Beste mensen,
Ik wil a.s. zondag mijn Motor verkopen. De koper woont niet bij mij in de buurt (200Km) en geeft aan dat hij alleen op zondag kan. Oop zondag is het postkantoor voor overschrijving niet open. De koper heeft aangegeven dat hij de maandag deze overschrijving doet bij het postkantoor in zijn woonplaats en mij het vrijwaringsbewijs opstuurt.
Om problemen te verkomen wil ik hem een koopcontract (overdrachtcontract) laten tekenen waarin staat dat hij per die dag de motor heeft gekocht etc.
Nu is mijn vraag: is dat voldoende??
Als hij met (voor de RDW) mijn motor een overtreding begaat na de koop, zal de boete aan mij gericht zijn. Heb ik dan genoeg bewijs om die boete door hem te laten betalen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
jopi
Vrijwaringsbewijs
Moderator: Moderatorteam
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Ik vind dit geen verstandige wijze van handelen.
Je zal niet de eerste zijn die in de problemen komt door deze handelswijze. Ik zou even zoeken naar een andere optie. Spreek desnoods ergens halverwege af.
Een contract is leuk maar als een civiele zaak nodig is dan heb je daarvoor al het een en ander aan ellende gehad. Voorkomen is beter dan genezen.
Het feit dat je al overweegt om een contract te laten tekenen, geeft al aan dat je er geen lekker gevoel bij hebt.
Ik zou op safe gaan!
Je zal niet de eerste zijn die in de problemen komt door deze handelswijze. Ik zou even zoeken naar een andere optie. Spreek desnoods ergens halverwege af.
Een contract is leuk maar als een civiele zaak nodig is dan heb je daarvoor al het een en ander aan ellende gehad. Voorkomen is beter dan genezen.
Het feit dat je al overweegt om een contract te laten tekenen, geeft al aan dat je er geen lekker gevoel bij hebt.
Ik zou op safe gaan!
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Het gebeurt 'regelmatig' dat nieuwe eigenaren 'vergeten' om een voertuig over te schrijven... en dat betekent dat je inderdaad, zonder uitzondering, verantwoordelijk bent voor alle lichte overtredingen....
Oftewel, eerst overschrijven en dan pas leveren.... dan maar een week later...
Oftewel, eerst overschrijven en dan pas leveren.... dan maar een week later...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Jopi TS
- Infopolitie Gast
Vrijwaringsbewijs
Beste forumleden,
Hartstikke bedankt voor jullie zinninge antwoorden! Ik denk dat jullie gelijk hebben en zal dus een andere dag moeten prikken.
Met vriendelijke groet,
Jopi
Hartstikke bedankt voor jullie zinninge antwoorden! Ik denk dat jullie gelijk hebben en zal dus een andere dag moeten prikken.
Met vriendelijke groet,
Jopi