rijbewijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
aalzendehaan TS
Infopolitie Gast

rijbewijs

Ongelezen bericht door aalzendehaan »

gachte lezers als je zonder rijbewijs rijdt omdat het gestolen is of verloren wat zijn dan de sanctie"s als ze je staande houden en evetueele boete
m vr gr AAlzen
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Volgens mij moet je daar aangifte van doen. En als je die aangifte kan tonen als je aangehouden wordt, krijg je geen boete.
Kale TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Kale »

Maar zorg dan wel dat je een geldig legitimatie bewijs bij je hebt. Want anders ben je alsnog het zaadje.

groetjes Kale :wink:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

strikt formeel:

zonder rijbewijs mag je niet rijden.

De opmerking dat je dus geen boete zou krijgen is voor degene die hem geplaatst heeft en daar kan geen recht aan worden ontleend.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Er wordt niet gevraagd hoe er mee omgegaan wordt. Het gaat om het wettelijk kader.

En dan kun je slechts stellen wat ik al schreef, zonder rijbewijs mag je niet rijden.

Of die nou gestolen is of verloren is nergens in de wet uitgezonderd.
RaSa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door RaSa »

Samengevat
Je rijbewijs is gestolen/verloren. Je gaat zo spoedig mogelijk naar het politiebureau om daarvan aangifte te doen. Met die aangifte ga je naar het gemeentehuis om een nieuwe op te halen. Voor zover ik weet krijg je dan direct na vertoon van de aangfite en identeitsbewijs een nieuw rijbewijs ( verbeter mij als ik het mis heb). En als je in de tussentijd, staande wordt gehouden door een politie agent en je legt de situatie voor en je toont hem een geldig identiteitsbewijs dan heb je groot kans dat deze hiervoor wel bergip heeft. Maat let wel wat GvdB al zei" zonder rijbewijs mag je niet rijden". ( wettelijk gezien kan je hiervoor beboet worden )
Dus het is afhankelijk hoe de desbetreffende agent hierop reageert.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

En ik weet haast zeker dat het geen probleem zal geven. maar dat is niet het antwoord in het wettelijk kader.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

RaSa schreef:Samengevat
Je rijbewijs is gestolen/verloren. Je gaat zo spoedig mogelijk naar het politiebureau om daarvan aangifte te doen. Met die aangifte ga je naar het gemeentehuis om een nieuwe op te halen. Voor zover ik weet krijg je dan direct na vertoon van de aangfite en identeitsbewijs een nieuw rijbewijs ( verbeter mij als ik het mis heb).
Vergeet je pasfoto niet mee te nemen !!!!!!!!
Gesloten