Aangifte valse beschuldiging
Moderator: Moderatorteam
-
Dennis TS
- Infopolitie Gast
Aangifte valse beschuldiging
Graag zou ik meer informatie ontvangen over hetvolgende;
Onlangs ben ik als beheerder van een groot internet forum op behoorlijk ernstige manier beschuldigd van racisme.
De woordenwisseling heb ik uiteraard bewaard en hieruit blijkt enkelt dat de user op het betreffende forum zich aan had gemeld om een rel uit te lokken in een bepaald sub forum. Deze persoon beweert dat ik heb verbannen heb op grond van zijn afkomst. Vervolgens dreigt deze persoon mijn foto op diverse turkse en marokkaanse sites te plaatsen met de tekst; “racist†erbij. Dit alles heeft mij overstag doen gaan zeer waarschijnlijk deze week aangifte te gaan doen. Mij is verteld dat valse beschuldiging van racisme een strafbaar feit is. Is dit waar? En laster lijkt me hier ook wel op z'n plaats.
Vervelende is dat het op een internet forum is gebeurd... Hoe ver is de politie hier in staat om daadwerkelijk een gedegen onderzoek te verrichten?
Onlangs ben ik als beheerder van een groot internet forum op behoorlijk ernstige manier beschuldigd van racisme.
De woordenwisseling heb ik uiteraard bewaard en hieruit blijkt enkelt dat de user op het betreffende forum zich aan had gemeld om een rel uit te lokken in een bepaald sub forum. Deze persoon beweert dat ik heb verbannen heb op grond van zijn afkomst. Vervolgens dreigt deze persoon mijn foto op diverse turkse en marokkaanse sites te plaatsen met de tekst; “racist†erbij. Dit alles heeft mij overstag doen gaan zeer waarschijnlijk deze week aangifte te gaan doen. Mij is verteld dat valse beschuldiging van racisme een strafbaar feit is. Is dit waar? En laster lijkt me hier ook wel op z'n plaats.
Vervelende is dat het op een internet forum is gebeurd... Hoe ver is de politie hier in staat om daadwerkelijk een gedegen onderzoek te verrichten?
Dit zijn over het algemeen moeilijke zaken. Is het belediging, laster of smaad ??? Bewaar in ieder geval alle logfiles, en alle postings en alle relevante gegevens van deze persoon. Vooral de reden waarom u deze persoon hebt geband (ik mag aannemen dat u dit gedaan heeft met een begeleidend mailtje of berichtje)
Neem het hele zaakje mee naar het bureau waar u aangifte wil gaan doen.
Lees voor de aardigheid ook eens deze link door.
Succes!
Neem het hele zaakje mee naar het bureau waar u aangifte wil gaan doen.
Lees voor de aardigheid ook eens deze link door.
Succes!
-
Dennis TS
- Infopolitie Gast
De reden dat hij verbannen is, is dat hij nog een ander actief account heeft.
Om de wildgroei aan fake accounts zoveel mogelijk te beperken keuren wij maar een account per persoon goed.
Ik zal vanavond eens kijken of ik een en ander duidelijk kan maken per email, dit soort info ga ik nl. niet op een voor iedereen toegankelijk forum zetten zoals jullie misschien begrijpen
bedankt alvast
Om de wildgroei aan fake accounts zoveel mogelijk te beperken keuren wij maar een account per persoon goed.
Ik zal vanavond eens kijken of ik een en ander duidelijk kan maken per email, dit soort info ga ik nl. niet op een voor iedereen toegankelijk forum zetten zoals jullie misschien begrijpen
bedankt alvast
-
Dennis TS
- Infopolitie Gast
-
Dennis TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Daar moet je heel kort mee omgaan. Als het jouw forum is dan bepaal jij de regels.
Wij gaan hier geen lange discussies aan met mensen als het vervelende discussies gaan worden en helemaal als deze niets met de doelstelling van het forum te maken hebben.
Waar mogelijk hebben we een kort overleg maar wij ( ads en mods) zitten allemaal op 1 lijn en vertrouwen op elkaar dus als iemand met een voorstel komt dan zal dit snel gevolgd worden.
Wij gaan hier geen lange discussies aan met mensen als het vervelende discussies gaan worden en helemaal als deze niets met de doelstelling van het forum te maken hebben.
Waar mogelijk hebben we een kort overleg maar wij ( ads en mods) zitten allemaal op 1 lijn en vertrouwen op elkaar dus als iemand met een voorstel komt dan zal dit snel gevolgd worden.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Dennis TS
- Infopolitie Gast
-
Dennis TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
Onder de mods en ads staat een email adres.
rich@infopolitie.nl
rich@infopolitie.nl
-
Dennis TS
- Infopolitie Gast
- rich
- Geslacht:
Het is nu bekend bij mods en admins.
Het is een behoorlijk lap tekst dus verwacht geen antwoord binnen een minuut!

Het is een behoorlijk lap tekst dus verwacht geen antwoord binnen een minuut!
rich@infopolitie.nl
rich@infopolitie.nl
-
Dennis TS
- Infopolitie Gast