1-tje boven het streepje bij aanvraag van nieuwe ktk-plaat?
Moderator: Moderatorteam
-
--=Sonny=-- TS
- Infopolitie Gast
1-tje boven het streepje bij aanvraag van nieuwe ktk-plaat?
Hallo allemaal,
99% zeker dat ik in de nacht van donderdag op vrijdag mijn voorkentekenplaat ben verloren.
Ik reed bij een benzinepomp in Spijkenisse van een hellinkje af en toen heb ik met mijn bumper de grond geraakt. Waarschijnlijk is 'ie toen uit mijn kentekenplaat houder gefloept.
Die plaat zit bij een 206 onderaan de bumper.
Mijn vraag is...weten jullie of ik bij aanvraag van een nieuwe kentekenplaat ook met zo'n verschrikkelijke 1 boven het streepje moet gaan rijden? Of geldt dat alleen bij verlies van ketekenpapieren?
Ik vrees iig het ergste.
Is het een idee om het kenteken opnieuw aan te vragen? Ik rijd liever met een nieuw kenteken dan met een 1 in m'n platen. Mag dit zomaar? En naast de kosten, wat is dan de procedure die ik moet volgen?
Alvast bedankt voor de reacties!
99% zeker dat ik in de nacht van donderdag op vrijdag mijn voorkentekenplaat ben verloren.
Ik reed bij een benzinepomp in Spijkenisse van een hellinkje af en toen heb ik met mijn bumper de grond geraakt. Waarschijnlijk is 'ie toen uit mijn kentekenplaat houder gefloept.
Die plaat zit bij een 206 onderaan de bumper.
Mijn vraag is...weten jullie of ik bij aanvraag van een nieuwe kentekenplaat ook met zo'n verschrikkelijke 1 boven het streepje moet gaan rijden? Of geldt dat alleen bij verlies van ketekenpapieren?
Ik vrees iig het ergste.
Is het een idee om het kenteken opnieuw aan te vragen? Ik rijd liever met een nieuw kenteken dan met een 1 in m'n platen. Mag dit zomaar? En naast de kosten, wat is dan de procedure die ik moet volgen?
Alvast bedankt voor de reacties!
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
opnieuw aanvragen houdt automatisch een eentje in.
Bedrijven mogen geen platen meer afgeven zonder dat je een nieuw kentekenbewijs kan tonen.
Heb vorig jaar ook een plaat verloren. Kostte me ruim 70 euro voor een nieuw kentekenbewijs en 2 nieuwe platen. Kreeg tijdelijk een witte plaat met tijdelijk kenteken en die moest ook betaald worden.
Tenzij je connecties hebt die een plaat voor je kunnen maken als vriendendienst, zul je niet onder het eentje uitkomen.
Bedrijven mogen geen platen meer afgeven zonder dat je een nieuw kentekenbewijs kan tonen.
Heb vorig jaar ook een plaat verloren. Kostte me ruim 70 euro voor een nieuw kentekenbewijs en 2 nieuwe platen. Kreeg tijdelijk een witte plaat met tijdelijk kenteken en die moest ook betaald worden.
Tenzij je connecties hebt die een plaat voor je kunnen maken als vriendendienst, zul je niet onder het eentje uitkomen.
Walter, die regels zullen niet voor niets zo beschreven zijn. Connecties gebruiken betekent in mijn ogen het ondermijnen van de regels en dat is in mijn ogen niet de bedoeling.Walter schreef:Tenzij je connecties hebt die een plaat voor je kunnen maken als vriendendienst, zul je niet onder het eentje uitkomen.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Daar heb jij gelijk in. Maar 70 euro is een boel geld. Dus de TS zal uiteindelijk toch met een eentje gaan rijden....want bedrijven werken toch volgens de regels. Ook al heb je connecties. Ze willen geen risico lopen hun licentie kwijt te raken.thijeleo schreef:Walter, die regels zullen niet voor niets zo beschreven zijn. Connecties gebruiken betekent in mijn ogen het ondermijnen van de regels en dat is in mijn ogen niet de bedoeling.Walter schreef:Tenzij je connecties hebt die een plaat voor je kunnen maken als vriendendienst, zul je niet onder het eentje uitkomen.
Als ik de vraag van TS lees...
en ik begrijp het goed wil je een geheel nieuw kenteken aanvragen...en ook dat is niet meer mogelijk. Vroeger kon dat nog wel, tegenwoordig krijg je gewoon hetzelfde kenteken....met dat 1-tje erboven dus....--=Sonny=-- schreef:Is het een idee om het kenteken opnieuw aan te vragen?
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ik vind dat echt een rot gezicht!Thijs schreef:Wat is het probleem met een eentje?
