Tja, ik werd dus van de weg geplukt met mijn bromfiets. Op de rollerbank (nix aan de hand) en blazen. Ik blies 570 ug/l. De diensdoende agent keek me verbaasd aan en vertelde hoeveel geluk ik had (571 rijbewijs kwijt). Maar goed ik weet dat er verschil is in boetes tussen bromfietsen en auto's en ik ben al aan het sparen. Wat staat mij te wachten? (was wel 1e keer)
Bij voorbaat dank,
Harry
promillage 570 ug/l
Moderator: Moderatorteam
-
Kale TS
- Infopolitie Gast
Men praat over een voertuig. Dus fiets of auto maakt geen verschil in de wet. Misschien dat de rechter wel rekening houd met de straf. Het wordt in ieder geval een proces-verbaal. Deze wordt opgestuurd naar het OM. Deze gaan bepalen wat de strafmaat is.Art. 8.
1. Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan— al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof— de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.
2. Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen na zodanig gebruik van alcoholhoudende drank, dat:
1. het alcoholgehalte van zijn adem bij een onderzoek hoger blijkt te zijn dan tweehonderdtwintig microgram alcohol per liter uitgeademde lucht, dan wel
2. het alcoholgehalte van zijn bloed bij een onderzoek hoger blijkt te zijn dan een halve milligram alcohol per milliliter bloed.
groetjes Kale
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
-
Roberto TS
- Infopolitie Gast