Artikel 326 wetboek van Strafreacht

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
J. van Vliet TS
Infopolitie Gast

Artikel 326 wetboek van Strafreacht

Ongelezen bericht door J. van Vliet »

A.s. dinsdag moet ik voorkomen bij de politierechter. De ten laste leging is artikel 326 oplichting. Nu ben ik bezig met mij rechtenstudie (wil advocaat worden). Kan deze zaak invloed hebben op mijn toekomst. Tevens staat er vermeld dat ik sprake kan zijn van een geldboete uit de vijfde categorie. Over welke gelbedragen wordt er dan gesproken. Is het wellicht mogelijk om de straf om te zetten in een taakstraf.
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Ik ben bang dat ik hier geen zinnig antwoord op kan geven. Wat betreft het maximale boetebedrag, dat kunt u terugvinden in het WvS.
Voor een student rechten moet dat toch niet al te moeilijk zijn, als ik het als "doodgewone" burger ook kan vinden.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

meld je aan als lid van dit forum en je vindt het antwoord op je vragen. is van de week nog behandeld inzake iemand die BOA wilde worden. En ook de hoogten van de categorien zijn deze week genoemd. Neem de moeite en er gaat een wereld voor je open.
Walter TS
Infopolitie Gast

Artikel 23 van het Wetboek van Strafrecht, lid 4.

Eerste categorie €225
Tweede categorie €2250
Derde categorie €4500
Vierde categorie €11250
Vijfde categorie €45000
Zesde categorie €450000

Deze bedragen zijn de maxima en in de wet is meestal opgenomen welke categorie bij een strafbaar feit hoort.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Het stond ook in de schatkist...
MarcH
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc
Geslacht:

Ongelezen bericht door MarcH »

Een onherroepelijke veroordeling voor een misdrijf blijft in principe 20 jaar in de justitiële documentatie staan. Zie verder de Wet justitiële en
strafvorderlijke gegevens.

Dit zou eventueel problemen kunnen geven bij functies waarbij een antecedentenonderzoek plaatsvindt en ook bij functies waarbij wordt gevraagd om een verklaring van goed gedrag. Afhankelijk van de functie, zou een veroordeling voor oplichting kunnen leiden tot het afwijzen van die verklaring. In hoeverre dit een eventuele baan als advocaat belemmerd, weet ik niet. Maar daarvoor zou je te rade kunnen gaan bij de Orde van Advocaten. Verder valt er weinig over te zeggen op dit moment.
gelderblom
Stamgast
Brigadier
Roepnaam: Jan
Geslacht:
Leeftijd: 71

Ongelezen bericht door gelderblom »

Je bent met een rechtenstudie bezig.
Kijk eens in artikel 2 lid 2 van de Advocatenwet
MarcH
Jurist/Advocaat
Vademecum
Roepnaam: Marc
Geslacht:

Ongelezen bericht door MarcH »

gelderblom schreef:Je bent met een rechtenstudie bezig.
Kijk eens in artikel 2 lid 2 van de Advocatenwet
[schaam] Helemaal overheen gekeken, alleen lid 1 gezien [/schaam]
Be yourself, no matter what they say ...
Walter TS
Infopolitie Gast

Re: Artikel 326 wetboek van Strafreacht

J. van Vliet schreef:A.s. dinsdag moet ik voorkomen bij de politierechter. De ten laste leging is artikel 326 oplichting. Nu ben ik bezig met mij rechtenstudie (wil advocaat worden). Kan deze zaak invloed hebben op mijn toekomst. Tevens staat er vermeld dat ik sprake kan zijn van een geldboete uit de vijfde categorie. Over welke gelbedragen wordt er dan gesproken. Is het wellicht mogelijk om de straf om te zetten in een taakstraf.
eerst maar schuldig bevonden worden. dan verder zien zou ik zeggen.
Gesloten