honden uitlaten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
irmpy TS
Infopolitie Gast

honden uitlaten

Ongelezen bericht door irmpy »

mag iemand in een elektrisch invalidewagentje haar honden onaangelijnd uitlaten, bovendien worden de uitwerpselen niet opgeruimd en de honden lopen op speelplaatsen van kinderen. de honden brengen ook het verkeer in gevaar,ze lopen alle kanten op, de mevr in kwestie heeft totaal geen gezag over haar honden. mag dit nu allemaal zomaar?
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Het maakt weinig uit of die vrouw invalide is of niet. Het gaat er gewoon om of die honden op die plaats aangelijnd moeten worden of niet. Als ze niet aangelijnd zijn terwijl dat daar wel moet dan is ze in overtreding.

Op speelplaatsen is het eigenlijk overal verboden om je hond los te laten lopen.
Op het moment dat de honden een gevaar worden voor het overige verkeer dan is er ook een probleem en dit is dus ook strafbaar gesteld.

Ik neem aan dat je deze persoon vaker tegenkomt en je kan haar daar op wijzen. Als ze daar nog niets mee doet, adviseer ik je om even contact op te nemen met de wijkagent en dan kanje jouw informatie even doorgeven.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Misschien kan je ook een klein beetje menselijkheid tonen. Deze persoon heeft een hond en dat is misschien nog het enige wat die persoon heeft. Aan de riem oke. Niet onder controle zou daar mee opgelost zijn. Maar kan je van iemand die niet uit die stoel kan komen verwachten dat die ook de uitwerpselen opruimt.
Misschien kan je die persoon helpen door dat zelf te doen. We helepen elkaar te weinig tegenwoordig.

groetjes Kale
k a TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door k a »

daar ben ik het volledig mee eens, beetje symathie voor de medemens is niks mis mee.
Roberto TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roberto »

k a schreef:daar ben ik het volledig mee eens, beetje symathie voor de medemens is niks mis mee.
Daar is ook niets mis mee maar ik vind dat die persoon zelf maatregelen moet nemen zodat de uitwerpselen opgeruimd worden.
Mischien is het een optie om een valide persoon mee te nemen tijdens het uitlaten van de honden, hebben ze ook gelijk sociaal contact.
Gesloten