na hoelang vervalt een boete
Moderator: Moderatorteam
-
Bukm TS
- Infopolitie Gast
na hoelang vervalt een boete
Kan iemand mijn vertellen of eer een vervaltata is voor boetes.
Ben namelijk in januari 2004 beboet, heb een hoger beroep ingediend en dat diende in oktober 2004.
De boete bleef hetzelfde, maar ik heb nog niks binnen gekregen. Is daar een wettelijke termijn voor ?
Ben namelijk in januari 2004 beboet, heb een hoger beroep ingediend en dat diende in oktober 2004.
De boete bleef hetzelfde, maar ik heb nog niks binnen gekregen. Is daar een wettelijke termijn voor ?
-
Berry TS
- Infopolitie Gast
-
Berry TS
- Infopolitie Gast
-
DaV TS
- Infopolitie Gast
Bron: om.nlVraag:
Binnen welke termijn moet de bekeuring op de mat liggen?
Antwoord:
Bij verkeersovertredingen die onder de wet Mulder vallen (de lichtere overtredingen) behoort de CJIB-beschikking in principe binnen 4 maanden op de mat te liggen. Gaat het om een huurauto, dan moet de CJIB-envelop binnen 8 maanden ontvangen zijn. Er zijn situaties waarbij deze termijnen overschreden mogen worden, bijvoorbeeld bij tussentijdse verhuizingen of andere omstandigheden waardoor het langer duurt om de bestuurder/kentekenhouder te bereiken.
Bij overschrijding van deze termijnen is een beroep bij de Officier van Justitie aan te raden.
Bij verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, geldt een formele verjaringstermijn van twee jaar.
-
DaV TS
- Infopolitie Gast
Re: na hoelang vervalt een boete
Het is toch zo dat je een borg moet betalen voordat je beroep in behandeling word genomen.
Is het niet zo dat u de boete al eerder betaald heeft, aangezien na behandeling de hoogte het zelfde bleef.
Is het niet zo dat u de boete al eerder betaald heeft, aangezien na behandeling de hoogte het zelfde bleef.
Re: na hoelang vervalt een boete
Geldt dat niet alleen voor mulder-feiten??DaV schreef:Het is toch zo dat je een borg moet betalen voordat je beroep in behandeling word genomen.