verkeersbord parkeren (E4)
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
verkeersbord parkeren (E4)
Aan het begin van de straat staat een parkeerbord E4. Aan het einde van de straat is een parkeerplaats met vakken verder is er richting flat een stoeprand (waar tevens ook twee invalideplaatsen zijn gereserveerd) en een plantsoentje met stoeprand. Ben ik verplicht in de vakken te parkeren of mag dit ook aan een van de steopranden (geen gele banden en twee gereserveerde invalide plaatsen.
Het verkeersbord E4 is in de info die ik vond een bord voor parkeergelegenheid,, mijn inziens mag ik dan langs de stoeprand ook parkeren.
Monique Elsewaerd
Het verkeersbord E4 is in de info die ik vond een bord voor parkeergelegenheid,, mijn inziens mag ik dan langs de stoeprand ook parkeren.
Monique Elsewaerd
-
Beamer TS
- Infopolitie Gast
Ik denk dat je een verkeerde feitcode aanhaalt: in dit geval wordt er in strijd met bord E4 geparkeerd. Het parkeren in de daarvoor bestemde vakken is dan toegestaan, omdat E4 daarvoor niet geldt.Beagle schreef:U mag hier alleen parkeren binnen de aangegeven vakken.
Feitcode:m R 397 j, Als bestuurder een voertuig parkeren op een parkeergelegenheid (borden E4 t/m E13), buiten de aangegeven parkeervakken. Boetebedrag 45 euro
Wat jij bedoelt is, als een bestuurder niet in het aangegeven vak parkeert, dus bijvoorbeeld 2 vakken gedeeltelijk bezet. Er moet bij die parkeergelegenheid dan wel een onderbord geplaatst zijn, waarop staat dat er geparkeerd dient te worden met inachtneming van de parkeervakken.
-
Beamer TS
- Infopolitie Gast
-
Monique Elsewaerd TS
- Infopolitie Gast
Mag het nu wel of niet
Wat nu? snap ik het nog? Ik mag niet aan de stoeprand staan?, Er is een E4 bord, geen onderbord en de feitcode op mijn bekeuring is R397J.Beamer schreef:Ik denk dat je een verkeerde feitcode aanhaalt: in dit geval wordt er in strijd met bord E4 geparkeerd. Het parkeren in de daarvoor bestemde vakken is dan toegestaan, omdat E4 daarvoor niet geldt.Beagle schreef:U mag hier alleen parkeren binnen de aangegeven vakken.
Feitcode:m R 397 j, Als bestuurder een voertuig parkeren op een parkeergelegenheid (borden E4 t/m E13), buiten de aangegeven parkeervakken. Boetebedrag 45 euro
Wat jij bedoelt is, als een bestuurder niet in het aangegeven vak parkeert, dus bijvoorbeeld 2 vakken gedeeltelijk bezet. Er moet bij die parkeergelegenheid dan wel een onderbord geplaatst zijn, waarop staat dat er geparkeerd dient te worden met inachtneming van de parkeervakken.
Een E4-bord betekent dus: Parkeergelegenheid, parkeren op aangegeven wijze. Dit betekent dus BINNEN de vakken, en dus niet langs de stoeprand (als daar geen vakken zijn)
Verder is het helemaal niet interessant voor welke feitcode u bent bekeurd, immers, al zouden ze het feitnummer voor te hard rijden op de A-2 hebben gebruikt, dan nog kunt u daar niets mee.... Voor de volledigheid, omdat u er toch om vraagt, ja, feitcode R397E of R397J kan gebruikt worden (en als men wat creatief zou denken nog wel een paar meer)
Als u het niet eens bent met deze bekeuring staat het u altijd vrij om er bezwaar tegen aan te tekenen, het beste is dan om even de acceptgiro af te wachten, aan de achterzijde de rechterkolom van punt 3 goed door te lezen en vervolgens even een briefje te schrijven.
Succes!
Verder is het helemaal niet interessant voor welke feitcode u bent bekeurd, immers, al zouden ze het feitnummer voor te hard rijden op de A-2 hebben gebruikt, dan nog kunt u daar niets mee.... Voor de volledigheid, omdat u er toch om vraagt, ja, feitcode R397E of R397J kan gebruikt worden (en als men wat creatief zou denken nog wel een paar meer)
Als u het niet eens bent met deze bekeuring staat het u altijd vrij om er bezwaar tegen aan te tekenen, het beste is dan om even de acceptgiro af te wachten, aan de achterzijde de rechterkolom van punt 3 goed door te lezen en vervolgens even een briefje te schrijven.
Succes!
Ik heb nog even gezocht (mede op verzoek van...) en heb nu een sluitend antwoord:
Regelgeving
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)
Hoofdstuk II Verkeersregels
§ 10. Parkeren
Artikel 24
...
4. Indien een parkeergelegenheid, aangeduid met een van de verkeersborden E 4 tot en met E 13 van bijlage 1, is voorzien van parkeervakken, mag slechts in die vakken worden geparkeerd.