medische keuring

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
sandra peters TS
Infopolitie Gast

medische keuring

Ongelezen bericht door sandra peters »

Mijn man wilde vanavond zijn rijbewijs verlengen, omdat deze morgen afloopt.
Krijgt hij daar te horen dat hij medisch gekeurd moet worden voor rijbewijs C!
Nu hebben we dat net op internet opgezocht en inderdaad gezien, maar hoe kan het dat hij daarover geen bericht heeft gehad!?
Mijn man moet voor zijn werk de weg op, maar heeft zo dadelijk geen geldig rijbewijs, omdat hij eerst naar de arbo-arts moet!
Hoe moeten we dit oplossen?

met vriendelijke groet,

Sandra Peters
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Zoals u zelf al aangeeft is het verboden om zonder geldig rijbewijs rond te rijden.

U zal dus zelf een oplossing moeten bedenken.
Is er geen mogelijkheid dat u kan rijden of reizen met het OV?
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Volgens mij is het op tijd verlengen van je rijbewijs je eigen verantwoordelijkheid. En dat houdt dus ook in dat je zelf uit moet zoeken aan welke voorwaarden je moet voldoen.
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Bert schreef:Volgens mij is het op tijd verlengen van je rijbewijs je eigen verantwoordelijkheid. En dat houdt dus ook in dat je zelf uit moet zoeken aan welke voorwaarden je moet voldoen.
Ben het met je eens, maar denk dat meneer en mevrouw daar op dit moment geen boodschap aan hebben.
Bert TS
Infopolitie Gast

DaV schreef:
Bert schreef:Volgens mij is het op tijd verlengen van je rijbewijs je eigen verantwoordelijkheid. En dat houdt dus ook in dat je zelf uit moet zoeken aan welke voorwaarden je moet voldoen.
Ben het met je eens, maar denk dat meneer en mevrouw daar op dit moment geen boodschap aan hebben.
Klopt, maar de vraag "hoe het komt dat meneer daar geen bericht van heeft gekregen" werd ook gesteld.
Beagle
Lid
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 47

Ongelezen bericht door Beagle »

Ik vind wel dat hier de media hier wat meer aandacht aan hadden mogen besteden. Ik heb het net opgezocht en zie dat het per 1 oktober 2004 verplicht is. Hoe zit dat nu als je er een categorie (bijv A) bijhaalt, moet je dan ook gekeurd worden? Of als je het rijbewijs vervangt omdat het bijv. versleten is. Ik vrees trouwens dat er niet veel aan te doen is.
Bert TS
Infopolitie Gast

Geld die medische keuring dan voor alle categoriën ??
Beagle
Lid
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 47

Ongelezen bericht door Beagle »

Nee, maar stel je hebt cat. C al en ja haalt daarna cat. A. Dan moet je een nieuw rijbewijs afhalen. Ik vraag mij dan af moet je dan ook gekeurd worden of kijkt men alleen naar de datum dat je die categorie gehaald hebt.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Reglement rijbewijzen
Artikel 35

Indien de aanvraag betrekking heeft op de vernieuwing van het eerder aan de aanvrager afgegeven rijbewijs, dienen, behoudens de in artikel 33 genoemde bescheiden, bij de aanvraag tevens te worden overgelegd:

a.
dat eerder afgegeven rijbewijs;
b.
een niet langer dan een jaar vóór de aanvraag afgegeven verklaring van geschiktheid indien

I.
de aanvraag mede betrekking heeft op een der rijbewijscategorieën C, D, E bij C of E bij D
Oftewel, als je een C of D rijbewijs hebt en dat wilt behouden, zal je iedere keer een 'medische verklaring' mee moeten brengen. Ook bij een uitbreiding met bijv categorie A.

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten