Invordering rijbewijs
Moderator: Moderatorteam
-
Grunnen TS
- Infopolitie Gast
Invordering rijbewijs
Na een lasergun actie van de politie op de autoweg werd ik aangehouden en het rijbewijs werd ingevorderd(160 km waar 100km is toegestaan)Hier in het forum lees ik regelmatig dat het besturen van een auto na invordering een stafbaar feit is.Toch lieten de agenten mij naar huis toe rijden.(ongeveer 15 km.)Kan ik hier iets mee als ik het voor laat komen?? 
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
Re: Invordering rijbewijs
Wat bedoelt u precies met Toch lieten de agenten mij naar huis toe rijden?Grunnen schreef:Na een lasergun actie van de politie op de autoweg werd ik aangehouden en het rijbewijs werd ingevorderd(160 km waar 100km is toegestaan)Hier in het forum lees ik regelmatig dat het besturen van een auto na invordering een stafbaar feit is.Toch lieten de agenten mij naar huis toe rijden.(ongeveer 15 km.)Kan ik hier iets mee als ik het voor laat komen??
Wat hebben die agenten gezegd?
En voor u. U bent zelf verantwoordelijk voor het rijden na een ingevorderd rijbewijs.
-
Grunnen TS
- Infopolitie Gast
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Onjuist dus, u bent ten alle tijden verantwoordelijk voor uw daden. Dat de agenten u naar huis laat rijden is in mijn ogen wel coulant, echter niet al te slim, want wat als u een aanrijding had veroorzaakt ? Kortom: mijns inziens niet de slimste zet van de agenten, maar ook zeker niet van uzelf.Grunnen schreef:De politie laat hier toch een strafbaar feit toe.En zijn daardoor zelf strafbaar.
-
Grunnen TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Hier is inderdaad wel het nodige fout gegaan... Maar ik zou het toch maar nooit tegen de rechter vertellen, want die stelt dan een hele simpele vraag:
'U wist dus dat u niet meer mocht rijden?' En dat antwoord kon weleens extra geld gaan kosten...
Ik zie het maar als, volkomen onjuiste, coulance...
Ik vind het heel vreemd dat ze u niet hebben medegedeeld dat u een misdrijf pleegt als u toch rijdt..
'U wist dus dat u niet meer mocht rijden?' En dat antwoord kon weleens extra geld gaan kosten...
Ik zie het maar als, volkomen onjuiste, coulance...
Ik vind het heel vreemd dat ze u niet hebben medegedeeld dat u een misdrijf pleegt als u toch rijdt..
Laatst gewijzigd door zijlvaart67 op 10 mei 2005, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Tja, hier kan ik geen ontkennend antwoord op geven. De dienstdoende agent zal ongetwijfeld geweten hebben dat het rijden zonder rijbewijs strafbaar is, en dat dat voor grote problemen kan zorgen bij een eventuele aanrijding. En u als burger moet kunnen vertrouwen op het advies van de politie, wat in dit geval een illusie bleek te zijn.Anonymous schreef:Als de politie tegen je zegt dat je naar huis mag rijden ga je er toch van uit dat het goed zit.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59