Matrixborden boven baanvlakken op de autobaan
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Maar matrixborden met een rode rand, kom ik, behalve bij Rotterdam (als proef) nog nergens tegen.. en gelukkig maar. want onze wetgeving is daar ook nog helemaal niet op aangepast... Vandaar dat bij toepassing van deze proefvariant altijd nog een bord A1 moet worden geplaatst....
Wel vind ik het een betere regeling. Het neemt een hoop twijfel weg... Wat dat betreft is Nederland gewoon te laks om het eea meteen goed te regelen...
Wel vind ik het een betere regeling. Het neemt een hoop twijfel weg... Wat dat betreft is Nederland gewoon te laks om het eea meteen goed te regelen...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: Matrixborden boven baanvlakken op de autobaan
Aan alle antwoorden is op te merken dat heel veel mensen het dus niet eenduidig weten en er ook nog veel gezwam voorkomt in deze forums.Mattie Van de Wall schreef:Hallo allemaal,
Ik heb eerst in het archief gezocht naar een antwoord, maar deze niet eenduidig gevonden.
Ik heb laatst op een verjaardag een discussie gehad met twee mederwerkers van de verkeerspolitie over de matixborden die boven de baanvlakken bij autobanen hangen.
Wat is het geval:
Ik stelde de vraag aan bovengenoemde heren of deze matrixborden een gebod betekenen.
Een persoon vertelde me van wel en de andere beweerde van niet.
Volgens de tweede persoon zijn het advies snelheden of hoef je deze niet te hanteren.
Het zijn pas gebods snelheden als er een rode ronde rand om de snelheidsaanduiding staat.
Let wel op !! als er normale snelheidsgebodsborden langs deze weg staan zijn de borden natuurlijk wel bindend.
Wie kan me nu vertellen wat klopt, de twee medewerkers van de verkeerspolitie spreken elkaar in dit geval tegen.
Natuurlijk is uit veiligheids overweging deze snelheid die de matrixborden aangeven het beste aan te houden.
Groetjes Mattie Van de Wall
Antwoorden zoals zit je met jezelf te swammen is natuurlijk grote l.......k.
Een aantal antwoorden spreken dus over een verplichte snelheid en dat is voor mij duidelijk genoeg.
Groetjes Mattie en bedankt voor jullie moeite
-
andre TS
- Infopolitie Gast