identificatie!

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Tsjah....allemaal leuk en aardig. Maar ik vindt het toch een rare gewaarwording dat je van een rustige dag op een terrasje ineens 5 uur in de cel zit en een boete krijg en dus mijn hele dag verpest is en het me handen vol geld kost.En doe a.u.b. niet of ik een zwaar crimineel ben omdat ik mijn legitimatie niet bij me heb.
mashi TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mashi »

Machtsvertoon?

Ooit wel eens iemand uit een grote groep moeten plukken/aanhouden? Ik kan je vertellen dat dit niet op een sociale manier mogelijk is als je tussen dronken uitgaanspubliek staat. In zo een geval moet je gewoon streng doch rechtvaardig optreden, voorkomt nml een hoop ellende.

Proberen uit te leggen?

Ben ik met mijn collegae iemand aan het aanhouden begint menig straalbezopen tiener (ik zeg niet dat jij dat bent!!) zich er verbaal mee te bemoeien. Sterker nog, ik kan in mijn werk belemmerd worden door iemand die e.e.a. met zijn/haar zatte harses tegen mij aan loopt te @@@@@, na 1x waarschuwen zal ik deze persoon dan ook terzake 184 lid 1 sr. aanhouden.

Misschien heb je nu een andere kijk op het verhaal?

gr, Mashi.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Anonymous schreef:Tsjah....allemaal leuk en aardig. Maar ik vindt het toch een rare gewaarwording dat je van een rustige dag op een terrasje ineens 5 uur in de cel zit en een boete krijg en dus mijn hele dag verpest is en het me handen vol geld kost.En doe a.u.b. niet of ik een zwaar crimineel ben omdat ik mijn legitimatie niet bij me heb.
Het klinkt misschien lullig maar ik ga er vanuit dat er met reden een aanhouding is geweest. En we maken allemaal wel eens een fout en dat maakt ons inderdaad niet meteen een zware crimineel. En het wat en hoe van jouw aanhouding zal twee verhalen kennen: de jouwe en die van de collega(s). Een oordeel vellen hoeft dus niet maar zoals je zelf al zei kan het ook gewoon pure pech zijn: op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Alleen vraag ik me dan af waarom jij wel bent aangehouden en de rest niet.
mashi TS
Infopolitie Gast

Dat het alleen maar om een overtreding gaat wil nog niet zeggen dat je binnen 5 minuten buiten staat. Bij zo een overtreding komt namelijk meer werk kijken als alleen het schrijven van een bon. En gedurende die tijd, ja we hebben nou eenmaal geen huiskamer, zal je dus in de cel verblijven.

ik begrijp je frustratie, het is echter zo dat jij je zaken niet op orde hebt, dus e.e.a. is enkel en alleen aan jezelf te wijten.

gr, Mashi
Walter TS
Infopolitie Gast

mashi schreef:ik begrijp je frustratie, het is echter zo dat jij je zaken niet op orde hebt, dus e.e.a. is enkel en alleen aan jezelf te wijten.
gr, Mashi
en nu de praktijk Mashi: heb jij ALTIJD een id bij je als je op stap bent of even op de hoek een brood gaat halen...? ;-)
Gast TS
Infopolitie Gast

Denk dat je de situatie moet kennen, omdat er voor die actie geen wanordelijkheden waren te bespeuren.Ik vindt dat de politie is wat beter met de regels om moet gaan.Ik denk dat je degene die stond te plassen beter rustig had kunnen aanspreken want met 5 volbepakte me 'ers erheen tegaan lijkt me gewoon een soort van uitlokking omdat deze mesen zich tot op dat moment nog niet aggressief gedroegen.
mashi TS
Infopolitie Gast

JA,

als ik ga stappen heb ik altijd mijn portomonee bij mij en naast geld zit er een geldig Nederlands rijbewijs in mijn portomonee.

Maar draai de vraag is om, waarom zou je geen id meenemen?

gr, Mashi.
Walter TS
Infopolitie Gast

mashi schreef:Maar draai de vraag is om, waarom zou je geen id meenemen?gr, Mashi.
Euh...dat is heel simpel: omdat ik het geregeld vergeet. Zeker als het mooi weer is en ik geen jas aan heb. Stop ff snel wat geld in mijn broekzak en dan het terras op. Ik weet dat dat niet klopt en het zal ook wel meespelen dat ik iedereen hier in de regio wel zowat ken. Het verdient inderdaad geen schoonheidsprijs dat geef ik toe. Maar ik denk dat het met velen zo gaat.

