mistlichten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Jan Oostrom schreef:@ Frans,

Hoe wilde de staat dat gaan doen dan met buitenlandse voertuigen??
je kunt moeilijk eisen dat ze voor hun trip naar Nederland nog even bij de garage langs gaan om hun auto om te bouwen. En als je het toestaat dan is er rechtsongelijkheid.
Hoezo, ze hoeven hun auto niet te laten ombouwen, ze mogen gewoon niet rijden met mistlampen. Het is heel erg simpel....

Hier in nederland heb je een geldig rijbewijs op je (voorbeeld) 18e gehaald. Je hebt vervolgens 4 volle jaren ervaring in een drukke baan, met jaarlijks dik 100.000 km op je teller....en met je 22e ga je naar Japan om daar een 6-weekse vakantie te vieren....geloof me nou, je komt er niet ver.....je mag daar niet rijden onder je 24e......

Kortom, OOK al heb je meer ervaring dan wie dan ook, je moet je houden aan de regels daar.....en zo is het hier dus ook....

Kortom, GEEN mistlichten, zelfs al kom je uit china en mag je daar ALLEEN maar met mistlampen rijden......
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Frans heeft het over het gebruik van mistlichten, waar jij over praat zijn inrichtingseisen. Dat zijn twee totaal verchillende dingen.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

We praten ook niet over een buitenlandse bestuurder. Maar een Nederlandse bestuurder die in een in Nederland gekochte Modus rijdt.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Jan, ik ben het nu niet met je eens... Je verwart, in mijn ogen, 2 dingen...

Het technische aspect en het gebruiksaspect (zoals Leo aangeeft).

Een ander europees land kan inderdaad wel technisch toestaan dat mistlampen gaan branden zodra er 'normale verlichting' kapot gaat. Een soortgelijk iets is namelijk ook 'aan de hand' met scandinavische auto's (de dimlichten gaan, ongewild en automatisch, altijd branden zodra je de auto start) maar verwar een technische voorziening niet met het daadwerkelijke gebruik.

Het is namelijk gewoon simpelweg verboden om met mistlampen aan te rijden en dat onjuiste gebruik is ook heel makkelijk te voorkomen...namelijk door niet met kapotte dimlichten rond te rijden... en dat geldt niet alleen hier maar zeer waarschijnlijk ook in de andere EG-landen...en net zozeer voor het gebruik van mistlichten bij normaal weer...

De stelling dat je met mistlampen aan mag rijden omdat je dimlicht kapot is, vindt geen steun in het recht...ook niet in het europese recht....

Zeg ik dat even mooi of niet? :P

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Jan Oostrom schreef:ik ben soms een beetje eigenwijs :oops:

gr,
Jan
Klopt :D:D
Gesloten