brommobiel
Moderator: Moderatorteam
-
k a TS
- Infopolitie Gast
brommobiel
ik zag een tijdje geleden een brommobiel rijden die was voorzien van een achterbank, is dit toegestaan? ik dacht altijd dat dit niet mocht.
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
-
Copper TS
- Infopolitie Gast
Regelgeving
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)
Hoofdstuk II Verkeersregels
§ 28. Helmen
Artikel 60
1. De bestuurder en de passagiers van bromfietsen, motorfietsen en driewielige motorvoertuigen moeten een goed passende helm dragen, die door middel van een sluiting op deugdelijke wijze op het
hoofd is bevestigd en die is voorzien van een goedkeuringsmerk als bedoeld in artikel 22, vierde lid, van de wet.
2. Het eerste lid geldt niet voor:
....
d. de bestuurder en de passagiers van een brommobiel met een gesloten carrosserie;
Er wordt verwezen naar passagiers wat naar MI betekent dat je meer dan een passagier mag vervoeren
Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)
Hoofdstuk II Verkeersregels
§ 28. Helmen
Artikel 60
1. De bestuurder en de passagiers van bromfietsen, motorfietsen en driewielige motorvoertuigen moeten een goed passende helm dragen, die door middel van een sluiting op deugdelijke wijze op het
hoofd is bevestigd en die is voorzien van een goedkeuringsmerk als bedoeld in artikel 22, vierde lid, van de wet.
2. Het eerste lid geldt niet voor:
....
d. de bestuurder en de passagiers van een brommobiel met een gesloten carrosserie;
Er wordt verwezen naar passagiers wat naar MI betekent dat je meer dan een passagier mag vervoeren
-
k a TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
-
k a TS
- Infopolitie Gast
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
Ja ja, maar zo zullen er hier op het forum nog wel meer zijn. Jij begint na bijna 24 uur om een antwoord te schreeuwen, vervolgens duurt het ruim 24 uur voordat je op dat antwoord reageert. Vandaar mijn opmerking.k a schreef:enne dat van zelf ben je ook niet zo snel, was dat aan mij gericht??
mijn vriendin zit er ook veel achter en ik heb niet altijd de mogelijkheid om het forum te checken zonder dat ik haar moet storen....ik ben nu eenmaal de perfecte partner![]()
![]()