wat is veiligger een brommer of ene fiets op de weg
Moderator: Moderatorteam
-
Steven1 TS
- Infopolitie Gast
wat is veiligger een brommer of ene fiets op de weg
beste mensen,
ik zit met het probleem dat ik graag een brommer wil.
ik ben bijna 16 dus wil binnekort graag een brommer kopen.
maar het probleem is dat mijn ouders dit liever niet hebben.
ze vinden het veel te gevaarlijk en ze vinden het ondingen.
ik heb al vaak geprobeerd om ze om te praten, maar dit lukt niet.
ik heb dus de vraag of iemand me zou kunnen helpen met mijn probleem.
ik wil mijn ouders namelijk duidelijk maken dat brommers helemaal geen ondingen zijn en dat het ook gewoon erg veilig is.
dus als iemand mij zou kunnen helpen met het bewijzen dat het niet zo is en dat ik dan dus een brommer mag kopen zou ik dit erg op prijs stellen.
vriendelijke groeten van steven
ik zit met het probleem dat ik graag een brommer wil.
ik ben bijna 16 dus wil binnekort graag een brommer kopen.
maar het probleem is dat mijn ouders dit liever niet hebben.
ze vinden het veel te gevaarlijk en ze vinden het ondingen.
ik heb al vaak geprobeerd om ze om te praten, maar dit lukt niet.
ik heb dus de vraag of iemand me zou kunnen helpen met mijn probleem.
ik wil mijn ouders namelijk duidelijk maken dat brommers helemaal geen ondingen zijn en dat het ook gewoon erg veilig is.
dus als iemand mij zou kunnen helpen met het bewijzen dat het niet zo is en dat ik dan dus een brommer mag kopen zou ik dit erg op prijs stellen.
vriendelijke groeten van steven
Hoe je het ook wendt of keert, je kunt nooit van een bromfiets een veiliger vervoermiddel maken dan een fiets.
Immers:
1) de snelheid ligt veel hoger met als gevolg dat bij een ongeval de kans op letsel vele malen hoger ligt.
2) bromfietsen zijn duurder dan fietsen en hebben meer onderhoud nodig.
3) de kans op een bekeuring is bij een bromfiets hoger dan bij een fiets.
4) de groep bromfietsers is de groep waar procentueel gezien de meeste slachtoffers vallen in het verkeer.
5) Voor een bromfiets zul je jaarlijks de verzekering moeten betalen.
6) Bij een fiets heb je niet de neiging om deze op te voeren, bij een bromfiets bestaat deze neiging bij velen wel. Opvoeren betekent meer bekeuringen en een minder veilige bromfiets.
Moet ik nog even doorgaan met je ouders gelijk geven?
Oja: er is 1 voordeeltje.
Je kunt 's ochtends 5 minuten langer in bed blijven.
Immers:
1) de snelheid ligt veel hoger met als gevolg dat bij een ongeval de kans op letsel vele malen hoger ligt.
4) de groep bromfietsers is de groep waar procentueel gezien de meeste slachtoffers vallen in het verkeer.
6) Bij een fiets heb je niet de neiging om deze op te voeren, bij een bromfiets bestaat deze neiging bij velen wel. Opvoeren betekent meer bekeuringen en een minder veilige bromfiets.
-
Bouwe TS
- Infopolitie Gast
-
Ferry TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
dat heb ik niet gevraagt
maar goed vond u het vroeger zelf niet leuk om met een brommer rond te rijden dna
maar goed vond u het vroeger zelf niet leuk om met een brommer rond te rijden dna
thijeleo schreef:Hoe je het ook wendt of keert, je kunt nooit van een bromfiets een veiliger vervoermiddel maken dan een fiets.
Immers:
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ik kan je wel aan 1 puntje helpen, alleen heeft dat niets met de fiets te maken.
