Hoogte boete onverzekerde bromfiets
Moderator: Moderatorteam
-
Piet TS
- Infopolitie Gast
Hoogte boete onverzekerde bromfiets
ik ben laatst aangehouden met mijn bromfiets. ik liep met mijn bromfiets richting huis. de politie hield me aan en gaf me een boete voor een onverzekerde bromfiets. klopt, geef ik eerlijk toe. maar hoe hoog is die boete nou?, want dat kon de agent mij niet vertellen.
Piet
Piet
-
TheLightEd TS
- Infopolitie Gast
Staat er bij de feitcode A913 op je bekeuring? Zolang je loopt met de brommer trouwens en niet ermee hebt gereden, hoor je de bekeuring niet eens te krijgen.
@ Dav Geen geldige verzekeringsplaat (A909b) is wat anders dan hetgene waarvoor de vraagsteller zegt bekeurd te zijn, namelijk rijden met onverzekerde bromfiets.
@ Dav Geen geldige verzekeringsplaat (A909b) is wat anders dan hetgene waarvoor de vraagsteller zegt bekeurd te zijn, namelijk rijden met onverzekerde bromfiets.
-
TheLightEd TS
- Infopolitie Gast
De bezitter van een motorrijtuig en degene aan wie het kenteken voor een motorrijtuig is opgegeven, zijn verplicht voor het motorrijtuig een verzekering te sluiten en in stand te houden welke aan de bij en krachtens deze wet gestelde bepalingen voldoet, indien dat motorrijtuig op een weg wordt geplaatst of daarmee op een weg wordt gereden, indien buiten een weg met dat motorrijtuig op een terrein aan het verkeer wordt deelgenomen of indien voor dat motorrijtuig een kentekenbewijs is afgegeven.
-
TheLightEd TS
- Infopolitie Gast
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
-
DaV TS
- Infopolitie Gast
Volgens mij is dat gewoon hetzelfde hoor, want ik zie voor de rest niks.@ Dav Geen geldige verzekeringsplaat (A909b) is wat anders dan hetgene waarvoor de vraagsteller zegt bekeurd te zijn, namelijk rijden met onverzekerde bromfiets.
Op infopolitie/wet staat het onderstaande, maar lijkt me gewoon hetzelfde.
Onverzekerd rijden bromfiets € 65,-
http://www.infopolitie.nl/verkeer/diver ... dragen.php
-
TheLightEd TS
- Infopolitie Gast