Hallo. Ik ben werkzaam in Maastricht als parkeer-milieu agent.
Nu heb ik onlangs een voertuig bekeurd die mijn inziens voor een in-uitrit geparkeerd stond.
Het is volgens mij een in-uitrit omdat in de tuin een garage staat en er is een poort aanwezig die breed genoeg is om met een auto via het trottoir de garage in de tuin te bereiken. Nu is het voertuig dat ik bekeurd heb de bewoner zelf.
Via een bezwaarschrift beweert deze bewoner nu dat het geen uitrit betreft omdat het trottoir ter plaatse niet verlaagd is. Het probleem is nu dat ik nergens een definitie kan vinden van een in-uitrit. Omdat deze in-uitritconstructie het karakter draagt van een in-uitrit is volgens mij voldoende om hem ook daadwerkelijk te als in-uitrit aan te merken.
Wie kan mij hiermee helpen.
Met vriendelijke groet
Peter.
Wel of geen in-uitrit.
Moderator: Moderatorteam
-
gelderblom
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 71
Kun je de situatie iets meer beschrijven.
Hoe zit het met de rand van dat trottoir (trottoirband) . Loopt die door, zoals die rand ook naast de uitrit is, of is die rand voor de uitrit schuin, zodat je makkelijker erop kunt rijden.
Het gaat m.i. namelijk meer om de rand dan dat het trottoir wel-of-niet verlaagd is.
Hoe zit het met de rand van dat trottoir (trottoirband) . Loopt die door, zoals die rand ook naast de uitrit is, of is die rand voor de uitrit schuin, zodat je makkelijker erop kunt rijden.
Het gaat m.i. namelijk meer om de rand dan dat het trottoir wel-of-niet verlaagd is.
-
Peter TS
- Infopolitie Gast
Wel of geen uitrit
De trottoirband is niet verlaagd. Verder is wel alles aanwezig om om het karakter van een uitrit te hebben. (garage, brede poort)
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Re: Wel of geen uitrit
Lijkt mij dat de bewoner dan zowiezo een probleem heeft.Peter schreef:De trottoirband is niet verlaagd. Verder is wel alles aanwezig om om het karakter van een uitrit te hebben. (garage, brede poort)
OF het is een uitrit,
OF hij pleegt elke keer een overtreding, nl. het rijden over het trottoir, om bij zijn garage te komen.
Heb even zitten zoeken maar kom niet verder dan dat de definitie "in- of uitrit" niet bestaat.
Een situatie zoals u beschrijft kan wel duidelijker gemaakt worden dmv. bv. een verlaagd trottoir(band), maar is niet verplicht.
Het zou wel als "uitrit" bestempeld worden als de garage op geen andere wijze te bereiken is, dan via die toerit.
Ook zal er ergens in het verleden een vergunning aangevraagd moeten zijn voor het realiseren van zo'n uitrit.
Naar mijn mening is hier geen sprake van een uitrit omdat de trottoirband (zoals ik begrijp tenminste) gewoon doorloopt op gelijke hoogte.
Ook is het voor de bewoner geen probleem om haaks het trottoir over te steken met zijn auto. Met niet gebruiken van de rijbaan wordt dit niet bedoeld. Dat is pas van toepassing als het trottoir in de lengterichting gebruikt wordt.
Ook is het voor de bewoner geen probleem om haaks het trottoir over te steken met zijn auto. Met niet gebruiken van de rijbaan wordt dit niet bedoeld. Dat is pas van toepassing als het trottoir in de lengterichting gebruikt wordt.