trek die lijn vanaf de provinciegrens maar door tot EmmenDoggieman schreef:De groene doorgetrokken streep, betekent dat je in een milieu gebied/stilte gebied rijdt, maximum snelheid is daar 100 km/u. Wanneer de witte strepen onderbroken zijn, mag je hier gewoon inhalen (uiteraard met een doorgetrokken streep niet). Voor zover ik weet is er in Friesland op de Lauwerseewei en de weg tussen Appelscha en begin provincie Drenthe ook een dergelijke groene streep aangebracht.
Doggieman
groene streep
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
@ Koen
Dat is inderdaad het vreemde Koen. Zou de aard van de streep kunnen bepalen of wel of niet sprake is van een "middenberm"? Volgens mij niet. Dit kan ik ook niet in de verkeerswetten terugvinden. Overigens geeft een kantstreep alleen een begrenzing aan van de rijstrook, die wordt immers begrenst door strepen (zie art. 6 BABW). De kantstreep geeft niet de begrenzing aan van de rijbaan.
De begrippen rijbaan en rijstrook worden behoorlijk door elkaar gegooid. Ook voor het Hof is het wel een aanbevelenswaard de definitieparagraaf van het RVV te lezen.
In Duurzaam Veilig staat het volgende te lezen (kort door mij samengevat):
Dat is inderdaad het vreemde Koen. Zou de aard van de streep kunnen bepalen of wel of niet sprake is van een "middenberm"? Volgens mij niet. Dit kan ik ook niet in de verkeerswetten terugvinden. Overigens geeft een kantstreep alleen een begrenzing aan van de rijstrook, die wordt immers begrenst door strepen (zie art. 6 BABW). De kantstreep geeft niet de begrenzing aan van de rijbaan.
De begrippen rijbaan en rijstrook worden behoorlijk door elkaar gegooid. Ook voor het Hof is het wel een aanbevelenswaard de definitieparagraaf van het RVV te lezen.
In Duurzaam Veilig staat het volgende te lezen (kort door mij samengevat):
Ik vrees dat wij het in dit geval eens zijn. Dat de doorgetrokken streep slechts een optische vernauwing betreft (wel een verkeersveiligheids aspect) waar gewoon mag worden ingehaald. Volgens mij denkt Beamer er ook zo over.De doorgetrokken strepen zijn aangebracht om de rijstroken te scheiden. Hiermee worden schamp- en semi-frontale aanrijdingen voorkomen. Voorst blijkt in de praktijk dat weggebruikers bij een vernauwde rijstrook zich beter aan de snelheidslimieten houden. Inhalen van langzaam verkeer moet - over de overrijbare middenberm of veiligheidsstrook - mogelijk blijven. Indien de wegbeheerder dit wenst kan hij inhalen ontmoedigen door het aanbrengen van broodjes of andere inhaalontmoedigende varianten.
-
Doggieman TS
- Infopolitie Gast
Dan hebben ze hem na vanmiddag 15.00 uur erbij geschildert. Want vanaf de provinciegrens tot aan de afslag Smilde is er geen groene streep meer te ontdekken op het wegdek. Overigens na de afslag Oosterwolde begint de groene streep.Tento schreef:trek die lijn vanaf de provinciegrens maar door tot EmmenDoggieman schreef:De groene doorgetrokken streep, betekent dat je in een milieu gebied/stilte gebied rijdt, maximum snelheid is daar 100 km/u. Wanneer de witte strepen onderbroken zijn, mag je hier gewoon inhalen (uiteraard met een doorgetrokken streep niet). Voor zover ik weet is er in Friesland op de Lauwerseewei en de weg tussen Appelscha en begin provincie Drenthe ook een dergelijke groene streep aangebracht.
Doggieman![]()
Dat krijg je er van als je twee maal per week op het TT circuit trained
Doggieman
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
jep, moet mezelf dan ook even corrigeren. Lijn is ( in ieder geval aanwezig) vanaf Hoogersmilde tot Beilen (A28). Na Hoogersmilde ri. Friesland weet ik niet, was daar namelijk gekeerd. Verderop vanaf, ik geloof Sleen, tot Emmen, ook maar een klein stukje.Doggieman schreef:Dan hebben ze hem na vanmiddag 15.00 uur erbij geschildert. Want vanaf de provinciegrens tot aan de afslag Smilde is er geen groene streep meer te ontdekken op het wegdek. Overigens na de afslag Oosterwolde begint de groene streep.Tento schreef:trek die lijn vanaf de provinciegrens maar door tot EmmenDoggieman schreef:De groene doorgetrokken streep, betekent dat je in een milieu gebied/stilte gebied rijdt, maximum snelheid is daar 100 km/u. Wanneer de witte strepen onderbroken zijn, mag je hier gewoon inhalen (uiteraard met een doorgetrokken streep niet). Voor zover ik weet is er in Friesland op de Lauwerseewei en de weg tussen Appelscha en begin provincie Drenthe ook een dergelijke groene streep aangebracht.
Doggieman![]()
Doggieman
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Dit heb ik al in een eerder posting van mij gemeld, Dus eerst Lezen geachte Tento.Tento schreef:trek die lijn vanaf de provinciegrens maar door tot EmmenDoggieman schreef:De groene doorgetrokken streep, betekent dat je in een milieu gebied/stilte gebied rijdt, maximum snelheid is daar 100 km/u. Wanneer de witte strepen onderbroken zijn, mag je hier gewoon inhalen (uiteraard met een doorgetrokken streep niet). Voor zover ik weet is er in Friesland op de Lauwerseewei en de weg tussen Appelscha en begin provincie Drenthe ook een dergelijke groene streep aangebracht.
Doggieman![]()
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Richting tussen de afslag Zweeloo en Emmen heb je ook een groene streepDoggieman schreef:Dan hebben ze hem na vanmiddag 15.00 uur erbij geschildert. Want vanaf de provinciegrens tot aan de afslag Smilde is er geen groene streep meer te ontdekken op het wegdek. Overigens na de afslag Oosterwolde begint de groene streep.Tento schreef:trek die lijn vanaf de provinciegrens maar door tot EmmenDoggieman schreef:De groene doorgetrokken streep, betekent dat je in een milieu gebied/stilte gebied rijdt, maximum snelheid is daar 100 km/u. Wanneer de witte strepen onderbroken zijn, mag je hier gewoon inhalen (uiteraard met een doorgetrokken streep niet). Voor zover ik weet is er in Friesland op de Lauwerseewei en de weg tussen Appelscha en begin provincie Drenthe ook een dergelijke groene streep aangebracht.
Doggieman![]()
Doggieman
Ze zijn pas in 2006 klaar met de reconstructie van de weg Hoogersmilde naar Emmen dit gebeurt in fase's .
Ik rij deze weg voor mijn werk dagelijks 2 keer .
En op de weg Gieten -Rolde naar Assen is het zelfde verhaal daar is ook z'n mooie groene streep.
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Geachte Tento je kwam mij al bekend voor maar ja van de bekende flitsservice.nlTento schreef:Kwam dit gisteren dus ook tegen:
http://images.flitsservice.nl/cm_php/ma ... hp?id=2152
en nu dus de vraag ( heb ook even dat stukje van ROV-Utrecht gelezen): mag je inhalen als die witte strepen onderbroken zijn ( als gesuggereerd wordt dat de groene streep voor een berm doorgaat????).
In je posting een link naar je eigen verhaal en foto's heel leuk Tento.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Maurice930 TS
- Infopolitie Gast