Heb trouwens even in de schatkist gekeken, maar daar het onderwerp bellen (tijdens het rijden) niet aangetroffen.
Misschien een ideetje om dit alsnog toe te voegen.
Moderator: Moderatorteam
Parkeren kent een defenitie. Als je stilstaat dan is dat niet per defenitie parkeren.als je geparkeerd staat, dan sta je stil, als je voor het verkeerslicht staat neem je deel aan het verkeer
Parkeren:
Het laten staan van een voertuig
anders dan gedurende de tijd die nodig is
voor het onmiddellijk in- en uitstappen van passagiers of
voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen.
Parkeren is het doen of laten staan van voertuigen, anders dan gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt tot het onmiddellijk in- of uitstappen van personen of voor het onmiddellijk laden of lossen van goederen. (zie art. 1, definities)
Frans, op zich heb je gelijk, maar de nota van toelichting bij het artikel zegt:..::Frans::.. schreef:...maar je bent niet aan het rijden en dat is onlosmakelijk een onderdeel van 61A.
Kortom, in deze specifieke situatie is er dus NIETS fout, als het inderdaad is zoals TS zegt, dat bestuurder STIL stond voor ene verkeerslicht. Indien de auto 1 cm vooruti rolt is hij wel weer rijdend en dus strafbaar.
Het derde bezwaar van de NOvA betreft het bestanddeel «tijdens het rijden». Dit zou handhavingsproblemen met zich meebrengen wanneer er alleen sprake is van het iets voor of achteruit rollen van de wielen van het voertuig.
Dergelijke grensgevallen zijn evenwel eigen aan de formulering van deze en vergelijkbare (gedrags) voorschriften. Uit de aard en strekking van het verbod vloeit echter voort dat in een dergelijke geval vervolging niet opportuun lijkt.
niet iedereen is zo slim als jij Walter en heeft gehoord van goo(c)glen, en TS is waarschijnlijk hier voor het eerst dus schatkisten en andere fortuinlijke uitdrukkingen zal hem waarschijnlijk ook niet bekend in de oren klinken.Walter schreef:zit wat in dusty maar waarom komen er steeds dezelfde vragen terug? en waarom googlen mensen niet gewoon? iedere wet en iedere situatie is terug te vinden. ik snap dat niet. maar goed...hou me wel stil.Dusty schreef:Sorry, Walter maar hier heeft de TS helemaal niets aan!![]()
Geef in zo'n geval dan liever geen antwoord.........![]()
en geloof mij: collega schrijft niet onterecht.
thijeleo schreef:Frans, op zich heb je gelijk, maar de nota van toelichting bij het artikel zegt:..::Frans::.. schreef:...maar je bent niet aan het rijden en dat is onlosmakelijk een onderdeel van 61A.
Kortom, in deze specifieke situatie is er dus NIETS fout, als het inderdaad is zoals TS zegt, dat bestuurder STIL stond voor ene verkeerslicht. Indien de auto 1 cm vooruti rolt is hij wel weer rijdend en dus strafbaar.
Het derde bezwaar van de NOvA betreft het bestanddeel «tijdens het rijden». Dit zou handhavingsproblemen met zich meebrengen wanneer er alleen sprake is van het iets voor of achteruit rollen van de wielen van het voertuig.
Dergelijke grensgevallen zijn evenwel eigen aan de formulering van deze en vergelijkbare (gedrags) voorschriften. Uit de aard en strekking van het verbod vloeit echter voort dat in een dergelijke geval vervolging niet opportuun lijkt.
Als TS hier voor het eerst is, heeft hij/zij op de beginpagina een uitleg zien staan. Die kan zich er dus nooit op beroepen dat de term Schatkist hem/haar onbekend in de oren klinkt.olle-griese schreef:[TS is waarschijnlijk hier voor het eerst dus schatkisten en andere fortuinlijke uitdrukkingen zal hem waarschijnlijk ook niet bekend in de oren klinken.
Alleen kan ik deze vraag in de schatkist niet vinden.gvdbor schreef:Als TS hier voor het eerst is, heeft hij/zij op de beginpagina een uitleg zien staan. Die kan zich er dus nooit op beroepen dat de term Schatkist hem/haar onbekend in de oren klinkt.olle-griese schreef:[TS is waarschijnlijk hier voor het eerst dus schatkisten en andere fortuinlijke uitdrukkingen zal hem waarschijnlijk ook niet bekend in de oren klinken.
Mee eens.rich schreef:In deze zie ik geen van 3 terug dus ik zal nooit een stilstaande beller gaan schrijven...
euh rich, ik heb die bon niet geschreven hoor.rich schreef:Guido, schrijf je om te schrijven of schrijf je uit een bepaalde gedachte?
Als je schrijft om te schrijven dan neem ik aan dat je ook ieder gordeltje schrijft en ook iedere snelheidsovertreding.
Persoonlijk schrijf ik als:
- Iets voorgeschreven is ( simpelweg de afspraak om voor iets te schrijven)
- Als iets compleet tegen de waarden en normen ingaat
- Als er een gevaarsteting is.
In deze zie ik geen van 3 terug dus ik zal nooit een stilstaande beller gaan schrijven, mede gezien het stukje dat Leo hier plaatste.
Ieder zijn eigen visie natuurlijk.