bewijs geldig???
Moderator: Moderatorteam
-
pat TS
- Infopolitie Gast
bewijs geldig???
Dit ligt nogal ingewikkeld.
Er wordt uit onze werkplaats geregeld gereedschap en dergelijke gestolen.
Gemeld bij de leidinggevende,maar die kon er niets aan doen.
Ik ben handig met computers,dus ik dacht,ik plaats een verborgen webcam.(niet gemeld bij de ondernemingsraad of collega's,en geen bordje aan de deur van de ruimte die trouwens niet openbaar is)
Ik weet dat ik daar fout mee ben alhoewel ik er goede bedoelingen bij had.
Nu viel er een collega van mij nogal over(schending privacy),en die heeft mijn privécomputer die daar aan de webcam zat meegenomen waar beelden op staan,die afgedrukt,en tegen me gebruikt als bewijs.
Aangezien ik geen toestemming heb gegeven,en de computer is beveiligd met meerdere wachtwoorden is dit computervredebreuk.(dacht ik zo)
Mag het dan nog wel als bewijs gebruikt worden???
Er wordt uit onze werkplaats geregeld gereedschap en dergelijke gestolen.
Gemeld bij de leidinggevende,maar die kon er niets aan doen.
Ik ben handig met computers,dus ik dacht,ik plaats een verborgen webcam.(niet gemeld bij de ondernemingsraad of collega's,en geen bordje aan de deur van de ruimte die trouwens niet openbaar is)
Ik weet dat ik daar fout mee ben alhoewel ik er goede bedoelingen bij had.
Nu viel er een collega van mij nogal over(schending privacy),en die heeft mijn privécomputer die daar aan de webcam zat meegenomen waar beelden op staan,die afgedrukt,en tegen me gebruikt als bewijs.
Aangezien ik geen toestemming heb gegeven,en de computer is beveiligd met meerdere wachtwoorden is dit computervredebreuk.(dacht ik zo)
Mag het dan nog wel als bewijs gebruikt worden???
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
-
pat TS
- Infopolitie Gast
bewijs geldig???
Dat dacht ik al Foreverblue.
Alleen als het heel hoog gespeeld (rechter) wordt kunnen die beelden die er af gehaald zijn dan gebruikt worden als bewijsmateriaal??(tegen mij)
En stel je voor dat de dader van de diefstallen van dat gereedschap toevallig ook nog door beeld loopt,is dat dan geldig als bewijs of kan de dief dat aanvechten???
Alleen als het heel hoog gespeeld (rechter) wordt kunnen die beelden die er af gehaald zijn dan gebruikt worden als bewijsmateriaal??(tegen mij)
En stel je voor dat de dader van de diefstallen van dat gereedschap toevallig ook nog door beeld loopt,is dat dan geldig als bewijs of kan de dief dat aanvechten???
-
Rob TS
- Infopolitie Gast
Ik dacht altijd dat 'camera' beelden ondanks dat ze niet gemaakt hadden mogen worden nooit als bewijs meegenomen zouden mogen worden zoals dat in Amerika wel het geval is...SWAT schreef:Ondanks het feit dat de beelden niet gemaakt hadden mogen worden mogen ze wel degelijk als bewijs worden gebruikt ook al zijn ze wederrechtelijk van de computer afgehaald.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Alleen als de beelden onder regie van de politie zijn gemaakt en de politie geen toestemming had van de OvJ om deze opsporingsmethode toe te passen.Queued schreef:Ik dacht altijd dat 'camera' beelden ondanks dat ze niet gemaakt hadden mogen worden nooit als bewijs meegenomen zouden mogen worden zoals dat in Amerika wel het geval is...SWAT schreef:Ondanks het feit dat de beelden niet gemaakt hadden mogen worden mogen ze wel degelijk als bewijs worden gebruikt ook al zijn ze wederrechtelijk van de computer afgehaald.