En dat is dat een bromfiets sinds enige tijd niet meer het gevaarlijkste voertuig is, dat is het JAREN achtereen wel geweest; tegenwoordig is een rollator het gevaarlijkste voertuig.
Dus als je van je ouders mag kiezen tussen een rollator en een bromfiets, dan ben je met de bromfiets beter af.
En dat is dat een bromfiets sinds enige tijd niet meer het gevaarlijkste voertuig is, dat is het JAREN achtereen wel geweest; tegenwoordig is een rollator het gevaarlijkste voertuig.
Dus als je van je ouders mag kiezen tussen een rollator en een bromfiets, dan ben je met de bromfiets beter af.
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
Nou zeg, zitten jullie die jongen ff in de maling te nemen !!! Ik kan me zijn vraag goed voorstellen. Ben je eindelijk 16 en dan mag je van je ouders geen brommer rijden, terwijl al je vriendjes er wel één hebben. Logisch dat je dan op zoek gaat naar een manier om je ouders te overtuigen !!!!
Maar helaas is het wel zo dat de feiten niet in TS zijn voordeel zijn. En misschien is het een idee om ouders te vertellen dat je op die manier met het verkeer om leert gaan. Zodat je op je 18e een goed gevoel voor verkeer hebt. En dat is dan weer handig voor het halen van je rijbewijs. En vergeet vooral niet te beloven dat je hem niet zal opvoeren !!
Maar helaas is het wel zo dat de feiten niet in TS zijn voordeel zijn. En misschien is het een idee om ouders te vertellen dat je op die manier met het verkeer om leert gaan. Zodat je op je 18e een goed gevoel voor verkeer hebt. En dat is dan weer handig voor het halen van je rijbewijs. En vergeet vooral niet te beloven dat je hem niet zal opvoeren !!
NEE, hoor absoluut niet!Bert schreef:Nou zeg, zitten jullie die jongen even in de maling te nemen !!!
Het 'probleem' in deze is alleen dat er naar verhouding meer nadelen dan voordelen van de fiets ten opzichte van de bromfiets zijn op te sommen.
Jammer, maar helaas voor de topic-starter dit is nu eenmaal de realiteit.
Maar mogelijk dat op een ander forum met meer jongeren betere ideetjes worden aangedragen.
En misschien kan men daar ook allerlei voordelen opsommen om stevig te gaan roken...........
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
Dat is zo, TENZIJ je een enthousiaste motoragent tegenkomt die graag even jou en je bromfiets controleerd!!thijeleo schreef:...
Dat klopt ook, tenzij je je aan de algemeen geldende verkeersregels gaat houden (en dus bekeuringen zal besparen).Ferry schreef:Met een bromfiets ben je in de grote steden eerder op de plaats van bestemming, dan met een auto.
Mijn ervaring is dat ik met een motor in een stad helemaal niet zoveel sneller ben dan met de auto.
ja, even voorkruipen bij een lange rij voor het verkeerslicht => maar dan sta ik nog steeds voor dat verkeerslicht!
Meeste brommertjes EN fietsers hebben natuurlijk maling aan verkeerslichten, fietspaden etc, en dan ben je idd wel sneller ja.
Maar ik snap ts wel hoor, ik was ook superblij toen ik een brommer (een heuse Honda MT50
Denk dat de veiligheid voor een groot gedeelte in je eigen handen ligt.
Gedraag je in het verkeer (huh, een scooterrijder die zich gedraagt..jaja..) en laat je niet "opnaaien" door je leeftijdsgenoten.
Owja, ondanks dat ik het zelf wel gedaan heb indertijd, wil ik je toch het advies geven om de bromfiets niet op te voeren.
Is veiliger, je hebt minder de neiging om "rare" stunts uit te gaan halen EN het scheelt een hele hoop bekeuringen!
Sucses met het "overtuigen"!!
-
Onyx TS
- Infopolitie Gast
-
k a TS
- Infopolitie Gast