En mocht ik buiten mijn regio komen heb ik altijd wat bij me. Dat wel natuurlijk.
Gast TS
Infopolitie Gast

En eer werden 45 mensen opgepakt en bijna 300 man vervoerd in bussen naar het voetbalstadion en de 45 anderen wereden naar de cel gebracht.Echter! had ik wel iets misdaan maar had ik wel legitimatie bij me had ik geen probleem.maar nu wel.Het leek me gewoon een vooropgezette actie van de politie omdat ze nog gefrustreerd waren door de voetbalwedstrijd feyenoord-ajax.
mashi TS
Infopolitie Gast

voor wat betreft het rustig aanspreken.

Hoe rustig, kalm en beleefd ik ook ben (ja ook in de praktijk) uiteindelijk wordt de persoon in kwestie vertelt dat hij is aangehouden. Uit ervaring kan ik je vertellen dat zo iemand dan ineens heel veel vrienden heeft.

Daar sta ik dan samen met mijn collega sociaal te wezen. Ik heb het geluk dat ik in grote stad in het centrum werk, dus ik zal misschien 1 a 2 minuten moeten vechten. Maar ik kan je wederom uit ervaring vertellen dat dat erg lang is. Daarom is in bepaalde gebieden de politie met wat meer personen en wat strakker in zijn optreden, heeft verder niets met regels of bevoegdheden te maken. Aanhouden gaat op zo een manier in jou ogen er agressief maar is voor ons en het overige uitgaanspubliek toch de meest veilige manier.

gr, Mashi.
mashi TS
Infopolitie Gast

ik denk dat je eens een keertje mee moet lopen met de politie tijdens een uitgaansavond, dan zie je wat ik bedoel. De meeste ouders denken lieve kinderen te hebben !!!???

Volbepakte ME is een groot woord, je kan mij niet wijsmaken dat in jou verhaal een complete linie ME met helm op het hoofd, schild voor het lichaam en lange wapenstok in de hand die ene wildplasser heeft aangehouden.

Frustratie vind ik ook een fout woord, waarom.... de aanhouding wordt getoetst door een Hovj. Inzet van de Me wordt alleen gedaan met toestemming van de burgemeester en de rest uit de driehoek. maw je laat je gevoel op de loop.

Het is jammer maar JIJ had je zaakjes niet op orde.

gr, mashi.
Walter TS
Infopolitie Gast

mashi schreef:ik denk dat je eens een keertje mee moet lopen met de politie tijdens een uitgaansavond, dan zie je wat ik bedoel. De meeste ouders denken lieve kinderen te hebben !!!???

Volbepakte ME is een groot woord, je kan mij niet wijsmaken dat in jou verhaal een complete linie ME met helm op het hoofd, schild voor het lichaam en lange wapenstok in de hand die ene wildplasser heeft aangehouden.

Frustratie vind ik ook een fout woord, waarom.... de aanhouding wordt getoetst door een Hovj. Inzet van de Me wordt alleen gedaan met toestemming van de burgemeester en de rest uit de driehoek. maw je laat je gevoel op de loop.

Het is jammer maar JIJ had je zaakjes niet op orde.

gr, mashi.
Waar haal jij toch steeds je antwoorden vandaan? Ik lees hier helemaal niks over ME en aanverwanten? Delete gast steeds zijn replies of is Mashi ook Gast?
mashi TS
Infopolitie Gast

Ja Mashi is ook een gast. Wat raar dat van een gastoptreden dan niet alle/volledige verhalen doorkomen.

gr, Mashi.
Walter TS
Infopolitie Gast

mashi schreef:Ja Mashi is ook een gast. Wat raar dat van een gastoptreden dan niet alle/volledige verhalen doorkomen.

gr, Mashi.
Inderdaad vaag want nu lijkt het of jij antwoord in het luchtledige. En dat komt zo gek over. Vandaar mijn reply.
mashi TS
Infopolitie Gast

oke.

Ik heb echter een hekel aan registreren, heeft niets met mijn vertrouwen te maken, heb er gewoon geen zin in.

gr, mashi.
Gesloten