ik heb kortgeleden een boete voor baldadigheid van 55 euro ruim 2 maanden te laat betaald. Eerlikjk gezegd, door slordigheid . Ik heb nooit een nieuwe verhoogde boete thuis gestuurd gekregen. Wat zijn nu de gevolgen van het te laat betalen. Ik kan hierdoor toch geen strafblad krijgen.
Heb je de boete inderdaad te laat betaald, dan betaal je ook een strafboete (25 procent van het eerste boetebedrag). Wanneer de boete al wel is betaald, kun je de verhoging van 25 procent via een eigen overschrijving voldoen aan het CJIB
Neem hiervoor even contact over op met het CJIB (058) 215 95 55
Niet waar, die verhoging is alleen van toepassing op de zogenaamde wet Mulder-zaken, dit zijn alle verkeersovertredingen. Baldadigheid valt daat niet onder en dus zul je geen verhoging krijgen. De (kleine) kans bestaat, dat je betaling niet meer is geaccepteerd en dat je een keer een oproeping om voor de rechter te verschijnen kunt verwachten.
ik heb kortgeleden een boete voor baldadigheid van 55 euro ruim 2 maanden te laat betaald. Eerlikjk gezegd, door slordigheid . Ik heb nooit een nieuwe verhoogde boete thuis gestuurd gekregen. Wat zijn nu de gevolgen van het te laat betalen. Ik kan hierdoor toch geen strafblad krijgen.
Mvg,
Timo
Ik zou even met het betreffende parket bellen om te vragen of de betaling wel of niet geaccpeteerd is.