rich schreef:Hoe weet jij dat die boetes niet worden uitgedeeld?
Er is al eerder gezegd dat het RDW registercontroles uitvoert en dat zij daarna boetes uitdelen als blijkt dat een voertuig niet gekeurd is.
Je legt jouw probleem mi op de verkeerde plaats neer want het RDW doet de controles al en de voertuigwrakken worden in de meeste gevallen door de gemeente afgehandeld, tenminste, als de voertuigen juridisch gezien als wrak aangemerkt kunnen worden.
Als ik voor vier auto's een boete zou krijgen dan zou ik wel schrikken en toch proberen twee, waar ik toch nooit mee rijd, ergens te plaatsen dat ze niet meer op de openbare weg staan. En dan proberen een schorsing aan te vragen (maar dat is ook maar voor een jaar geldig, één autowrak staat er al ruim zes jaar, dus dat zal ook wel niet aangevraagd zijn).
Hoe vaak wordt een boete voor hetzelfde 'delict' dan uitgeschreven? Ik weet dat in ieder geval al minimaal drie keer de politie voor die 'al zes jaar op dezelfde plaats' auto aan de deur is geweest, en er ook een boete voor heeft uitgeschreven. Mijn hoop is dus op de gemeente gevestigd, maar dat kan ook 8 weken duren voordat ze die klacht in behandeling nemen, en ik kan u vertellen dat het vooruitzicht om nog weer eens twee maanden elke avond te lopen klooien, voor je eigen deur, om je eigen auto ook nog eens te kunnen parkeren, ERG LANG is.
En juridisch gezien een wrak? Als een auto sinds oktober 1999 niet meer gekeurd is, en het mos groeit aan de binnenkant, en er zijn meerdere getuigen die kunnen bevestigen dat die auto hooguit één keer in de anderhalf jaar van zijn plaats gaat om wat rubber op de straatstenen af te geven, en verder nooit meer gereden wordt, zou dat dan geen wrak zijn??? Of geldt dan om er één keer in de 18 maanden een kwartiertje mee te rijden, dat het dan geen wrak zou zijn?