Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het verschil zit in de bevestiging van de stang of triangel aan het gesleepte voertuig.
Is het een vaste verbinding dan is er sprake van een aanhangwagen, die aan alle eisen van aanhangwagen moet voldoen.
Is het een gekoppelde, los te maken, verbinding dan is het slepen. De vraag is dat of er in het gesleepte voertuig een bestuurder aanwezig moet zijn.
Slepen van voertuig middels triangel
Moderator: Moderatorteam
-
rfo00457 TS
- Infopolitie Gast
Dat donkerbruine vermoeden zal dan toch wel ergens in de wet omschreven staan, neem ik aan.......
Overigens moet ik daaruit concluderen dat mijn vouwwagen met afneembare dissel eigenlijk een gesleept voertuig is.
Mijn vriendin liep niet warm van de gedachte de reis naar Italië deze zomer in de vouwwagen mee te mogen maken.
Het verschil tussen een vaste verbinding en een los te maken verbinding zie ik nog niet zo. Alles is uiteindelijk wel los te maken. Het zal dan draaien om de hoeveelheid moeite die dat kost.
Overigens moet ik daaruit concluderen dat mijn vouwwagen met afneembare dissel eigenlijk een gesleept voertuig is.
Mijn vriendin liep niet warm van de gedachte de reis naar Italië deze zomer in de vouwwagen mee te mogen maken.
Het verschil tussen een vaste verbinding en een los te maken verbinding zie ik nog niet zo. Alles is uiteindelijk wel los te maken. Het zal dan draaien om de hoeveelheid moeite die dat kost.
-
CrashDuck TS
- Infopolitie Gast