Verjaren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Ruud TS
Infopolitie Gast

Verjaren

Ongelezen bericht door Ruud »

Hallo ik heb een vraagje, Verjaard de opsporingslijst van de politie voor kleine vergrijpen? Of blijft alles gewoon staan totdat het opgelost is?

Hoe kom je erachter of je (nog) op de opsporingslijst staat?

Enige verklaring : ben ongeveer 3 jaar geleden veroordeeld tot 20 uur taakstraf of 10 dagen cel. Aangezien ik daarna op veel plekken heb gewoond (gekraakt) en nergens ingeschreven stond is het er niet van gekomen om iets te regelen.

Bvd ruud
gastgast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door gastgast »

ik ben nog geen agent maar ga er maar van uit dat je die straf alsnog moet doen.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Sterker nog, ik weet het wel zeker.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Walter TS
Infopolitie Gast

Re: Verjaren

Ongelezen bericht door Walter »

Ruud schreef:Hallo ik heb een vraagje, Verjaard de opsporingslijst van de politie voor kleine vergrijpen? Of blijft alles gewoon staan totdat het opgelost is?

Hoe kom je erachter of je (nog) op de opsporingslijst staat?

Enige verklaring : ben ongeveer 3 jaar geleden veroordeeld tot 20 uur taakstraf of 10 dagen cel. Aangezien ik daarna op veel plekken heb gewoond (gekraakt) en nergens ingeschreven stond is het er niet van gekomen om iets te regelen.

Bvd ruud
de expiratiedatum kan wel oplopen tot 10 jaar. en als je een langs gaat bij een politiebureau kun je laten checken of je in het opsporingsregister staat. want ik mag aannemen dat het vonnis inmiddels Onherroepelijk is er direct uitvoerbaar.
Ruud TS
Infopolitie Gast

Neem aan als ik bij politieburo langsga dat ik gelijk kan blijven...
Ruud TS
Infopolitie Gast

Kan ik ergens beroep doen om alsnog de taakstraf te doen en hoe??
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Ik denk dat je dat gewoon op het politiebureau kunt doen. Als je je daar meld dan weten ze vast wel wat voor "straf" je nog moet voldoen.
Ruud TS
Infopolitie Gast

Oke bedankt voor de moeite :D
Ik zal eens een bezoekje brengen
Mo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Ruud. voor een verzoek tot alternatieve straf dien je een verzoek te richten tot het Ministerie van Justitie, afdeling Gratie en Cassatie of Kabinet van de Koningin (Vijverberg te Den Haag). (Bel even voor het juiste adres naar min. van Justitie afd. gratie en cassatie (deze afdeling is de afgelopen jaren nogal eens verhuisd.)
Daarin vermelden wanneer je straf is opgelegd, liefst alle gegevens etc., en vooral de reden dat je niet je straf hebt uitgediend en waarom je nu een alternatieve of vervangende straf wenst te doen.

Er zijn mogelijkheden echter, wees er wel op voorbereid dat men momenteel zeer moeilijk overgaat tot alternatieve straf als men eerder verzuimd heeft zich te melden voor zijn straf. In de huidige regelgeving hieromtrent behoort een eventueel verzoek tot alternatieve straf al bij de rechter aangegeven te zijn nog voordat de uitspraak is gedaan, zodat de rechter zijn directe uitspraak hier aan kan passen.

Gr
Mo
Ruud TS
Infopolitie Gast

Dus zodra ik contact heb gehad met die afdeling moet ik zelf ook al met een voorstel komen voordat ze (de rechter) zelf een beslissing hebben genomen??

Oke bedankt
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Ruud schreef:Kan ik ergens beroep doen om alsnog de taakstraf te doen en hoe??
je hebt mogelijk mazzel Ruud als het vonnis nog niet aan je betekend is. dan zou het een Niet Onherroepelijk zijn en heb je 14 dagen om in beroep te gaan.
Mo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Meestal niet, Ruud. De rechter spreekt dan alleen een mogelijkheid alternatieve straf uit. Of als de zaak al heeft gedraaid dan zal de afdeling gratie en cassatie de mogelijkheden voor je bekijken. Echter zullen ze eerst vragen of je een advocaat hebt of een reclasseringspersoon.
Meestal worden de verzoeken wel door de eprsoon zelf gedaan echter is het meestal een radsman die de verdere invulling doet door bijvoorbeeld een voorstel te geven.

Ik zou zeggen neem contact met het min. van Justitie op en stel je vragen. Want ook deze afdeling zal je verder voorlichten hoe en wat.

gr
Mo
Ruud TS
Infopolitie Gast

Oke bedankt zal ik doen...
Toch goed........ :)
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Ruud schreef:Oke bedankt voor de moeite :D
Ik zal eens een bezoekje brengen