huiselijk geweld

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
anoniempje TS
Infopolitie Gast

huiselijk geweld

Ongelezen bericht door anoniempje »

Ik zit met een probleem. Getrouwd met een agent, die soms dreigt met geweld. Nu is het voor het eerst zover gekomen dat er ook rake klappen zijn gevallen. Wat doe je, bel je de politie!!! Achteraf had hij spijt. Weet dat agenten ook mensen zijn, maar wat doe ik met mijn probleem.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Zijn de bedreigingen opgehouden nadat hij spijt heeft betuigd? Wanneer er geweld wordt gebruikt zou ik als ik u was geen moment wachten en onmiddellijk aangifte doen.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Een agent is thuis een mens.
En een mens wordt gewoon gestrafd voor dit soort dingen.
Spijt betuigen...1 herkanzing en anders gewoon zijn baas bellen en je verhaal doen. Die kan PV opmaken en ool onderzoek in laten stellen.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

In ieder geval zul daarbij het gegeven dat hij zelf agent is buiten beschouwing moeten laten.

Als je geen vertrouwen meer hebt in de relatie hierdoor en je wilt daarvan aangifte doen dan maakt het niet uit of hij agent is of niet. Hij is degene die naast de pot piest en jij niet.
Ik begrijp dat het even wat moeilijker ligt om naar een politiebureau te stappen. Misschien is het mogelijk om rechtstreeks contact te leggen met een teamchef. Dan zit je gelijk een stap hoger en til je het probleem gelijk over de werkvloer heen.
Gast TS
Infopolitie Gast

Reactie.....

Ongelezen bericht door Gast »

Dag anoniem,

ik zou adviseren om contact op te nemen met zijn directe leidinggevende!

Een slachtoffer van huiselijk geweld ondergaat over het algemeen tientallen malen het geweld voordat men aangifte doet..............
Wimmy TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wimmy »

ALs hij spijt betuigt en het de laatste keer blijft en je van hem houdt nog niet melden.
Als het doorgaat zul je aangifte moeten doen, hoe erg dat ook is. Probeer ook eens relatie-consulente, zeker als je met hem door wil!
Een aangifte in de zin van huiselijk geweld maakt een hoop stuk en zeker zijn job als politie-agent. Niet dat je daardoor moet weerhouden.

Groetjes Wim
Gast TS
Infopolitie Gast

Huiselijk geweld........

Hi anoniem,

kijk melding maken bij het steunpunt Huiselijk Geweld wil nog niks zeggen dat je huwelijk ten einde is of dat dit bespreekbaar wordt gemaakt middels zijn directe lijnchef.........

Je houdt hem een spiegel voor!!

Je laat hem inzien dat hij fout bezig is........met goede begeleiding (als hij daar ook 100% achter staat) kan verder huiselijk geweld voorkomen worden.

Niks doen en bedekken met de mantel der liefde is jezelf voor de gek houden!!!!!!!!!

Informeer naar het telefoonnummer van het Steunpunt Huiselijk Geweld en vraag advies, dat kan ook zonder dat je partner dit weet.

(ik heb vaker dit soort incidenten aan de hand gehad, accepteer het niet!)
Wijkagent Lubeck
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Ik vind juist omdat hij agent is dat het geen excuus kan zijn om geweld te gebruiken (thuis dan)
Dit ook omdat hij daders die dit ook op hun geweten hebben moet hij op pakken.
Ik ben het met eerder schriften eens maak er een melding aan zijn chef.

Ook als het weer gebeurd en je belt de politie maak er melding van dat hij agent is.
Ik hoop natuurlijk dat hij het niet weer zal doen.
Ik ben nu ook op school bezig over huislijkgeweld. Maar als ik hoor (van zowel slachtoffers als daders) wat een persoon mee maakt die hier mee te maken heeft.
Dat gun ik niemand.

Ik hoop dat je er uit komt met je man/vrouw. Maar mijn advies is ALTIJD BELLEN in zo'n situatie.

sterkte
Peter TS
Infopolitie Gast

Re: Reactie.....

Ongelezen bericht door Peter »

Lubeck schreef:Dag anoniem,

ik zou adviseren om contact op te nemen met zijn directe leidinggevende!

Een slachtoffer van huiselijk geweld ondergaat over het algemeen tientallen malen het geweld voordat men aangifte doet..............
Klopt helemaal, onze dochter heeft afgelopen weekend aangifte gedaan van mishandeling door haar (nu ex) vriend. Het blijkt nu pas dat dit al 3 jaar speelt. DOE AANGIFTE
Gast TS
Infopolitie Gast

reactie Peter

dag Peter,

spijtig om dit zo van je dochter te horen, zo denk ik!

Zeker als je het als vader en moeder nooit zo hebt meegemaakt en mogelijk dat je dochter altijd wel een excuus had voor eventueel letsel.

Ik haar en jullie veel sterkte met de afdoening van deze zaak................

Wijkagent Lubeck
T-nus TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door T-nus »

Inderdaad vreselijk, zowel voor Peter als Anoniempje.

@Peter:
Het is heel moeilijk om als ouder achteraf te horen dat je dochter al 3 jaar wordt mishandeld. Maar wat je vooral niet moet gaan doen is jezelf heel veel gaan lopen verwijten. Vaak, zeg niet altijd, is het gewoon de angst van (in dit geval je dochter) om er over naar buiten te treden. Bang voor nog meer mishandelingen.

De stap die nu is gemaakt, het doen van aangifte, is een hele wijze en de enige juiste oplossing. Hopen dat de verdachte ook de straf krijgt die hij verdiend.

@Anoniempje:
Heel erg vervelend om dit allemaal te lezen. Het feit dat de verdachte in deze zaak een collega is, een voor jou nog erger, je man. Maar het feit dat deze man je mishandeld wil niet zeggen dat je dat maar allemaal moet laten gebeuren, omdat hij bij de politie werkt.
Het is al gezegd, maar ik zeg het toch nog een keer. De mensen bij de politie zijn en blijven ook mensen. Probeer dus toch de stap te zetten voor het doen van aangifte.

Het is van hieruit allemaal heel makkelijk gezegd!! Heel veel succes ermee!! :wink:
Gesloten