Het is zelfs zo...als ik keuze heb in gelijkwaardige auto's bij verschillende dealers en ik vind degene met zo'n eentje het mooist/aantrekkelijkst/goedkoopst, dan zal ik hem toch laten staan en verder zoeken naar een andere auto.
't Zit tussen de oren denk ik.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Ik begrijp dat u een nieuwe auto gaat kopen? 
Want een andere oplossing bestaat er volgens mij niet....
Afgezien van 'total loss' rijden, laten repareren en opnieuw laten keuren door de Dienst Wegverkeer of exporteren en weer importeren...
Maar zelf ziet u het nauwelijks... en alles went...
Want een andere oplossing bestaat er volgens mij niet....
Afgezien van 'total loss' rijden, laten repareren en opnieuw laten keuren door de Dienst Wegverkeer of exporteren en weer importeren...
Maar zelf ziet u het nauwelijks... en alles went...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
gelderblom
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 71
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Nee hoor, dat was alleen om aan te geven hoe verschrikkelijk ik die één vind. En dat het nooit bevordelijk is met de eventuele verkoop van de auto wanneer zo'n één op het kenteken staat.zijlvaart67 schreef:Ik begrijp dat u een nieuwe auto gaat kopen?...
Been there, done that...Helaas zonder resultaat.gelderblom schreef:Informeer een bij de benzinepomp of bij de plaatselijke politie, of die plaat misschien gevonden is.
Daar komt bij -ondanks dat ik de aangifte zwart op wit in de auto heb liggen- dat de politie mij mag bekeuren als ik zonder de voorkentekenplaat naar de dealer gaat om nieuwe platen te bestellen.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Dan moet je een tijdelijke plaat gaan kopen. Die is meen ik een x aantal dagen geldig. Er wordt een datum ingeslagen en daarmee mag je in afwachting van je nieuwe plaat gewoon rijden. Zolang je de termijn maar niet overschrijdt. En voor die tijdelijke plaat is een kentekenbewijs voldoende.Anonymous schreef:Daar komt bij -ondanks dat ik de aangifte zwart op wit in de auto heb liggen- dat de politie mij mag bekeuren als ik zonder de voorkentekenplaat naar de dealer gaat om nieuwe platen te bestellen.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Onze wetgever zou dus onze wetgever niet zijn als daar niet in voorzien was hoor Julio. Zie mijn post die gelijktijdig met de jouwe kwam.Julio schreef:Ik vraag me af of de auto überhaupt nu op de openbare weg mag staan, zonder kenteken...
U zou eventueel met een autoamulance naar de desbetreffende garage kunnen.
Alleen verkrijgbaar na verlies of diefstal van de kentekenplaten Deze kentekenplaat is uitgevoerd zonder het EU-embleem en het NL-teken en heeft een beperkte geldigheidsduur. Links op de kentekenplaat staat een maandnummer. Tot en met die maand is de kentekenplaat geldig. Bij vermissing of diefstal van één van de twee kentekenplaten moet het voertuig voor en achter voorzien worden van één tijdelijke kentekenplaat.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Walter op 22 mei 2005, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Hallo!
U denkt wel heel erg 'zwartgallig'...
U inschatting van 'menselijkheid en redelijkheid' aan de zijde van de politie, moet u naar boven bijstellen, hoor!
Maar u moet inderdaad niet '3 weken lang' zo rond blijven rijden, dat zou ik wel onacceptabel vinden....
U inschatting van 'menselijkheid en redelijkheid' aan de zijde van de politie, moet u naar boven bijstellen, hoor!
Maar u moet inderdaad niet '3 weken lang' zo rond blijven rijden, dat zou ik wel onacceptabel vinden....
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ik ben een positief denkend persoon en ik ga er vanuit dat de politie als blijk van coulance mij niet zal gaan bekeuren......maarrrrr de politiebeambte die mij heeft geholpen vertelde zelf dat het sterk afhankelijk is van de dienstdoende agent.zijlvaart67 schreef:Hallo!![]()
Ik haal alleen maar aan dat de agent in kwestie volledig in zijn recht staat om een proces verbaal uit te schrijven, want ik mag simpelweg niet de straat op zonder 2 kentekens.
Maar nogmaals...ik hoop nog steeds dat het politieapparaat meedenkt met de burger en niet gelijk z'n/haar bonnenboekje te voorschijn haalt.
Al met al is niet het meest belangrijke waar ik mee bezig ben. Ik ben er nu iig achter dat ik niet onder die één vandaan kom en dat het mij behoorlijk wat geld gaat kosten.
Bedankt voor de snelle reacties!
Grtz, Sonny