Vreemde uitslag ?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Ik ben het met Frans eens.

Onze 'limburgse gast' komt hier met een aantal vragen en krijgt hierop antwoord en bovendien nog eens een oordeel hoe sommige er over denken.

Doordat er een oordeel geveld wordt komt daar weer een reactie op van de TS.

Ik vind dat we ons moeten houden bij het beantwoorden van de vragen en niet het oordelen over wat wij er van vinden hoe fout iemand wel of niet is geweest. Ze hebben het lef al om hier hun vraag te stellen. :evil:
K3ng TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door K3ng »

hebben jullie gelijk in. Hij wilde graag informatie geen mening van anderen. Ik heb inderdaad ongevraagd mijn mening ge-uit. Het was niet kwaad bedoeld, maar dit item ligt mij nogal gevoelig. Waarom weet ik niet precies.

Ps
ik had er zelfs bijna ruzie over met mijn schoon pa.

Maar limburgse gast "No hard feelings" ;-)
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

K3ng schreef:Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring met alcohol controles, maar ze gebeuren inderdaad te weinig. In de 3 maanden dat ik nu stage loop is er 1 (grote) gepland.
In je stageperiode zul je waarschijnlijk niet al te veel invloed hebben op je eigen werk op straat maar eenmaal klaar is er dus niemand die jou belet met je Dräger waar dan ook in een leeg kwartiertje (of langer) een staande controle te doen op rijden onder invloed. Dat ze te weinig gebeuren is geen goed argument, dat hebben we namelijk met z'n allen zelf in de hand.
K3ng TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door K3ng »

Botje schreef:
K3ng schreef:Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring met alcohol controles, maar ze gebeuren inderdaad te weinig. In de 3 maanden dat ik nu stage loop is er 1 (grote) gepland.
In je stageperiode zul je waarschijnlijk niet al te veel invloed hebben op je eigen werk op straat maar eenmaal klaar is er dus niemand die jou belet met je Dräger waar dan ook in een leeg kwartiertje (of langer) een staande controle te doen op rijden onder invloed. Dat ze te weinig gebeuren is geen goed argument, dat hebben we namelijk met z'n allen zelf in de hand.
Klopt!!
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Vreemde uitslag ?

Ongelezen bericht door SWAT »

Limburgse gast schreef:Geacht Forum

Het rijbewijs ingevorderd (heel begrijpelijk want ze had zeker te veel op maar of het zoveel was als uit de blaastest bleek ?)

vraag 4. heeft iemand enig idee wat de (maximale) straf zou (kunnen ) zijn want ik heb helaas al meerdere dingen gehoort (en op internet gezien ) en op de aanklacht van de OvJ staat 'slechts ' 6 maanden rijontzegging betekend dit dat hij dat ook gaaat eisen of kan hij zich nog bedenken en een (veel ) hogere eis indienen (ook als we er tegen in beroep gaan bv ) ?
!! Ik begrijp dat de uiteindelijke straf natuurlijk door de rechter bepaalt wordt en natuurlijk altijd hoger kan zijn hoewel ik zelden meemaak dat de straf hoger is dan wat de OvJ eist (lager komt vaker voor) !!

Vraag 5 . wordt er in het tegenwoordige rechtssysteem nog rekening gehouden of je je rijbewijs nodig hebt voor je werk of is dit iets uit vroegere tijden ?
De overige vragen zijn inmiddels wel beantwoord. Al dan niet met extra commentaar.

De maximumstraf is een geldboete van de derde categorie (naar ik meen max 5000 euro) en/of 3 maanden gevangenisstraf en/of 5 jaar ontzegging van de rijbevoegdheid.
Let wel dit is het maximum en die zal een eerstpleger niet snel voor zijn kiezen krijgen.

Waarschijnlijk heeft topicopener de brief van justitie niet goed gelezen. Het OM maakt zijn eis NOOIT voor de zitting kenbaar. Gezien het de vastgestelde Ugl's is het rijbewijs ingevorderd.
In artikel 8 zaken waarbij een rijbewijs is ingevorderd en ingevorderd blijft (voor het OM) dient de zaak binnen 6 maanden bij de Politierechter aangebracht te worden. Het OM mag het rijbewijs dus maximaal 6 maanden ingevorderd houden.

Als de rechter uiteindelijk een straf oplegt dan zal de tijd dat het rijbewijs ingevorderd is geweest van de straf worden afgetrokken.

De rechter zal bij het bepalen van de straf altijd rekening houden met de persoonlijke omstandigheden van de verdachte. Het hebben van werk waarvoor een rijbewijs nodig is is geen garantie voor een lagere straf. De rechter zal immers in zijn overweging meenemen dat dat argument in de aanloop naar de overtreding kennelijk ook geen grote rol heeft gespeeld (culpa in causa).
limburgse gast TS
Infopolitie Gast

nog even !

Ongelezen bericht door limburgse gast »

Hallo Forum

Alhoewel mijn vraag grotendeels beantwoord is (als ik nog iets heb meld ik me wel ) had ik toch een paar opmerkingen

K3ng : Die opmerking over die moordenaar (dat die OOK zijn baan verliest ) gaat helaas niet helemaal op ,als zo iemand vrij komt zijn er diverse instanties die voor hem klaar staan (hij heeft zijn straf er toch opzitten /is toch al genoeg gestraft ? ) maar mensen die in deze situatie zitten kunnen dat vergeten (dus een moordenaar is waarschijnlijk minder erg dan iemand die zo stom is met alkohol te rijden ?)

TheLightEd :begrijp ik je goed dat je dus vind dat alkohol gebruik jouw inziens veel zwaarder mag worden gestraft maar andere overtredingen wel goed bestraft worden (mischien begreep ik het verkeerd hoor)
Ik vind dat bv veel te hard rijden ,bumperkleven ,snijden , door rood licht rijden ed..minstens zo zwaar getraft moet worden want daar breng je (bij VOL bewustzijn nog wel ook mensen mee in gevaar maar hier lijkt het (komt natuurlijk ook door de topic ) of de enige misdaaad in het verkeer de alkohol is (bij bovenstaande overtredingen raak je vaak niet eens je rijbewijs kwijt ! (en vertel me niet dat mensen die bumper kleven of veel te hard rijden dat anders nooit doen ....)

hier wou ik het even bij laten tenzij iemand nog prijs stelt op een reaktie :)

nogmaals dit is niet bedoeld als een aanval op bovengenoemde personen maar ben wel nieuwsgierig naar hun reaktie

bvd voor alle reakties

Marcel
limburgse gast TS
Infopolitie Gast

leesblindheid

Ongelezen bericht door limburgse gast »

:cry:

Sorry maar had niet gezien dat we inmiddels op pagina 2 waren aangeland ...
Mijn laatste opmerkingen waren dus grotendeels overbodig ,
misschien had ik last van leesblindheid of zoiets of het was onkunde met dit forum

Bedankt ,
Marcel
Gesloten