Brief politie
Moderator: Moderatorteam
-
Watnoudan? TS
- Infopolitie Gast
Brief politie
Hey, heb brief binnengekregen van de politie om morgen te verschijnen op het politiebureau om zo en zo laat, meer stond er niet in, wat kan dit betekenen?
-
Kaat TS
- Infopolitie Gast
Re: Brief politie
Staat er helemaal niets bij waar over het gaat?Watnoudan? schreef:hallo, heb brief binnengekregen van de politie om morgen te verschijnen op het politiebureau om zo en zo laat, meer stond er niet in, wat kan dit betekenen?
Misschien heeft iemand je laten oproepen om een verklaring af te leggen?
Er moet meer in staan lijkt mij.
-
Mohaa TS
- Infopolitie Gast
-
KMar TS
- Infopolitie Gast
antwoord
Uit ervaring kan ik zeggen dat wanneer iemand een uitnodiging ontvangt van de politie om te verschijnen aan het bureau, er niet altijd in vermeld wordt waarover het gaat. Als het een uitnodiging betreft ben je, wettelijk gezien, ook niet verplicht te verschijnen. Het is overigens wel aan te bevelen gehoor te geven aan de uitnodiging. Let wel op dat het geen brief is waarin je op wettelijke grond gevorderd wordt iets bekend te maken. Mocht dit zo zijn ben je wel verplicht aan deze vordering te voldoen.
Het lijkt mij dat jou brief wel is ondertekend en je dus weet wie jou heeft uitgenodigd. Mocht je je nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen kan je altijd even naar het bureau bellen en vragen naar de politieambtenaar die jou heeft uitgenodigd.
Het lijkt mij dat jou brief wel is ondertekend en je dus weet wie jou heeft uitgenodigd. Mocht je je nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen kan je altijd even naar het bureau bellen en vragen naar de politieambtenaar die jou heeft uitgenodigd.
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
Zolang er niets instaat waarvoor je moet komen en er geen wettelijke gronden in vermeld staan kan je hem zo in de prullebak gooien .
Of dat is aan te bevelen ...nee .....maar dan moet de politie maar beter beschrijven waar je voor moet komen ,en doen ze dat niet komen ze maar naar jouw toe .
Zo zou ik het in elk geval doen (maar ja wie ben ik)
Of dat is aan te bevelen ...nee .....maar dan moet de politie maar beter beschrijven waar je voor moet komen ,en doen ze dat niet komen ze maar naar jouw toe .
Zo zou ik het in elk geval doen (maar ja wie ben ik)
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
-
KMar TS
- Infopolitie Gast
Ik heb zelf nog nooit in de uitnodiging vermeld waarom iemand aan het bureau verwacht werd. (ik had bijna verschijnen geschreven maar ik heb ooit in mijn opleiding geleerd dat alleen Maria kan verschijnen)
Al was het alleen al om verdachten niet slimmer te maken dan ze al zijn zodat ze vooraf al verhalen op elkaar af kunnen stemmen. Ik heb wel altijd aan de standaardtekst toegevoegd dat het in het belang van het onderzoek en om onnodig politiebezoek aan de woning te voorkomen wenselijk was te komen. Dat was althans de strekking van mijn toevoeging. Het precieze zinnetje schiet me nu even niet te binnen.
Al was het alleen al om verdachten niet slimmer te maken dan ze al zijn zodat ze vooraf al verhalen op elkaar af kunnen stemmen. Ik heb wel altijd aan de standaardtekst toegevoegd dat het in het belang van het onderzoek en om onnodig politiebezoek aan de woning te voorkomen wenselijk was te komen. Dat was althans de strekking van mijn toevoeging. Het precieze zinnetje schiet me nu even niet te binnen.
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Wij hebben standaard brieven in het systeem staan en de voorkeur gaat er naar uit dat we deze gebruiken, ondanks het feiten dat deze niet altijd even duidelijk zijn.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.