kapotte lamp

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

BenL TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door BenL »

akkoord het is duidelijk.Ik heb een KIA Pregio en heb deze nieuw gekocht in 1999.Ik heb nu drie keer de lamp laten verwisselen.
En misschien moet ik dan toch maar overstappen op Opel.

:(
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

BenL schreef: En misschien moet ik dan toch maar overstappen op Opel.

En dan bij voorkeur eentje met van die blauwe lampen/lichtbakken op het dak; wordt je maar heel zelden aangehouden........... denk ik. :wink: :P :lol:
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Koop dan in ieder geval geen Golf.

Een groter drama, wat kapotte verlichting betreft, is er bijna niet te vinden... 8)

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

zijlvaart67 schreef:Koop dan in ieder geval geen Golf.

Een groter drama, wat kapotte verlichting betreft, is er bijna niet te vinden... 8)
Behalve bij de nieuwe (type V) daar is dat 'probleem' gelukkig niet meer; het was met name de Golf IV waar zich deze problemen voordeden. :?
Beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beamer »

Dusty schreef:
zijlvaart67 schreef:Koop dan in ieder geval geen Golf.

Behalve bij de nieuwe (type V) daar is dat 'probleem' gelukkig niet meer; het was met name de Golf IV waar zich deze problemen voordeden. :?
En ik sta juist op het punt een Golf IV aan te schaffen...

Als je het over de 'discretionaire bevoegdheid' van de individuele politieambtenaar hebt:
Als je als agent wordt geconfronteerd met een personenauto met een defect dimlicht (het stadslicht werkt nog wel), dan dacht ik dat het gebruikelijk was om aan de bestuurder te vragen of hij reservelampjes bij zich heeft. Als dat zo is, wordt dat beschouwd als een blijk van goede wil c.q. het genomen hebben van voorzorgsmaatregelen voor het geval dat er een lamp onverwacht defect raakt.
Dan nog even de vraag of hij nog ver van zijn eindbestemming verwijderd is en het dringend advies om de defecte lamp zo spoedig mogelijk te (laten) vervangen.
Hem vervolgens de zegen meegeven en zijn weg met deze waarschuwing laten vervolgen.

Geen lampjes bij zich hebben resulteert dan meteen in een AvB.

Op deze manier ben ik er eigenlijk altijd mee omgesprongen en ik sta nog steeds achter die manier van handelen.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik moet ook bekennen dat ik er zelden voor schrijf. Een tankstation is altijd wel dichtbij en na even 'knoeien' slaagt de eigenaar (of ik) er altijd wel in om het eea te verwisselen.

Alleen de 'onwilligen' worden probleemloos bekeurd. :twisted:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

gvdbor schreef:zeg dat nou niet, zometeen gaat hij nog reageren ook....
Ik hou me in, ik hou me in ...

Maar volgens mij worden moderne auto's opzettelijk ingewikkeld gemaakt. Op die manier sta je sneller bij de garage (en dat moet van de fabrikant natuurlijk een officiele dealer zijn) waardoor men meer inkomsten werft. Ik vindt het schandalig.
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

BenL schreef:akkoord het is duidelijk.Ik heb een KIA Pregio en heb deze nieuw gekocht in 1999.Ik heb nu drie keer de lamp laten verwisselen.
En misschien moet ik dan toch maar overstappen op Opel.

Als U 3 keer de lampen heeft moeten (laten) verwisselen zegt dat niet zoveel over de lamp zelf maar meer over de koeling.
Haal de rubberen kap die achter de lamp zit er maar af en het probleem van kapotte lampen is verleden tijd.
Nadeel is dat er vliegjes naar binnen kunnen vliegen (en zeker daar sterven) maar dat heeft geen negatieve invloed op de werking van de koplamp.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
r0n.
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 73

Ongelezen bericht door r0n. »

Uit ervaring:
Nissan Almera, bouwjaar 2001, geeft een monteur van Nissan 30minuten werk en mij een rekening van 45 Euro .....
Hoezo ff verwisselen ?
Niet elke technische vooruitgang is een vooruitgang

Verlichte groeten;
Ron
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Uit ervaring:

Opel Vectra, bouwjaar 1995, geeft mij (monteur met 2 linkerhanden) 25 seconden werk en een rekening van 9 euro voor het lampje.....

;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Dan doe je het sneller dan ik met mijn Eend (mits dat werkelijk 25 seconden zijn). Maar ik heb weer geen gereedschap nodig ! :D
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

..::Frans::.. schreef:Uit ervaring:

Opel Vectra, bouwjaar 1995, geeft mij (monteur met 2 linkerhanden) 25 seconden werk en een rekening van 9 euro voor het lampje.....

;-)
dat is een uurloon van 1296 euro.
Niet gek, heb dagen dat ik minder verdien (en krijg) :lol:
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

euhm, het lampje kost 9 euro, materiaalkosten dus. :D
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

olle-griese schreef:
Als U 3 keer de lampen heeft moeten (laten) verwisselen zegt dat niet zoveel over de lamp zelf maar meer over de koeling.
Haal de rubberen kap die achter de lamp zit er maar af en het probleem van kapotte lampen is verleden tijd.
Nadeel is dat er vliegjes naar binnen kunnen vliegen (en zeker daar sterven) maar dat heeft geen negatieve invloed op de werking van de koplamp.
Bedankt voor de tip,maar misschien komt het ook doordat ik ook overdag met dimlicht aan rijd.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Bij de vectra is de achterkant een plastic afdekkapje. Dat klik je eruit (heel simpel) daarna 1 veertje wat de hele lamphouder op zijn plek houdt los (heel simpel) en je hebt alles in je hand. Bajonet lampje los, en omgekeerd weer vastklikken. Is dus ECHT een werkje van niks!
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten