

nee hoor
gebeurd niet
Gesloten