overtredingen door politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Sven TS
Infopolitie Gast

overtredingen door politie

Ongelezen bericht door Sven »

Hey mensen,

Kort geleden had ik met een vrienden en familie een discussie over in welke situaties de politie (verkeers)overtredingen mag maken. De ene zei dat dat alleen mag op het moment dat de politie zwaailicht en sirene aan heeft, de ander zei dat politie ook onder andere omstandigheden zonder zwaailicht en sirene (verkeers)regels mag overtreden. Verschillende hadden programma's gezien, zoals "blik op de weg", "wegmisbruikers" enz. en daar bleken ook nog wat tegenstrijdigheden in te zitten wat wij uit de verschillende opvattingen van de discussievoerende personen konden opmaken.
Ik zou hier wel eens duidelijkheid over willen hebben, of door informatie van jullie zelf, of door misschien een goede link naar een website met de regels die hierop van toepassing zijn.

Alvast bedankt!!

Groet,

Sven
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Zie: http://www.infopolitie.nl/wet/vrijstell ... elling.php

Deze vraag is inmiddels ook al zo'n -tig keer beantwoord.
U kunt dus ook zoeken in het forum op hjet woord vrijstelling, of kijken in de schatkist, of kijken op http://vrijstelling.cjb.net/

;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Sven TS
Infopolitie Gast

Sorry voor de vraag!!

Ik zal de volgende keer wat verder kijken dan m'n neus lang is. :?
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Sven schreef:Sorry voor de vraag!!

Ik zal de volgende keer wat verder kijken dan m'n neus lang is. :?
Sorry hoeft niet....maar misschien zul je begrijpen dat we, na alle mogelijkheden om deze vraag zo simpel mogelijk op te laten zoeken, soms wat kort zijn als ie voor de 50e keer langswandelt....

;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

En anders komt er weer een discussie over. :wink:
Sven TS
Infopolitie Gast

Ik begrijp het.

BTW, ik vond het wel een sorry waard gezien het feit dat de vraag makkelijk te beantwoorden, eigenlijk te vinden, is en er dan toch nog mensen (zoals ik) niet goed zoeken. Het lijkt me irritant worden als dit vaker gebeurd met dezelfde vraag en vandaar dus het excuus, maar jullie kijken er dus (gelukkig) anders tegenaan :wink: .
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Heb je het antwoord wat je zocht ?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Sven TS
Infopolitie Gast

Ik moet je zeggen dat ik nog niet alles heb gelezen, maar de "hoofdzaken" wel en daar krijg ik al een goed beeld van dus ik kan deze vraag beantwoorden met een "ja". Het enige probleem is dat ik soms nog wel eens iets extra over moet lezen vanwege de zogenaamde "ambtenarentaal" (ik weet niet of dit daar ook al onder valt, maar in mijn ogen begint dit daar erg op te lijken aangezien Nederlands niet m'n sterkste vak is :wink: )

Maar zoals ik al zei, uit de "hoofdzaken" heb ik al aardig wat duidelijkheid gekregen dus ja, ik heb het antwoord dat ik zocht, nu de bijzaken nog ter verduidelijking :wink: .
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten