kapotte lamp

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

BenL TS
Infopolitie Gast

kapotte lamp

Ongelezen bericht door BenL »

Als ik bij mijn auto de lamp moet vervangen,moet ik eerst de unit van de richtingaanwijzer demonteren en dan de unit van de koplamp met dopsleutel 10 losmaken. Nu wil ik graag weten of,als je lamp tijdens het rijden naar de eeuwige jachtvelden gaat,je een bekeuring krijgt omdat je deze dan niet meteen kunt vervangen. :?:
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Heel simpel; ja. Kan me voorstellen dat het lastig is aangezien u de units moet demonteren maar het zij zo. U dient ten alle tijden over werkende verlichting te beschikken.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Sorry ik moet mijn vorige antwoord even nuanceren zie ik. U vraagt of u een bekeuring krijgt bij een dergelijk voorval. Ik antwoordde daar stellig ja op. Dat hoeft natuurlijk niet. De dienstdoende collega kan uit coulance beslissen om geen bekeuring uit te schrijven. Maar het is dus wel mogelijk !
BenL TS
Infopolitie Gast

Duidelijk, maar ik sprak mijn buurman en die rijdt in een Volkswagen Golf en die vertelde mij dat als de koplamp van zijn auto kapot is hij ermee naar de garage moet omdat hij het gereedschap niet heeft om die "operatie" uit te voeren.
Een monteur van de wegenwacht vertelde mij dat hij een uur bezig was geweest om de koplamp bij een Citroën te vervangen.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

U kunt natuurlijk naar de dichtsbijzijnde garage rijden, maar u loopt dan wel een kans om een bekeuring te krijgen.
En het is natuurlijk ook niet zo veilig om met een kapotte koplamp te rijden.
Het beste wat u kunt doen is, of het betreffende gereedschap meenemen, of op een monteur wachten.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Het is me wat met die lampen. Natuurlijk moeten ze werken als het nodig is maar de autofabrikanten doen er kennelijk alles aan om te voorkomen dat de bestuurder zelf een lampje kan vervangen. Zo zijn er auto's waarbij voor het vervangen van een kapot achterlichtje de hele achterbumper gedemonteerd moet worden, net zoals er auto's zijn waarbij voor het vervangen van een kapotte koplamp eerst de accu uit het vooronder moet worden gehaald waarna met de hele koplampunit kan loshalen om het lampje te vervangen. Dat zie ik je onderweg op een parkeerplaats niet even doen. Zelfs niet als je het gereedschap bij je hebt.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Dat is inderdaad allemaal erg vervelend, maar het probleem moet blijven waar het ligt: Bij de bestuurder van die auto.

Niemand verplicht hem om toch aan het verkeer deel te nemen. En je mag gelukkig nog steeds auto's kopen waarvan je zelf binnen een paar tellen de lamp kunt verwisselen.
k a TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door k a »

moet eens proberen om een lampje te verwisselen bij een mercedes a klasse, moet je de halve auto slopen
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

sja, maar bij een a klasse houd je wat over!

Ik noem maar even een voorbeeld, als je een 2cv hebt issie totall loss!
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

zeg dat nou niet, zometeen gaat hij nog reageren ook....
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

;)
BenL TS
Infopolitie Gast

Botje schreef:Het is me wat met die lampen. Natuurlijk moeten ze werken als het nodig is maar de autofabrikanten doen er kennelijk alles aan om te voorkomen dat de bestuurder zelf een lampje kan vervangen. Zo zijn er auto's waarbij voor het vervangen van een kapot achterlichtje de hele achterbumper gedemonteerd moet worden, net zoals er auto's zijn waarbij voor het vervangen van een kapotte koplamp eerst de accu uit het vooronder moet worden gehaald waarna met de hele koplampunit kan loshalen om het lampje te vervangen. Dat zie ik je onderweg op een parkeerplaats niet even doen. Zelfs niet als je het gereedschap bij je hebt.
Zelf ga ik dat dan niet doen. De wegenwacht heeft het gereedschap ervoor.
BenL TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:Dat is inderdaad allemaal erg vervelend, maar het probleem moet blijven waar het ligt: Bij de bestuurder van die auto.

Niemand verplicht hem om toch aan het verkeer deel te nemen. En je mag gelukkig nog steeds auto's kopen waarvan je zelf binnen een paar tellen de lamp kunt verwisselen.
Natuurlijk, ik wil ook niet weglopen voor mijn verantwoordelijkheden maar met alle respect dat zullen dan old timers zijn want de moderne auto's hebben alles heel compact ingebouwd. :(
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Oke, maar nu wat anders: Hoe lang heeft u de auto al, en hoevaak heeft u uw lampje moeten verwisselen??
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

BenL schreef:[ dat zullen dan old timers zijn want de moderne auto's hebben alles heel compact ingebouwd. :(
We hebben een Vectra aan het bureau van enkele maanden oud. Een collega moest een lampje vervangen en was daar minder dan 5 minuten mee bezig. Maar mogelijk valt dat type onder Oldtimers, alleen ben ik bang dat de belastingdienst daar niet mee akkoord gaat.
Gesloten