Boete te hard rijden,te laat betaald,geen aanmaning onvangen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Asja TS
Infopolitie Gast

Boete te hard rijden,te laat betaald,geen aanmaning onvangen

Ongelezen bericht door Asja »

Boete voor te hard rijden ontvangen in auto van oma. Deze te laat betaald. Daarna tijd niets meer gehoort. Deurwaarder aan deur van oma. Nu hoge kosten. Leeuwarden gebelt ivm nooit geen aanmaning ontvangen. Daar hebben ze het opgezocht en blijkt dat de aanmaning weer retour zijn gekomen, ongeopend. Blijkt dat aanmaningen onder meisjesnaam zijn verstuurt naar verpleegtehuis waar oma zit. Daar hebben ze het rotour gezonden omdat ze de naam niet herkenden.
Wat nu?
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Anderzijds is het CJIB niet te verwijten dat het verpleeghuis geen goede administratie bijhoud. Als een giro onbestelbaar retour komt volgt een adres onderzoek en als het adres correct is gaat men naar de volgende stap.
Je kan het proberen bij het CJIB maar de kans op succes is zeker geen 100%.

Weet oma overigens wel dat er een auto op haar naam staat?
Stay safe out there.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Toch blijf ik met een vraag zitten uit het verhaal van de vraagsteller, en dat is onderstaande:
Boete voor te hard rijden ontvangen in auto van oma. Deze te laat betaald.
Deurwaarder aan deur van oma.
Een deurwaarder aan de deur voor iets wat te laat betaald is ???

Wanneer is de overtreding begaan ???
Laatst gewijzigd door rai op 07 jun 2005, 01:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

vreemd...RDW staat toch gekoppeld aan GBA.

waar woont oma dan?
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

rai schreef:Toch blijf ik met een vraag zitten uit het verhaal van de vraagsteller, en dat is onderstaande:

In Wet Mulder zaken komt (als er niet betaald of beroep ingesteld wordt) de deurwaarder al heel snel in beeld.
Maaike
Superlid
Roepnaam: Maaike
X: @mama_maaike
Facebook: MDJ1980
Geslacht:
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door Maaike »

Walter schreef:vreemd...RDW staat toch gekoppeld aan GBA.

waar woont oma dan?
In een verpleegtehuis :wink:

Hieruit begrijp ik dat TS de auto van oma heeft mogen lenen, terwijl deze op haar naam staat

TS heeft boete ontvangen maar te laat betaald.....oma is inmiddels naar het verzorgingstehuis verhuisd....adresgegevens zijn veranderd post gaat nu naar het adres van het verzorgingstehuis....daar was men niet bekend met haar meisjes naam waar haar auto op stond....dus werd de aanmaning teruggestuurd naar Leeuwarden

Het beste is dus....contact opnemen met het CJIB.....verhaal uitleggen en alsnog de boete betalen :wink:
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

SWAT schreef:
rai schreef:Toch blijf ik met een vraag zitten uit het verhaal van de vraagsteller, en dat is onderstaande:

In Wet Mulder zaken komt (als er niet betaald of beroep ingesteld wordt) de deurwaarder al heel snel in beeld.
Het ging ook niet zo zeer om die deurwaarder alleen.
Het ging mij om de "vreemde" combinatie van de boete te laat betaald hebben, maar toch een deurwaarder.
Op het moment dat er betaald is en er staat een deurwaarder laat je hem gewoon het afschrift zien dat het allang is over gemaakt.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

rai schreef:
SWAT schreef:

Het ging ook niet zo zeer om die deurwaarder alleen.
Het ging mij om de "vreemde" combinatie van de boete te laat betaald hebben, maar toch een deurwaarder.
Op het moment dat er betaald is en er staat een deurwaarder laat je hem gewoon het afschrift zien dat het allang is over gemaakt.
Daar zit wel een heel grote maar aan Rai:

Stel, je krijgt een bekeuring van 45,- die je dus nie tbetaald. Daar overheen komt een aanmaning (na 6 weken) waarna na wederom 6 weken een bericht komt dat de zaak is doorgespeeld aan de deurwaarder. In dit laatste bericht staat dat je nog 2x 24 uur de tijd hebt om het volledige bedrag te betalen. Veel mensen maken dan pas de bekeuring (45,-) over, waarna ze denken dat ze er vanaf zijn, echter d ekosten aanmaning (administratief € 6,-) plus de deurwaarderskosten (voor een simpele bekeuring minimaal € 35,-) blijven openstaan. Als dus de deurwaarder aan de deur komt, kan men een afschrift laten zien zoveel men wil, voor het openstaand bedrag mag de betrokkene net zo goed meedoen dan met het voklledige bedrag. Met andere woorden, de verhogingskosten worden NIET afgeboekt en men is verplicht deze te betalen!
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Op zich kan ik helemaal in je verhaal mee gaan Frans.
Maar waar ik in het verhaal van de TS mee zit is het feit dat ze op de hoogte is van de bekeuring.
Naar wat voor adres is dat dan gestuurd, lijkt mij ook gewoon op naam van die oma in het verzorgingshuis, want de auto stond immers op haar naam.
Dan stelt ze dat de bekeuring, welliswaar te laat, maar toch, dat hij betaald is.
Hoort lange tijd niets en krijgt in ene een deurwaarder op de stoep.
Dat betekend dus in mijn ogen, dat er niet in de laatste 2 X24 uur is betaald.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Klopt rai, maar een deurwaarderskantoor moet vaak met zijn dwangbevelen in "den lande" gaan leuren bij andere deurwaarders en ik maak nu geregeld mee dat de mensen die de brief krijgen (van die 2x24 uur) pas maaaaanden later ineens een deurwaarder op de stoep hebben staan.....met alle gevolgen vandien, want hij eist dus wel onmiddelijk en per direct het openstaande bedrag op....

Dat dit voor sommigen krom lijkt kan ik me heel goed voporstellen. Het is helaas aan de orde van de dag...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten