Invordering rijbewijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Grunnen TS
Infopolitie Gast

Invordering rijbewijs

Ongelezen bericht door Grunnen »

Na een lasergun actie van de politie op de autoweg werd ik aangehouden en het rijbewijs werd ingevorderd(160 km waar 100km is toegestaan)Hier in het forum lees ik regelmatig dat het besturen van een auto na invordering een stafbaar feit is.Toch lieten de agenten mij naar huis toe rijden.(ongeveer 15 km.)Kan ik hier iets mee als ik het voor laat komen?? :?:
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Wat zou u er mee willen ?
PJ TS
Infopolitie Gast

Re: Invordering rijbewijs

Ongelezen bericht door PJ »

Grunnen schreef:Na een lasergun actie van de politie op de autoweg werd ik aangehouden en het rijbewijs werd ingevorderd(160 km waar 100km is toegestaan)Hier in het forum lees ik regelmatig dat het besturen van een auto na invordering een stafbaar feit is.Toch lieten de agenten mij naar huis toe rijden.(ongeveer 15 km.)Kan ik hier iets mee als ik het voor laat komen?? :?:
Wat bedoelt u precies met Toch lieten de agenten mij naar huis toe rijden?
Wat hebben die agenten gezegd?

En voor u. U bent zelf verantwoordelijk voor het rijden na een ingevorderd rijbewijs.
Grunnen TS
Infopolitie Gast

De politie laat hier toch een strafbaar feit toe.En zijn daardoor zelf strafbaar.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Grunnen schreef:De politie laat hier toch een strafbaar feit toe.En zijn daardoor zelf strafbaar.
Onjuist dus, u bent ten alle tijden verantwoordelijk voor uw daden. Dat de agenten u naar huis laat rijden is in mijn ogen wel coulant, echter niet al te slim, want wat als u een aanrijding had veroorzaakt ? Kortom: mijns inziens niet de slimste zet van de agenten, maar ook zeker niet van uzelf.
Grunnen TS
Infopolitie Gast

Dat werd mij later ook duidelijk dat je na invordering van het rijbewijs niet verzekerd bent.Dit haden de agenten op zijn minst toch wel even kunnen melden.Zoiets van rij maar naar huis op eigen risico.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Hier is inderdaad wel het nodige fout gegaan... Maar ik zou het toch maar nooit tegen de rechter vertellen, want die stelt dan een hele simpele vraag:

'U wist dus dat u niet meer mocht rijden?' En dat antwoord kon weleens extra geld gaan kosten...

Ik zie het maar als, volkomen onjuiste, coulance...

Ik vind het heel vreemd dat ze u niet hebben medegedeeld dat u een misdrijf pleegt als u toch rijdt.. :shock:
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 10 mei 2005, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Agenten zijn geen verzekeringsagenten. Dit had u zelf ook kunnen bedenken.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Grunnen schreef:Zoiets van rij maar naar huis op eigen risico.
Hadden ze inderdaad kunnen doen.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als de politie tegen je zegt dat je naar huis mag rijden ga je er toch van uit dat het goed zit.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Het is al een paar keer gezegd: U bent de bestuurder, U bent verantwoordelijk.

Maar ik geef toe dat het niet handig is om u te laten rijden, ook al gebeurt dit als vorm van coulance.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Anonymous schreef:Als de politie tegen je zegt dat je naar huis mag rijden ga je er toch van uit dat het goed zit.
Tja, hier kan ik geen ontkennend antwoord op geven. De dienstdoende agent zal ongetwijfeld geweten hebben dat het rijden zonder rijbewijs strafbaar is, en dat dat voor grote problemen kan zorgen bij een eventuele aanrijding. En u als burger moet kunnen vertrouwen op het advies van de politie, wat in dit geval een illusie bleek te zijn.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

En daar kan ik me helemaal in vinden...Zij hadden wijzer moeten zijn...

Maar u had evengoed met de 'verzekeringsbrokken' gezeten, want die interesseert zich niet voor een bepaalde 'toedracht'...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten