LS
Ik was gister zeer onaangenaam verrast met een boete onder mijn voorruit voor het parkeren op een gehandicapten parkeerplaats. Na Nader onderzoek stond inderdaad een bord met een P voor gehandicapten. Dit bord heb ik helaas over het hoofd gezien. Ik ben echter van mening dat een gehandicapten parkeerplaats ook altijd aangeduid dient te worden met een kruis op de weg. Dit zou in iedergeval duidelijker zijn. KLopt mijn veronderstelling?
Met vriendelijke groeten
Laus
boete parkeren gehandicapte parkeerplaats zonder kruis
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Helaas..
De aanwjzing van een invalidenparkeerplaats, is puur op een bord gebaseerd.
Het is wellicht handig dat dit tevens op de grond kenbaar wordt gemaakt (en dat gebeurt ook wel), maar dat is geen verplichting.
Overigens vallen invalidenparkeerplaatsen sowieso al snel op. Ze zijn immers altijd het dichtste bij een ingang geplaatst en zijn ook extra breed uitgevoerd.
Wantrouw lege parkeerplaatsen die vlakbij een ingang liggen gewoon altijd en check alles dubbel!
In uw zaak is er, vrees ik, verder weinig aan te doen....
De aanwjzing van een invalidenparkeerplaats, is puur op een bord gebaseerd.
Het is wellicht handig dat dit tevens op de grond kenbaar wordt gemaakt (en dat gebeurt ook wel), maar dat is geen verplichting.
Overigens vallen invalidenparkeerplaatsen sowieso al snel op. Ze zijn immers altijd het dichtste bij een ingang geplaatst en zijn ook extra breed uitgevoerd.
Wantrouw lege parkeerplaatsen die vlakbij een ingang liggen gewoon altijd en check alles dubbel!
In uw zaak is er, vrees ik, verder weinig aan te doen....
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'