Veranderen proces-verbaal?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beamer »

gvdbor schreef:dat kan, het kan ook zijn dat het voor 1990 is geweest. Toen trad de Wet Mulder in werking.
Mag ook 1992 zijn
Beamer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Beamer »

k a schreef:hoe lang bestaat die regel dat een beschikking veranderd mag worden dan al?
toen ik een paar jaartjes geleden met mijn taxi werd staande gehouden en ik een boete kreeg omdat ik niet op eerste vordering mijn rijbewijs toonde (wel mijn chauffeurspas, waar mijn naam van werd overgenomen) had de betreffende agente mijn naam verkeerd gespeld, dit zag ik al op het gele bonnetje, ik heb hier nooit meer wat over gehoord. is dat dan "geluk"geweest?
Die beschikking zal wel om een andere reden niet zijn doorgegaan.
Het afschrift van de bon die op straat wordt afgegeven is een afschrift van een aankondiging van beschikking; de eigenlijke beschikking word je per post toegestuurd. Bovendien zijn de eisen, waaraan een beschikking moet voldoen, minder strikt dan de eisen, waaraan een proces-verbaal behoort te voldoen.

De WAHV hierover:
Artikel 4
1. De administratieve sanctie wordt opgelegd bij een gedagtekende beschikking. De beschikking bevat een korte omschrijving, onder verwijzing naar de aanduiding in de bijlage, van de gedraging ter zake waarvan zij is gegeven en het voor die gedraging bepaalde bedrag van de administratieve sanctie, de datum en het tijdstip waarop, alsmede de plaats waar de gedraging is geconstateerd. (...)
en dit over de 'betrokkene' (de overtreder dus):
2. Zo mogelijk wordt aanstonds een aankondiging van de beschikking uitgereikt aan degene tot wie zij zich richt, of wordt deze achtergelaten in of aan het motorrijtuig. De bekendmaking van de beschikking geschiedt binnen vier maanden nadat de gedraging heeft plaatsgevonden, door toezending van de beschikking aan het adres dat betrokkene heeft opgegeven of, indien dat niet mogelijk is en de gedraging heeft plaatsgevonden met of door middel van een motorrijtuig waarvoor een kenteken is opgegeven, aan het adres dat is opgenomen in het kentekenregister. Indien de brief onbestelbaar blijkt te zijn, wordt de beschikking gezonden naar het in de basisadministratie persoonsgegevens vermelde adres, tenzij dit hetzelfde is als hetgeen is opgenomen in het kentekenregister. Indien de brief ook op het in de basisadministratie persoonsgegevens opgenomen adres onbestelbaar blijkt te zijn, wordt de beschikking geacht aan de betrokkene bekend te zijn.
Gesloten