ROOD LICHT

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

ROOD LICHT

Ongelezen bericht door Gast »

HEB BEKEURING GEKREGEN OP DE PROVINCIALE WEG A256 OM DOOR ROOD LICHT TE RIJDEN. HEB OP 30.05.2005 ONMIDDELLIJK KONTAKT GENOMEN MET POLITIE BEAMBTE TE MIDDELBURG OM DEZE FEITEN TE BETWISTEN. ER WERD MIJ AANGERADEN OM FOTO AAN TE VRAGEN EN BEZWAAR AAN TE SCHRIJVEN BIJ DE OFFICIER VAN JUSTITIE.AANGEZIEN DE BETREFFENDE AMBTENAAR AAN DE FOTO NIET KON ZIEN OF IK GELIJK HAD, HEB IK DIT DAN OOK GEDAAN.
DE ZICH VOORGEDANE FEITEN :
OP DE BEWUSTE DAG NADERDE IK HET KRUISPUNT RICHTING NEELTJE JANS MET MIJN VOERTUIG 4X4 NISSAN MET BOOT EN TRAILER WELKE EEN TOTALE LENGTE HEEFT VAN 9 M EN EEN GEWICHT VAN 2500 KG. IK LIET MIJ ENIGZINS VERRASSEN DOOR HET RODE LICHT EN KWAM PAS EEN PAAR METER TE LAAT TOT STILSTAND WAARNA IK TERUG ACHTERUIT GEREDEN BEN. IK WAS MIJ BEWUST VAN HET FEIT DAT IK OP DAT OGENBLIK GEFLITST BEN.
GEZIEN IK BEROEPSHALVE VEEL IN NEDERLAND KOM VERTELDE MIJ VANDAAG EEN COLLEGA DAT OM RECHTSGELDIG TE ZIJN ER TWEE FOTOS MOETEN ZIJN, 1 VAN HET KRUISPUNT OP TE RIJDEN EN 1 VAN DE OVERZIJDE, IS DIT WAAR WANT IN MIJN SITUATIE KAN ER GEEN TWEEDE FOTO ZIJN OF HEEFT U NOG ANDERE GOEDE RAAD VOOR MIJ ?
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Het enige is afwachten op het hoge beroep. Er worden inderdaad 2 foto's gemaakt, maar niet wanneer de auto helemaal aan de overkant is.

Owja, en nu nog goed raad: Je caps-lock staat aan ;)
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

In hoofdletters posten wordt gezien als schreeuwen, en uw bericht is verder al heel duidelijk, schreeuwen is dus niet nodig.

Wacht even de acceptgiro af, teken bezwaar aan (volgens de op de achterzijde vermelde regels), en leg in uw brief de situatie uit. U krijgt vanzelf uitsluitsel over het bezwaar.

;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Afwachten is niet mijn sterkste kant
de vraag is of er twee fotos moeten zijn om rechtsgeldigheid te hebben voor de rechtbank en die zijn er zeker niet
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Dan kost het je straks de tijd van het schrijven van 1 briefje en een postzegel (ik weet nie tof een antwoordnummer in nederland ook gratis vanuit belgie verstuurd kan worden.

Je kunt nu wel gaan schrijven, maar tot je de acceptgiro hebt gekregen met daarop het zaaknummer wat je MOET vermelden in je bezwaar, wordt de brief toch niet in behandeling genomen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Heb trouwens de rekening al gehad op 30.05.2005 het is hierop dat ik gereageerd heb met telf naar middelburg zonder resultaat
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

sweygers marc schreef:Afwachten is niet mijn sterkste kant
de vraag is of er twee fotos moeten zijn om rechtsgeldigheid te hebben voor de rechtbank en die zijn er zeker niet
Hoe weet jij zo zeker dat er geen twee foto's van je voertuig zijn ???
Een rood-licht flitser maakt in principe altijd 2 foto's.
Gast TS
Infopolitie Gast

Dezelfde dag is mijn schrijven naar justitie weg gegaan met de nodige vermeldingen nu ben ik blijkbaar overgeleverd aan de willekeurige beslissing van een burokraat welke honderden bezwaarschriften behandelt op 1 dag
sorry voor het schreeuwen het is echter niet mijn gewoonte om zelf teksten te typen
Gast TS
Infopolitie Gast

De vraag is dan wanneer deze fotos gemaakt worden
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Marc, lees even dit draadje door, nagenoeg dezelfde vraag, met een volledig antwoord:

http://81.4.68.197/forum/phpbb2/viewtop ... rood+licht
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Meestal zit daar ongeveer een a twee seconden tussen om duidelijk aan te geven dat de bestuurder is doorgereden.

Indien zoals bij u, dit niet het geval is, zal dit op de tweede foto te zien moeten zijn.

Maar, om bezwaar te kunnen maken zult u echt op de acceptgirokaart moeten wachten zoals al is gezegd.

Zonder die kaart heeft u namelijk geen zaaknummer waar u op kunt reageren. Daarbij komt dat de kans aanwezig is, dat u helemaal geen accpeptgiro thuisgestuurd krijgt, omdat bij het bekijken van de foto's een en ander al duidelijk blijkt te zijn.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ja wanneeer de witte streep overschrijden reeds gelijkgesteld is aan door het rood licht rijden dan vrees ik het ergste met dank marc sweygers
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Het overschrijden van de witte streep is niet per definitie rijden door rood licht.
Als uit die 2 foto's blijkt dat het voertuig op allebei de foto's nagenoeg op de zelfde plek staan, en ook nog eens net over de streep is er een gerede kans dat uw bezwaar gehonoreerd wordt.
Blijkt nu dat er bij wijze van spreken 10 meter verschil in zit dan kun je het nagenoeg wel shaken.
Dat is ook de reden dat er 2 foto's worden genomen, om aan te tonen dat er is doorgereden.
Het is zelfs mogelijk om op deze manier vast te stellen wat de snelheid was waarmee gereden is.
Gast TS
Infopolitie Gast

In dat geval is er nog hoop want indien er twee fotos zijn kan de snelheid niet meer zijn dan enkele meter per uur trouwens ik wacht vol ongeduld de foto af , ook omdat de stoplichten hier duidelijk moeten te zien zijn en met stoplichten aan door rijden lijkt mij heel onlogisch
Janssen
Toplid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Bas
Geslacht:
Leeftijd: 43

Ongelezen bericht door Janssen »

Ik heb momenteel een soortgelijke zaak lopen:

Ik reed achterin een rijtje de kruising (door groen) op, toen de bestuurder voor mij het noodzakelijk achtte om een noodstop te maken. Aangezien ik het stoplicht niet behoorlijk meer kon zien reed ik verder zodra de bestuurder voor mij daar de ruimte voor gaf. Op dat moment werd ik geflitst.

Ik heb het schikkingsvoorstel afgewacht en bezwaar aangetekend. Na een schriftelijk bezwaar dat werd afgewezen werd ik uitgenodigd door de officier van Justitie. Deze heeft mijn zaak aangehoord en stuurde mij een maand later (in een andere taal dan de bezwaarschiften/horing) dat mijn argumenten geen aanleiding waren voor hem om van mening te veranderen. Ik heb nu aangegeven dat ik graag wil dat de kantonrechter hierover een uitspraak doet, ookal moet ik nu wel eerst het bedrag betalen.

Ik wens je in ieder geval veel succes hiermee!
Gesloten