Hallo ik ben Gerrit. Twee jaar geleden ben ik na het nuttigen van behoorlijk wat alcohol met mijn fiets in aanrijding gekomen met een auto. De auto had behoorlijk wat schade en ik werd afgevoerd naar het ziekenhuis waar geconstateerd werd dat ik dronken was. Nu heb ik een strafblad. Ik was toen 16 jaar oud. Nu wil ik mijn rijbewijs gaan halen en mijn vraag is; krijg ik nu problemen als ik slaag voor mijn rijbewijs???
Groetjes Gerrit.
alcohol en rijbewijs
Moderator: Moderatorteam
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Re: alcohol en rijbewijs
Je kan gewoon je rijbewijs gaan halen hoor. Tenzij er nog een inhouding/ontzegging op zou zitten maar dat lijkt me niet geval. Weet het haast wel zeker. Danhad je het ten eerste wel geweten en ten tweede is dat een veel te zware maatregel.gerrit schreef:Hallo ik ben Gerrit. Twee jaar geleden ben ik na het nuttigen van behoorlijk wat alcohol met mijn fiets in aanrijding gekomen met een auto. De auto had behoorlijk wat schade en ik werd afgevoerd naar het ziekenhuis waar geconstateerd werd dat ik dronken was. Nu heb ik een strafblad. Ik was toen 16 jaar oud. Nu wil ik mijn rijbewijs gaan halen en mijn vraag is; krijg ik nu problemen als ik slaag voor mijn rijbewijs???
Groetjes Gerrit.
Gewoon aanmelden en gaan lessen. En als je dan eenmaal je rijbewijs hebt: je voordeel doen met de les uit je jeugd.
-
TheLightEd TS
- Infopolitie Gast
Het is echter wel mogelijk het rijbewijs van een fietser in te vorderen op basis van artikel 130. Dit kan alleen als DEZE keer de 4e keer is dat iemand boven 220 ugl zit binnen 5 jaar. In dat geval is de overgifte vorderen zelfs een verplichting. hierbij komt wel dat bij een van deze 4 keer de persoon in kwestie bestuurder moet zijn geweest van een rijbewijsplichtig voertuig.

-
Beamer TS
- Infopolitie Gast